Sieraden van bv gierhars

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 13 feb 2007 12:07

Kraaltjes schreef:Als jullie me nog snappen :wink:
Ehhh nee :wink: dat is me ook niet opgevallen, maar het lijkt mij ook het mooist als je gewoon gaatjes boort.
~Audrey~

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 13 feb 2007 16:55

:lol: Het is ook wat moeilijk uitteleggen hahaahah, ik ga ook de gaatjes boren heb als het goed is bij me blokkerdremel van die boortjes erbij gekregen :D :wink: Maar eerst nog even sparen voor de giethars en mallen
:engel: Groetjes Eveline

Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » wo 14 feb 2007 10:45

Romantica schreef:
Fanny schreef:Kheb een atwoord gekregen van bricolart:
Wat de mold betreft, dit artikel is bij onze leverancier besteld en we zouden het spoedig krijgen.
Ik zie dat u hebt gevraagd een e-mail te krijgen wanneer de mold opnieuw op voorraad zal zijn. Ik raad u aan de mold te reserveren. Dus, wanneer de mold op voorraad zal zijn, zal u een e-mail krijgen en zal een exemplaar voor u tijdens 14 dagen gereserveerd worden.

Nu ik weet niet of ik nu dus gereserveerd heb of niet haha
Fanny
Ik heb hetzelfde antwoord gekregen. Ik denk toch dat je nog even een mail moet sturen wil je het reserveren. Ze gaan waarschijnlijk erg hard. :D
Ik kreeg maandag de mededeling dat ze de mal binnehadden en kheb die gelijk besteld met wat friendly plastic bij, wil het eens proberen, en direct betaald, en...kheb vandaag die vorm binnen!!!!!
Maar ik las op de achterzijde van die vorm iets, waar ik nog gelukkiger van werd haha,ook FOR USE WITH FRIENDLY PLASTIC!!!!!
Ik wilde daar nu enkel fimo mee gaan gebruiken maar nu ik dat las, ga ik het ook eens proberen met die plastic))))

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 14 feb 2007 11:39

Ja ik had het al gelezen ergens dat je Friendly Plastic er ook in kan gebruiken, handig he?
Ik heb ze nog niet binnen maar ja, jij woont in Belgie en ik in Nederland.
Ik heb nog Friendly Plastic liggen en ga het zeker eens met de mal proberen.
Als het jou is gelukt dan hoor ik het wel he? :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 22 mar 2007 11:02

Hoi hoi

ik ben al een tijdje bezig met pour on giethars en het is echt geweldig spul ! Dus als iemand er vragen over heeft... :wink:

Hier een paar tips en weetjes :

- Niet alle mallen zijn geschikt voor giethars !

- Pour on is heel handig omdat het 1 op 1 gemengd moet worden. Ik heb ooit giethars met verharder gekocht dat 1 op 100 gemengd moest worden :shock: Je begrijpt dan wel dat deze nog steeds ongebruikt in mijn kast staat :roll:

- Het is heel belangrijk om PRECIES van beide evenveel te gebruiken bij het mengen. Ik heb van die bekertjes vd apotheek. Ik zet dan bijv bij de 5ml een extra streepje met een stift en 5ml daarboven nog een keer want als je het spul erin giet zie je de lijntjes anders niet goed meer en das wel belangrijk. Ik gebruik trouwens van die plastic roerstaafjes.

- Doe rustig aan met het gieten in het mengbekertje. Stop met gieten vlak onder het randje ! Het gaat in de paar seconden hierna nl vanzelf nog wat omhoog.

- Goed mengen is heel belangrijk. Meng een paar minuten en niet té hard. Ga ook goed langs de randjes en de bodem.

- Mocht je belletjes op je werkstukje krijgen adem er dan zachtjes een keer verheen. Let op ! Niet boven de giethars inademen !

- Ventileer de ruimte waarin je werkt goed. Ik gebruik trouwens ook nog een maskertje.

- Gaatjes boren zonder speciaal masker raad ik je af ivm stofdeeltjes.

- Wist je dat je giethars ook heel makkelijk ergens óp kan gieten. Het is nl vrij dik. Je kan het dan een beetje uitsmeren met een sate prikker. Je kan zo een mooi bol glasachtig laagje creeren.

- Zorg ervoor dat je je werkstukje ergens mee bedekt want als er stofjes enz op komen zit dat er dus voor altijd in !

Als ik nog ergens aan denk horen jullie het wel en als jullie vragen hebben hoor ik het nog wel :lol:

Hieronder een foto van hangertjes die ik gemaakt heb met kleine afbeeldingen. Ik heb hier giethars op uitgegoten en uitgesmeerd :)

Afbeelding

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » do 22 mar 2007 13:15

Prachtig zijn ze geworden de hangers.
En inderdaad 1 op 100 is dus helmaal niets. Die heb ik dus staan en 1 keer uitgeprobeerd. Doordat je niet de juiste verhouding maakt blijft het dus kleverig en hardt het niet goed uit. Goed te weten dat die van jou dus gewoon 1 op 1 is.
Mocht ik het ooit weer eens gaan bestellen dan neem ik die. Bedankt voor al je tips!
:D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 22 mar 2007 13:17

Graag gedaan :wink:

En vergelijk de prijzen voor pour on (envirotex lite) want het kan volgens mij wel een paar eurie verschillen in div webwinkels :wink:

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 22 mar 2007 15:24

Wauw, mooi resultaat zeg!
Ik hoop hier ook ooit :roll: een keer mee te kunnen gaan experimenteren.

Maar misschien is dat 1 op 100 spul handig voor als je echt heel grote dingen wilt maken?
~Audrey~

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 22 mar 2007 15:45

suusje schreef:Graag gedaan :wink:

En vergelijk de prijzen voor pour on (envirotex lite) want het kan volgens mij wel een paar eurie verschillen in div webwinkels :wink:
:D Dankje voor je uitleg! :wink: Ik heb ook net een boek gekocht erover krijg er gewoon zin in!
:( jammer dat dat 1 op 100 niet zo werkt, is wel goedkoper meestal. Ik denk dat ik mogelijk dan (ooit) ook die pour one ga aanschaven :D toch handiger voor beginner :wink:

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 22 mar 2007 17:09

Bedankt voor de complimentjes :oops:

Da's zeker handiger pour on :P
Dan kan je gewoon een beetje aanmaken voor een paar hangers. Met dat andere spul van 1 op 100 kan je niet maar 10 ml aanmaken bijv :roll:
Dat andere is indd voor hele grote projecten anders is het toch niet te doen om dat af te meten.. een paar druppels verharder te veel en je kan alles weggooien :shock:

Het beste zou zijn als je een hobbyzaak in de buurt hebt die het heeft of voor je kan bestellen. Dat scheelt weer 6,20 aan verzendkosten :o

Ik heb de verpakking van 118 ml da's de kleinste geloof ik en daar doe je echt heel lang mee.
Ik kan er misschien wel zo 80 van dat soort hangers mee maken !

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 22 mar 2007 17:19

mooi effect geeftdat zeg....zo kan je echt mooie hangers maken...super :D
What's life whithout beads

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 22 mar 2007 18:25

suusje schreef:Bedankt voor de complimentjes :oops:

Da's zeker handiger pour on :P
Dan kan je gewoon een beetje aanmaken voor een paar hangers. Met dat andere spul van 1 op 100 kan je niet maar 10 ml aanmaken bijv :roll:
Dat andere is indd voor hele grote projecten anders is het toch niet te doen om dat af te meten.. een paar druppels verharder te veel en je kan alles weggooien :shock:

Het beste zou zijn als je een hobbyzaak in de buurt hebt die het heeft of voor je kan bestellen. Dat scheelt weer 6,20 aan verzendkosten :o

Ik heb de verpakking van 118 ml da's de kleinste geloof ik en daar doe je echt heel lang mee.
Ik kan er misschien wel zo 80 van dat soort hangers mee maken !
:o Zoveel! Wow dat had ik niet verwacht :D
Oh wacht ik zit met me domme kop weer ergens anders :roll: ik zat in gedachten dat je de Epoxyhars van eastycast bedoelde. Wist helemaal niet dat je het ook kon doen met pourone :? gaat dat wel goed uit de malletjes?

:wink: Nu we toch even een exper hebben; heb je ervaring met kleuren van pourone? :wink: Mijn boek geeft wel tips :) maar heb het nog niet grondig doorgelezen door gebrek aan tijd :lol: en ze spreken natuurlijk niet van pourone maar over easy cast meestal :( dat wel erg duur is

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » vr 23 mar 2007 09:31

Ik heb het maar 1 keer met een mal geprobeerd en die ging stuk toen ik het eruit wilde halen. Maar dat ligt aan de mal want hij was er niet voor gemaakt. Er bestaan toch middeltjes die je in mallen kunt smeren of spuiten voor als je met giethars werkt ?

Ik gebruik ook geen kleurpigmenten. De achtergronden van mijn hangers zijn van hout dat heb ik geverfd met acrylverf en daar zit de afbeeding en het hars op.

O ja nog een tip : Doe je haar in een staart als je gaat gieten :!:
Ik las over een vrouw wiens haar erin kwam te hangen en dat moest ze knippen :o

Nog een paar linken :

Ned instructies voor pour on : http://www.lurebuilding.nl/nedtechnieklite.html

Eng website met instructies tips en project sheets enz. : http://www.eti-usa.com/consum/envtex/envlite.htm

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » vr 30 mar 2007 09:11

Ik heb echt een geweldige site gevonden waar je pour on kan kopen.
Ik denk dat je dit nergens goedkoper kan vinden !!

http://www.lureparts.nl/

het staat onder epoxy en accesoires

Afbeelding

Het kost maar 11,35 voor 118 ml en de verzendkosten zijn maar 1,95 :o
Ik had dus in totaal voor maar 13,30 nieuwe pour on de laatste keer dat ik het ergens bestelde was ik ruim 20,- kwijt. Dat scheelt nogal !
Het enige was dat de pour on niet in de originele verpakking zat maar in 4 (handige) flesjes was overgegoten. Hij heeft mee eerst gevraagd of ik dat wel goed vond en ik heb er geen problemen mee :)

Ik heb het dus al besteld en ontvangen. Alles was goed verpakt en het contact is goed en ze verzenden snel. Supernetjes dus :wink:

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 26 apr 2007 13:12

Heb een hanger gemaakt van fimo. Heb er een foto in geplakt en er zit een laagje giethars overheen :P
Helaas is dit op de foto niet echt te zien :?
Het was een testje en alles ziet er wel redelijk uit de fimo is (nog) niet zacht oid geworden.

Afbeelding

Gesloten