Hoi hoi
ik ben al een tijdje bezig met pour on giethars en het is echt geweldig spul ! Dus als iemand er vragen over heeft...
Hier een paar tips en weetjes :
- Niet alle mallen zijn geschikt voor giethars !
- Pour on is heel handig omdat het 1 op 1 gemengd moet worden. Ik heb ooit giethars met verharder gekocht dat 1 op 100 gemengd moest worden

Je begrijpt dan wel dat deze nog steeds ongebruikt in mijn kast staat
- Het is heel belangrijk om PRECIES van beide evenveel te gebruiken bij het mengen. Ik heb van die bekertjes vd apotheek. Ik zet dan bijv bij de 5ml een extra streepje met een stift en 5ml daarboven nog een keer want als je het spul erin giet zie je de lijntjes anders niet goed meer en das wel belangrijk. Ik gebruik trouwens van die plastic roerstaafjes.
- Doe rustig aan met het gieten in het mengbekertje. Stop met gieten vlak onder het randje ! Het gaat in de paar seconden hierna nl vanzelf nog wat omhoog.
- Goed mengen is heel belangrijk. Meng een paar minuten en niet té hard. Ga ook goed langs de randjes en de bodem.
- Mocht je belletjes op je werkstukje krijgen adem er dan zachtjes een keer verheen. Let op ! Niet boven de giethars inademen !
- Ventileer de ruimte waarin je werkt goed. Ik gebruik trouwens ook nog een maskertje.
- Gaatjes boren zonder speciaal masker raad ik je af ivm stofdeeltjes.
- Wist je dat je giethars ook heel makkelijk ergens óp kan gieten. Het is nl vrij dik. Je kan het dan een beetje uitsmeren met een sate prikker. Je kan zo een mooi bol glasachtig laagje creeren.
- Zorg ervoor dat je je werkstukje ergens mee bedekt want als er stofjes enz op komen zit dat er dus voor altijd in !
Als ik nog ergens aan denk horen jullie het wel en als jullie vragen hebben hoor ik het nog wel
Hieronder een foto van hangertjes die ik gemaakt heb met kleine afbeeldingen. Ik heb hier giethars op uitgegoten en uitgesmeerd