Halfedelstenen?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
MarianP
Bead Starter

Bericht door MarianP » vr 01 aug 2003 19:59

Als je dan toch een stuk gaat rijden.....In Rijswijk zit volgens mij de ideale winkel voor jou! Hij heet Kraal en Mineraal en ze hebben er heel veel soorten edelsteen-kralen (en gewone kralen en hangers e.d.)
Als je nou echt iets specifieks nodig hebt, kan je ze misschien 's bellen of ze het hebben en zo ja, of je ze dan niet op een andere manier kan krijgen?
groetjes, Marian

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » wo 06 aug 2003 12:32

Ik heb inmiddels de goede kralen gevonden op een site die Ria mij heeft doorgegeven. Misschien ook wel wat voor anderen die kralen van halfedelstenen zoeken:

http://www.rawtreasures.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het een hele goeie site, nu nog even op de bestelling wachten ;-)
Afbeelding Groetjes Marije

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 06 aug 2003 17:47

Inderdaad een leuke site, maar ik kan zo gauw niet zien hoeveel je krijg van die halve edelstenen, of kijk ik er over heen. en hoe gaat het met de verzendkosten? en maak je over in euro of in dollars?

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » wo 06 aug 2003 18:44

De stenen gaan per streng. Er zitten er ongeveer 100 op een 16"strand staat op de site. Ik heb betaald via paypal. Je zet gewoon euro's op die rekening en dan wordt het bedrag vanzelf omgezet in dollars.
De verzendkosten zijn op deze site $5, terwijl ik op een andere site $13 moest betalen voor verzending. Het verschilt dus nogal... :wink:

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 06 aug 2003 20:52

He bedankt voor je antwoord, ga gauw eens even een kijkje nemen.

Dieuwertje
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Dieuwertje » wo 06 aug 2003 23:17

Fleur schreef:Heel erg bedankt voor je aanbod! Ik wacht even af of ze (diegene voor wie ik de armband maak) het snoer van kralenpost wat vindt en anders laat ik het je nog even weten! :wink:
Hoi Marije,

Morgen ga ik waarschijnlijk naar kraaloog tenminste als alle plannen gaan zoals gepland.
Ik zal voor je kijken wat de kralen daar kosten.

Groetjes Dieuwertje
Groetjes,

Dieuwertje

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » do 07 aug 2003 01:50

Ik heb kralen van edelsteen gekocht bij Shipwreck (die zijn zag ik in de gauwigheid net een tikje goedkoper dan Raw Treasures). Ze zijn erg mooi en ik ben erg tevreden met de kwaliteit. Vaak hebben natuurlijke materialen namelijk "last" van oneffenheidjes. Die ronde doosjes van Rayher bijvoorbeeld, die je kan kopen bij hobbywinkels. Daarvan heeft de helft een scheef, of geen gaatje. Bovendien was de roze kwarts van shipwreck echt roze, maar die van Rayher een beetje rosewit. Rayher kralen zijn erg prijzig maar je krijgt dus niet echt waar voor je geld vind ik.
:idea: Ook een site met mooie kralen is misschien http://www.exoticindiaart.com/jewelry/BeadsAndSupplies" onclick="window.open(this.href);return false;

Pandora
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Pandora » zo 17 aug 2003 12:59

Er staan op dit moment op http://www.ebay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verschillende kavels met halfedelstenen te koop, ik heb Lapis Lazuli driehoekjes gezien, Marije!
Maar waag het niet op de granaten te bieden, die zijn van mij! :twisted:

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » zo 17 aug 2003 13:09

Pandora schreef:Er staan op dit moment op http://www.ebay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verschillende kavels met halfedelstenen te koop, ik heb Lapis Lazuli driehoekjes gezien, Marije!
Maar waag het niet op de granaten te bieden, die zijn van mij! :twisted:
Ok ok ok...Ik blijf eraf ;-)

Ik heb al lapis lazuli gevonden, maar ik ga toch even kijken ;-)

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 17 aug 2003 19:07

Bij http://www.sayila.nl verkopen ze doosjes met halfedelstenenhangers :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

keha
Bead Reader

Bericht door keha » zo 07 mar 2004 00:02

Fleur schreef:Ik heb inmiddels de goede kralen gevonden op een site die Ria mij heeft doorgegeven. Misschien ook wel wat voor anderen die kralen van halfedelstenen zoeken:

http://www.rawtreasures.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het een hele goeie site, nu nog even op de bestelling wachten ;-)
Ben heel nieuwsgierig.....heb je alles in goede orde ontvangen???

keha

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » zo 07 mar 2004 00:10

hoi hoi,

Het is inmiddels al een tijdje geleden, maar ik heb alles keurig ontvangen!
Het werd ook binnen een week geleverd! :wink:

keha
Bead Reader

Bericht door keha » zo 07 mar 2004 00:13

sooooooo wat een snel antwoord!

Ik ben altijd wat huiverig met bestellen on-line. Ik wil meestal eerst even voelen en ruiken en zo :oops: hahahaha en bovendien ben ik ook nog eens bang dat het gewoon niet is wat ik wil...

keha
<font color=red>may </font><font color = orange>the</font><font color = black> rainbow</font><font color = green> always </font><font color = blue>touch </font><font color = turquoise>your</font><font color =purple> shoulder</font>

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 07 mar 2004 10:14

Op Marktplaats zie ik ook vrij regelmatig advertenties van iemand die heel veel soorten halfedelstenen heeft..
Misschien zo af en toe daar eens even kijken?
succes!

Groetjes Eelke

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » zo 07 mar 2004 11:30

eelkehas schreef:Op Marktplaats zie ik ook vrij regelmatig advertenties van iemand die heel veel soorten halfedelstenen heeft..
Misschien zo af en toe daar eens even kijken?
succes!

Groetjes Eelke
Ik heb toevallig afgelopen week mijn bestelling van degene die je bedoelt op Marktplaats binnengekregen. Je kan bestellen bij Marga Verhoeven, vb: 40 cm streng split mineralen kralen rozenkwarts: 5 Euro.

En luitjes: helaas wordt de term halfedelsteen nog vaak gebruikt, maar die is in 1967 afgeschaft. Heb ik geleerd bij edelsteenkunde.

groetjes Elly

Gesloten