Sieraden van bv gierhars

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » za 03 feb 2007 07:45

dolfijn schreef:Ik ben het even gaan opzoeken en de aanbevolen verkoopprijs voor de epoxyhars mal is 8,40€ op dit moment. gewoon om een idee te geven.

Voor de harde push moulds , doe je eerst wat bakpoeder in de vorm ??? ermee inwrijven, fimo aandrukken , en dan zou hij redelijk moeten lossen.

of mal nat maken helpt soms ook
O bedankt voor de tip. Ga ik zeker gebruiken dan.
Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Debby
Bead Lover

Re: Sieraden van bv gierhars

Bericht door Debby » za 03 feb 2007 11:02

Kraaltjes schreef::D Zag vandaag op een site een super gave hanger gemaakt met resin :wink: met even wat gezoek bleek dat dus gewoon hars te zijn.
Sinds kort is de nieuwe techniek UV-Resin geïntroduceerd in combinatie met Art Clay Silver. UV-Resin is een kunsthars dat door middel van UV-licht wordt uitgehard. De prachtige heldere kleuren van de kunsthars zijn zeer goed te combineren met zilver

Je kunt dit bij artclaysilver kopen, voor die UV stralen kun je ook gewoon een gezichtsbruiner gebruiken :lol:

volgende week heb een cursus hierin, ben zeer benieuwd 8)

groetjes

Debby

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 03 feb 2007 12:09

dolfijn schreef:Ik ben het even gaan opzoeken en de aanbevolen verkoopprijs voor de epoxyhars mal is 8,40€ op dit moment. gewoon om een idee te geven.

Voor de harde push moulds , doe je eerst wat bakpoeder in de vorm ??? ermee inwrijven, fimo aandrukken , en dan zou hij redelijk moeten lossen.

of mal nat maken helpt soms ook
Dat wilde ik dus net zeggen ja, een beetje bloem erin, eruit kloppen en het werkt prima. Soms laat het nog wel eens een beetje bloem achter op de fimo maar als ik het ga lakken zie je er niets meer meer van. :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 03 feb 2007 13:18

Die ene harde mal is echt gaaf. Ken alleen zulke mallen van geloof ik een vilootje en roosje. :lol: Ik wil ook z'on mal hebbe!

@Debby klinkt een erg gave techniek om eens te doen! :D
:engel: Groetjes Eveline

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 03 feb 2007 15:32

Kraaltjes schreef:Die ene harde mal is echt gaaf. Ken alleen zulke mallen van geloof ik een vilootje en roosje. :lol: Ik wil ook z'on mal hebbe!

@Debby klinkt een erg gave techniek om eens te doen! :D
Ikke ook, ben al zo lang op zoek naar deze mal. Ik heb Bricolart al een mail gestuurd maar ze zijn effe weg of zo. Je hebt trouwens nog meer van die harde mallen. Ik doe er toevallig een paar weg. Van groente en fruit. Je hebt ze ook met hulst en kerstster, engeltjes. Maar goed, die met de cabochons zijn voor ons fimoliefhebbers natuurlijk een must he?

Je moet eens kijken op: http://www.buyamaco.com/
Als je ziet wat ze daar allemaal verkopen aan polymeer spulletjes. Bijv. glow in the dark paint, kant en klare canes en niet te geloven maar ook een mal voor gefacetteerde cabochons, slijm slijm. :D

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 03 feb 2007 16:22

:lol: Wordt er hebberig van, die mol van gefacetteerde cabochons is echt gelijk als hebbe hebbe :D hahahah.

Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » ma 05 feb 2007 18:44

Kheb een atwoord gekregen van bricolart:
Wat de mold betreft, dit artikel is bij onze leverancier besteld en we zouden het spoedig krijgen.
Ik zie dat u hebt gevraagd een e-mail te krijgen wanneer de mold opnieuw op voorraad zal zijn. Ik raad u aan de mold te reserveren. Dus, wanneer de mold op voorraad zal zijn, zal u een e-mail krijgen en zal een exemplaar voor u tijdens 14 dagen gereserveerd worden.

Nu ik weet niet of ik nu dus gereserveerd heb of niet haha
Fanny

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 05 feb 2007 19:14

Misschien een domme vraag, maar bij de blokker heb je toch ook van die zachte gietbakjes voor ijsblokjes? Kun je zoiets ook gebruiken voor hars en fimo? Ze hebben allerlei vormen, vierkant, druiventrossen, rondjes, etc.

Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » ma 05 feb 2007 19:24

Lissie schreef:Misschien een domme vraag, maar bij de blokker heb je toch ook van die zachte gietbakjes voor ijsblokjes? Kun je zoiets ook gebruiken voor hars en fimo? Ze hebben allerlei vormen, vierkant, druiventrossen, rondjes, etc.
Ik heb zaterdag bij de banier een vorm gekocht maar eigenlijk is dat om verf te mengen, en dat kostte rond de 2€ . (zo'n 6 kuipjes samen en niet te diep maar het zijn allemaal dezelfde vormen)
Maar ik wil dus ook ovale vormen kunnen maken
Fanny

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » ma 05 feb 2007 20:03

Ik denk dat je die ijsblokjesvormpjes wel kan gebruiken voor fimo, maar voor hars zou ik niet weten :? :wink:
Dat idee van het verfbakje is erg goed, hoewel ze niet al te diep zijn :wink: wel goed te gebruiken denk ik

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » ma 05 feb 2007 21:19

Fanny schreef:Kheb een atwoord gekregen van bricolart:
Wat de mold betreft, dit artikel is bij onze leverancier besteld en we zouden het spoedig krijgen.
Ik zie dat u hebt gevraagd een e-mail te krijgen wanneer de mold opnieuw op voorraad zal zijn. Ik raad u aan de mold te reserveren. Dus, wanneer de mold op voorraad zal zijn, zal u een e-mail krijgen en zal een exemplaar voor u tijdens 14 dagen gereserveerd worden.

Nu ik weet niet of ik nu dus gereserveerd heb of niet haha
Fanny
Ik heb hetzelfde antwoord gekregen. Ik denk toch dat je nog even een mail moet sturen wil je het reserveren. Ze gaan waarschijnlijk erg hard. :D

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 06 feb 2007 12:35

Heeeel toevallig, maar ik zat zondag bij m'n moeder door een oude hobby-handig te bladeren, en daar hadden ze een artikel hierover.
Zag er erg leuk uit, ze hadden dan transparante giethars en deden dan allerlei materialen er doorheen, zoals veertjes, draadjes en weetikwat allemaal.
Gaatje erin boren met een Dremel en heel aparte sieraden ermee gemaakt.
Materialen kwamen allemaal van Kars (Easy Cast heette het geloof ik?).
~Audrey~

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » ma 12 feb 2007 17:26

Ik heb hem opgezocht blijft er toch wel erg gaaf uitzien op die plaatjes van de Hobbyhandig :? hoewel ze het soms wel wat raar doen volgends de omschrijving

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 12 feb 2007 22:51

Hoezo raar?
~Audrey~

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 13 feb 2007 09:21

Omdat ze bij de rode ketting een of andere haakjes erin hangen, maar ik denk dat kan toch nooit mooi gaan zitten omdat of in de kraal zitten (de uitsteksels voor om een oogje te maken) of helemaal onderaan zitten.
:lol: Als jullie me nog snappen :wink: kan ook zijn dat ik het verkeerd heb begrepen. Iedergeval als ik het ooit ga doen boor ik gewoon gaatjes :D

Gesloten