Ik ben nog opzoek naar iets waar ik de kralen per stuk op kan lakken en ze daarna op kan laten drogen. Ben namelijk heel erg bang dat als je de kralen op een sate prikker of cocktailprikker "hangt", dat de kraal eraf valt. Ik wil namelijk dunne gaatjes omdat ik de kralen wil gaan rijgen op ijzerdraad en dan kun je ze dus alleen aan het einde van de sateprikkers "hangen"DMBijoux schreef:nee iets anders gebruiken als je de kralen lakt. Dus niet met de naald een gaatje maken en dan de kraal op diezelfde naald lakken. Want er blijft altijd lak zitten van het lakken en zo maak je lelijke gaatjes bij je volgende kraal. of je moet de naalden constant schoonmaken?
Fimo vraagjes
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
je moet kijken of je de sateprikkers kan vinden die een superdunne prikker hebben of je moet de prikker even zelf bijsnijden. Maar ik heb ze er niet afvallen ook die met de kleine gaatjes niet 
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
oooow wat ben ik je weer dankbaar! THanks!DMBijoux schreef:je moet kijken of je de sateprikkers kan vinden die een superdunne prikker hebben of je moet de prikker even zelf bijsnijden. Maar ik heb ze er niet afvallen ook die met de kleine gaatjes niet
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Zit nu zo te denken, en er was een ding (
ja duidelijk he) speciaal voor fimo kralen bakken. Soort stalen bakje met sneetjes erin waar dunnen naalden op rusten. Op z'on naald kon dan ongeveer 2 kralen. En het waren twee rijen naast elkaar
Geloof ik dat ze bij de pipoos werden verkocht of ik heb ze gezien in een hobby handig.
Dus nog nooit in het echt gezien en kan drm ook niet zeggen of het dunne naaltjes zijn en hoe duur die is
Geloof ik dat ze bij de pipoos werden verkocht of ik heb ze gezien in een hobby handig.
Dus nog nooit in het echt gezien en kan drm ook niet zeggen of het dunne naaltjes zijn en hoe duur die is
Ik zal eens rond gaan vragen her en der maar als er mensen zijn die hier iets meer van weten hou ik me zeker aanbevolenKraaltjes schreef:Zit nu zo te denken, en er was een ding (ja duidelijk he) speciaal voor fimo kralen bakken. Soort stalen bakje met sneetjes erin waar dunnen naalden op rusten. Op z'on naald kon dan ongeveer 2 kralen. En het waren twee rijen naast elkaar
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
http://www.hobbyhandig.nl/postservice/h ... texp=1576#
Zie dat het plaatje niet meewerkt, hij staat gelijk links bovenaan
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Dat is een superduur ding en hartstikke klein. Heb er bij de groothandel mee in mijn handen gestaan omdat ik er zelfs al bestellingen voor had lopen maar het viel zo tegen voor het geld dat je beter of zelf iets kan maken wat er op lijk of gewoon een ovenschaal gebruiken.
groetjes Ria
groetjes Ria
-
Spyglass
- Bead Anonymous
- Contacteer:
Bij de HEMA vindt je setjes met dikke naalden (ook van die handige kromme!). Je kan ook dikke lange spelden vinden in winkels die etalagematerialen verkopen (soms vindt je ze ook in de bloemenzaak). Iets grotere gaatjes blijven ook zonder prikker of naald gewoon open na het bakken. Heb ik toch een probleem, dan boor ik het gaatje met de Dremel gewoon een beetje groter.
Om te lakken kan je een met sateé prikkers werken. Steek ze bij het drogen gewoon met de onderzijde in van dat steekschuim wat je bij bloemschikken gebruikt.
Om héél fijn te schuren zijn de nagel-polijstvijlen (French manicure) handig, wel helemaal op het einde gebruiken nadat je alles al in model hebt geschuurd (te vinden bij elke drogist).
Om te lakken kan je een met sateé prikkers werken. Steek ze bij het drogen gewoon met de onderzijde in van dat steekschuim wat je bij bloemschikken gebruikt.
Om héél fijn te schuren zijn de nagel-polijstvijlen (French manicure) handig, wel helemaal op het einde gebruiken nadat je alles al in model hebt geschuurd (te vinden bij elke drogist).
Dank je wel. Ik zal bij de HEMA straks eens gaan snuffelen tussen de klosjes garen etc. Zal wel op de gordijnen afdeling te vinden zijn denk ik. Hopelijk zijn de naalden niet té dik maar wel lang. Ehm mij is alleen nog niet duidelijk waarom die kromme handig zijn?Spyglass schreef:Bij de HEMA vindt je setjes met dikke naalden (ook van die handige kromme!). Je kan ook dikke lange spelden vinden in winkels die etalagematerialen verkopen (soms vindt je ze ook in de bloemenzaak). Iets grotere gaatjes blijven ook zonder prikker of naald gewoon open na het bakken. Heb ik toch een probleem, dan boor ik het gaatje met de Dremel gewoon een beetje groter.
Ik was al zo van plan om inderdaad de sateprikker in piepschuim of zo te steken maar mijn gaatjes zijn vrij dun dus benik bang dat als ik de kralen ga lakken, ze van de prikker afvallen omdat de prikker dikker is dan het gaatje. Maar ik kreeg hier de super tip dat je natuurlijk altijd de sateprikker zelf wat dunner kunt maken/snijden.Om te lakken kan je een met sateé prikkers werken. Steek ze bij het drogen gewoon met de onderzijde in van dat steekschuim wat je bij bloemschikken gebruikt.
Als ik al geschuurd heb van 500-2000 gritt, is dit schuren dan ook nog nodig? Ik denk dat de kralen dan al goed genoeg geschuurd zijn.Om héél fijn te schuren zijn de nagel-polijstvijlen (French manicure) handig, wel helemaal op het einde gebruiken nadat je alles al in model hebt geschuurd (te vinden bij elke drogist).
doei
Mirelle
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Als je 2000 gebruikt heb je de nagelpolijster niet nodig. Vanaf 1500 grit ben je namelijk al aan het polijsten van je kralen want je voelt zelf ook geen schuurkorrels meer op het papier
Probeer gewoon eens een kraal/hanger en ookal maak je een foutje! Wat kan jou het bommen! Van foutjes leer je alleen maar.
groetjes Ria
groetjes Ria
ik ben nogal perfectionistisch en kan er niet zo goed tegen als ik fouten maak, kweet het tis psygisch hihi. Vandaag wil ik echt eea gaan maken en bakken. Gisteravond al eea klaargemaakt en dat gaat straks de oven in. Duimen jullie voor me?DMBijoux schreef:Als je 2000 gebruikt heb je de nagelpolijster niet nodig. Vanaf 1500 grit ben je namelijk al aan het polijsten van je kralen want je voelt zelf ook geen schuurkorrels meer op het papierProbeer gewoon eens een kraal/hanger en ookal maak je een foutje! Wat kan jou het bommen! Van foutjes leer je alleen maar.