Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
-
Madelief
- Bead Chatter
Bericht
door Madelief » do 08 dec 2005 20:00
milebla schreef:Ferretangel schreef:Die ene die je ziet is alleen van klei gemaakt,dus met een stempel zoals hierboven al wordt gezecht en niet met wire.
Wire kan je later wel toevoegen...als mijn wireprojecten af zijn kan ik weleens wat showen voor je..
owwww thanks! Wist niet dat ijzerdraad/ketteldraad ook in de oven kon joh. Moet ik met dat ijzerdraad nog rekening houden met een bepaalde dikte?
Ander vraagje: hoe krijgen jullie die hanger zo mooi egaal rond zeg maar, heb je hier iets van een vormpje voor of doe je dat uit de losse hand?
Mirelle
een bolletje rollen en dat plat duwen

-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 09 dec 2005 09:19
Madelief schreef:milebla schreef:Ferretangel schreef:Die ene die je ziet is alleen van klei gemaakt,dus met een stempel zoals hierboven al wordt gezecht en niet met wire.
Wire kan je later wel toevoegen...als mijn wireprojecten af zijn kan ik weleens wat showen voor je..
owwww thanks! Wist niet dat ijzerdraad/ketteldraad ook in de oven kon joh. Moet ik met dat ijzerdraad nog rekening houden met een bepaalde dikte?
Ander vraagje: hoe krijgen jullie die hanger zo mooi egaal rond zeg maar, heb je hier iets van een vormpje voor of doe je dat uit de losse hand?
Mirelle
een bolletje rollen en dat plat duwen

aha ooooooow wat dacht ik toch moeilijk terwijl de oplossing zoooo makkelijk was hihi. Maare aangezien mijn bolletjes nooit zo mooi rond worden heb ik gister ronde kleistekers gekocht.
heb je misschien ook antwoord op mijn vraag over de dikte van het ijzerdraad of niet?
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
-
Pienjo
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door Pienjo » vr 09 dec 2005 11:49
dat weet ik oo kniet... maja gewoon proberen zou ik zeggen zo ben ik er ook achter gekomen....
Liefs
Linda
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 09 dec 2005 11:52
Pienjo schreef:dat weet ik oo kniet... maja gewoon proberen zou ik zeggen zo ben ik er ook achter gekomen....
je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk Pienjo, maar je ben zo'n pietlut dat ik het allemaal perfect wil doen

en er dus nog echt aan moet wennen dat je door te puzzelen en natuurlijk fouten te maken eigenlijk meer leert

-
frieda van dam
- Bead Monster
-
Contacteer:
Bericht
door frieda van dam » vr 09 dec 2005 12:50
zo heb ik het ook geleerd hoor .
ik was het een beetje zat om dure kralen te kopen en ben eens op de site van ria gaan kijken en daar stonden zulke mooie dingetjes dat ik dacht ik ga het ook eens proberen .
ik heb een aantal lessen van ria gekocht en ben er aan begonnen gewoon met wat basisspulletjes .
nu heb ik de smaak echt te pakken en maak alleen nog fimokralen en hangers.
je zal het zien het leerd gemakkelijk.
liefs frietje

kralengek
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 09 dec 2005 13:10
frieda van dam schreef:zo heb ik het ook geleerd hoor .
ik was het een beetje zat om dure kralen te kopen en ben eens op de site van ria gaan kijken en daar stonden zulke mooie dingetjes dat ik dacht ik ga het ook eens proberen .
ik heb een aantal lessen van ria gekocht en ben er aan begonnen gewoon met wat basisspulletjes .
nu heb ik de smaak echt te pakken en maak alleen nog fimokralen en hangers.
je zal het zien het leerd gemakkelijk.
liefs frietje

Lessen gekocht bij Ria???? heeeeej dat had ik nog niet eens gezien joh! Welke lessen heb je gekocht, ff voor mijn beeldvorming?
UPDATE:
ik zie zoveel lessen staan joh op haar site, overigens super dat ze dit zo doet dus de lessen verkopen, dat ik echt niet weet welke ik zal kiezen of moet hebben. Wil je me helpen?