Kwaliteit Swarovski kralen
ik wil even iets duidelijk maken: swarovski wordt maar op één plaats ter wereld geproduceerd! en dat is in oostenrijk, Wattens. om hun fabriek helemaal te zien heb je minstens een week nodig, de tentoonstellingsruimte niet inbegrepen! die fabrieken en burelen zijn IMMENS maar jammergenoeg 'onbezoekbaar'
zelfs niet met de vip kaart die mijn familie bezit. (daarmee kan je ieder jaar hun jaarstukken kopen, en een appart stuk van de tentoonstelling en winkel betreden).

Laatst gewijzigd door poing op do 28 dec 2006 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ipoingtudut
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Ja, dat weet ik, maar dan kan je het toch ook nog wel ergens anders kopen? Vooral de kralenspulletjes lijkt me. Ik heb wel eens gezocht naar een verkooppunt in Oostenrijk, m.n. bij de fabriek. Ik dacht dat dat daar dan misschien voordeliger zou zijn. Nooit wat gevonden. Volgens mij kan je gewoon niet eens kralen bij de fabriek kopen. Je kunt in de meeste Swarovski winkels ook geen kralen kopen. Vreemd allemaal.
Cdragon is zo groot. Ik denk dat de firma Swarovski ze wel zou aanklagen als het namaak zou zijn. Zou het niet?
Cdragon is zo groot. Ik denk dat de firma Swarovski ze wel zou aanklagen als het namaak zou zijn. Zou het niet?
Lieve groet van Fairy
Ik denk dat dat voor die winkels niet haalbaar is. Mensen die in die winkels komen en kopen, zijn niet op zoek naar kralen. En als ze die kralen wel zouden verkopen, zijn ze min of meer verplicht om ook de nevenartikelen er naast te verkopen.Fairy schreef: Je kunt in de meeste Swarovski winkels ook geen kralen kopen. Vreemd allemaal.
Echte Swarovski verkooppunten zijn vaak juweliers of zaken met luxe huishoudelijke artikelen.
Als die kralen gaan verkpen, moeten ze ook de vragen kunnen beantwoorden dei ze dan krijgen over dat product.
Onze juwelier vekoopt Swarovski. Hij verkoopt wel de sieraden van swarovski die gemaakt zijn met dezelfde onderdelen die wij ook kunnen kopen.
Hij had laatst een stuk in de etalage liggen.... dat was een roze veter met daaraan in het midden zo'n 'barokhanger' van cystal AB en aan eide zijde van die hanger 2 grote Swarovski kralen.
Deze ketting was afgeprijsd van €119,- voor €69,-

Maar daar heb je het dus alweer..... als de juwelier die barokhangers en kralen los zou verkopen, verkoopt hij waarschijnlijk nooit die ketting meer. Tenzij hij de losse hangers en kralen voor €25,- per stuk gaat verkopen. Geen hond die daar intrapt natuurlijk

Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
Ik heb toch nog maar eens verder gekeken en heb 2 fabrikanten in China gevonden die (naar eigen zeggen) Swarovski's produceren en verkopen.
Eén van die fabrieken staat 50 km boven Hong Kong...
Mijn zwager is regelmatig in China en hij zei ook dat daar alles nagemaakt wordt. Rolex, Boss, noem maar op en alles inclusief een 'echt' echtheidscertificaat, dat er zeer vakkundig uitziet.
En zeer waarschijnlijk wordt dus ook Swarovski nagemaakt. Niet zo vreemd als je bedenkt dat het uurloon daar ongeveer 30 cent is.
Aan de andere kant, als niemand het verschil kan zien, waarom zou je dan moeilijk doen?
Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan.
Manon
Eén van die fabrieken staat 50 km boven Hong Kong...
Mijn zwager is regelmatig in China en hij zei ook dat daar alles nagemaakt wordt. Rolex, Boss, noem maar op en alles inclusief een 'echt' echtheidscertificaat, dat er zeer vakkundig uitziet.
En zeer waarschijnlijk wordt dus ook Swarovski nagemaakt. Niet zo vreemd als je bedenkt dat het uurloon daar ongeveer 30 cent is.
Aan de andere kant, als niemand het verschil kan zien, waarom zou je dan moeilijk doen?
Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan.
Manon
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Maar je weet dus niet zeker of je wel of niet wordt opgelicht. Voor hetzelfde geld koopt één of andere groothandelaar uit Amerika daar ook zijn kralen.
Het was meer voor mijn eigen gemoedsrust om te zeggen dat als je het niet kan zien dat je dan maar niet moeilijk moet doen. Want als ik voor Swarovski betaal, wil ik natuurlijk ook Swarovski krijgen. En geen namaak, hoe mooi dat ook mag zijn.
Manon
Het was meer voor mijn eigen gemoedsrust om te zeggen dat als je het niet kan zien dat je dan maar niet moeilijk moet doen. Want als ik voor Swarovski betaal, wil ik natuurlijk ook Swarovski krijgen. En geen namaak, hoe mooi dat ook mag zijn.
Manon
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Als je het inderdaad op die manier bedoelt dan kan ik niet anders doen dan je gelijk geven.M@non schreef:Maar je weet dus niet zeker of je wel of niet wordt opgelicht. Voor hetzelfde geld koopt één of andere groothandelaar uit Amerika daar ook zijn kralen.
Manon

Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
Ik heb laatst bij anybeads besteld en ik ging ook door een opmerking van iemand over 'goedkope naamaak' twijfelen.
Ik vind dit toch een hele interessante discussie, daarom wil ik hem toch even naar boven halen. Ik heb zelf wel zoiets van: Als ik swarovski koop, wil ik ook zeker weten dat het swarovski is. Want je verkoopt het ook weer door in je sieraden.
Is er inmiddels al meer bekend over anybeads?
Ik vind dit toch een hele interessante discussie, daarom wil ik hem toch even naar boven halen. Ik heb zelf wel zoiets van: Als ik swarovski koop, wil ik ook zeker weten dat het swarovski is. Want je verkoopt het ook weer door in je sieraden.
Is er inmiddels al meer bekend over anybeads?
Ikzelf heb al zo vaak mensen enthousiast gehoord over hun swarovski en ze bestaan al een tijdje, ikzelf kan me dan niet voorstellen dat het allemaal namaak is, in al die tijd dat ze bestaan had er dan wel al iemand moeten zijn die ziet dat het namaak is, en die had het dan vast hier gepost. Hoop ik tenminste, want ik heb inmiddels voor rond de 120 dollar aan swarovski bij hen besteld. 

-
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Ik verkoop mijn sieraden ook onder vermelding dat ze oa. met echte Swarovski gemaakt zijn.
Ikzelf koop mijn Swarovski ook in China, Amerika en Hong Kong. Alles in gesealde enveloppen van Swarovski (dus per 10 gross). Ik denk dat daar ook zeker fabrieken staan van Swarovski. Als je je bedenkt hoeveel grote bedrijven hun productie verleggen naar de "lage lonen landen" dan klinkt dat alleen maar logisch toch?
Deze enveloppen zijn geseald, voorzien van een hologramzegel van Swarovski, in het enveloppe zit een soort vloeipapier met de logo's en zwanen van Swarovski.
Ik vind het onderscheid met goedkopere Czech kralen vooral zichtbaar in de helderheid, maar ook zeker de manier van slijpen. Om bijvoorbeeld de ronde te nemen, de Czech kalen zijn geslepen 3-hoeken terwijl Swarovski 5 kantig geslepen vlakken heeft. De bicones zijn echt 2 kegeltjes op elkaar (zo zien ze er uit) terwijl de Czech kralen veel minder scherpe hoeken hebben.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Veronique
Ikzelf koop mijn Swarovski ook in China, Amerika en Hong Kong. Alles in gesealde enveloppen van Swarovski (dus per 10 gross). Ik denk dat daar ook zeker fabrieken staan van Swarovski. Als je je bedenkt hoeveel grote bedrijven hun productie verleggen naar de "lage lonen landen" dan klinkt dat alleen maar logisch toch?
Deze enveloppen zijn geseald, voorzien van een hologramzegel van Swarovski, in het enveloppe zit een soort vloeipapier met de logo's en zwanen van Swarovski.
Ik vind het onderscheid met goedkopere Czech kralen vooral zichtbaar in de helderheid, maar ook zeker de manier van slijpen. Om bijvoorbeeld de ronde te nemen, de Czech kalen zijn geslepen 3-hoeken terwijl Swarovski 5 kantig geslepen vlakken heeft. De bicones zijn echt 2 kegeltjes op elkaar (zo zien ze er uit) terwijl de Czech kralen veel minder scherpe hoeken hebben.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Veronique
Geniet van de mooie dingen van het leven
Inmiddels heb ik het plaatje aadig rond.
Het wordt dus wel nagemaakt in China. Maar wel heel erg goed. Dus vakundig geslepen en met een hoog loodperentage in het kristal. Maar alles is dus nagemaakt, tot en met de Swarovski-hologram-zegels op de enveloppen.
Verschil met de echte Swarovski's is niet te zien, maar als je grote partijen uit Azië haalt loop je kans dat de douane alles in beslag neemt en vernietigt. Het gaat dan om grote hoeveelheden (dus je webwinkel ermee vullen is niet aan te raden), tot nu toe heb ik nog niet vaak gehoord dat kleinere zendingen (1 à 2 enveloppen van 1440 stuks) in beslag zijn genomen.
Aan de ene kant kan je genieten van de goedkopere Swarovski uit het verre oosten, aan de andere kant wordt je genept waar je bij staat.
Manon
Het wordt dus wel nagemaakt in China. Maar wel heel erg goed. Dus vakundig geslepen en met een hoog loodperentage in het kristal. Maar alles is dus nagemaakt, tot en met de Swarovski-hologram-zegels op de enveloppen.
Verschil met de echte Swarovski's is niet te zien, maar als je grote partijen uit Azië haalt loop je kans dat de douane alles in beslag neemt en vernietigt. Het gaat dan om grote hoeveelheden (dus je webwinkel ermee vullen is niet aan te raden), tot nu toe heb ik nog niet vaak gehoord dat kleinere zendingen (1 à 2 enveloppen van 1440 stuks) in beslag zijn genomen.
Aan de ene kant kan je genieten van de goedkopere Swarovski uit het verre oosten, aan de andere kant wordt je genept waar je bij staat.
Manon
- cleo3-3
- Bead Dreamer
- Contacteer:
mijn vriendin is in de zomer naar de swarofski fabriek geweest in oostenrijkpoing schreef:ze doen dat ook voor de toeristendie mensen denken: oeh ah! swarovksi en het past nog in mijn portefeuille ook, en weg zijn ze, met één klein kraaltje
niet goed dus
Veel van de parels is daar niet te zien
Enkel de beeldjes ( of hoe moet je het noemen ) en andere dingen gemaakt in kristal
Je kon er wel enkele juwelen kopen maar NIKS van parels
Misschien wordt daar in oostenrijk vooral die dingen geproduceerd
en maken ze de parels in fabrieken in lageloonlanden
groetjes hilde