Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
-
frieda van dam
- Bead Monster
-
Contacteer:
Bericht
door frieda van dam » ma 12 dec 2005 13:23
de mijne komt ook van blokker en hij geeft de goede temperatuur aan anders waren mijn kralen allang verbrand
liefs frietje

kralengek
-
100%Kraal
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door 100%Kraal » ma 12 dec 2005 13:26
milebla schreef:ik heb een vraagje over die oven-thermometers. Ik heb altijd ruzie met de dingen. Heb er inmiddels 3 gehad oa zo'n ijzeren zeg maar die je in de oven moet zetten, maar die geven bij mij allerlei temperaturen aan behalve de goede. Bijvoorbeeld als de oven uitstaat, gaf ie al een temp aan van 25 graden. hmmmm raar
Iemand een goede tip voor een thermometer? Heb de vorige allemaal bij de Blokker gekocht
Mirelle

ik denkt dat er eigenlijk weinig mis is met je thermometer...
25 graden is namelijk bijna de kamerthemperatuur en misschien zakt ie gewoon niet verder!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » ma 12 dec 2005 13:32
kralenenquete schreef:milebla schreef:ik heb een vraagje over die oven-thermometers. Ik heb altijd ruzie met de dingen. Heb er inmiddels 3 gehad oa zo'n ijzeren zeg maar die je in de oven moet zetten, maar die geven bij mij allerlei temperaturen aan behalve de goede. Bijvoorbeeld als de oven uitstaat, gaf ie al een temp aan van 25 graden. hmmmm raar
Iemand een goede tip voor een thermometer? Heb de vorige allemaal bij de Blokker gekocht
Mirelle

25 graden is namelijk bijna de kamerthemperatuur en misschien zakt ie gewoon niet verder!
Dank je wel voor jullie reacties! over die kamer-temperatuur had ik eigenlijk nog niet nagedacht joh! Inmiddels heb ik dus geen thermometer meer voor de oven, is zo'n ijzere van de blokker wel een goed ding?

Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 27 okt 2006 08:03
milebla schreef:kralenenquete schreef:milebla schreef:ik heb een vraagje over die oven-thermometers. Ik heb altijd ruzie met de dingen. Heb er inmiddels 3 gehad oa zo'n ijzeren zeg maar die je in de oven moet zetten, maar die geven bij mij allerlei temperaturen aan behalve de goede. Bijvoorbeeld als de oven uitstaat, gaf ie al een temp aan van 25 graden. hmmmm raar
Mirelle

Dank je wel voor jullie reacties! over die kamer-temperatuur had ik eigenlijk nog niet nagedacht joh! Inmiddels heb ik dus geen thermometer meer voor de oven, is zo'n ijzere van de blokker wel een goed ding?

Kan iemand me helpen met dit antwoord? please please?
-
DMBijoux
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door DMBijoux » vr 27 okt 2006 08:05
proberen. en als hij niet werkt terug brengen
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 27 okt 2006 08:35
Wat ik eigenlijk zoek is een oventhermoter die ook 130 graden als getal heeft staan op de thermometer. Dan weet je 100%zeker dat je goed zit. Nu heb ik een thermometer waar je voor 130 graden tussen 2 strepen moet zijn. Dat is een beetje vogelen en irritant eigenlijk
-
DMBijoux
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door DMBijoux » vr 27 okt 2006 09:05
maar als hij er tussenin komt dan is het toch ook goed

dan heb je in ieder geval iets in die richting. Ik bak zelf altijd op 140
groetjes Ria
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 27 okt 2006 09:07
DMBijoux schreef:maar als hij er tussenin komt dan is het toch ook goed

dan heb je in ieder geval iets in die richting. Ik bak zelf altijd op 140
Misschien wil ik het wel te goed doen of zo maar ik lees overal dat je de kralen juist niet te hoog of te laag mag bakken. Vandaar mijn vraag. Sorry voor mijn vragen
-
DMBijoux
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door DMBijoux » vr 27 okt 2006 09:17
Als je te laag bakt dan worden de kralen niet hard genoeg van binnen en gaan ze niet lang mee. En als je ze te hoog bakt worden ze donkerbruin en gaat je huis ontiegelijk stinken en moet je maken dat je alles zo snel mogelijk lucht en je huisdieren en kinderen uit die lucht verwijderen!
groetjes Ria
-
milebla
- Bead Dreamer
Bericht
door milebla » vr 27 okt 2006 09:25
Daarom twijfelde ik dus aan je antwoord van op 140 graden bakken. Te hoog is niet goed en te laag ook niet. Ehm mag ik het nu wel of niet op 140 graden bakken?
Die oventhermometer lijkt me een goed ding alleen volgens mij moet je wel die soort van naald in het object steken om de themperatuur te weten of niet?
-
DMBijoux
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door DMBijoux » vr 27 okt 2006 09:42
Ik bak de mijne altijd op 140!
groetjes Ria