Kralen bakken in magnetron:KAN!!

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:
poeh poeh

Bericht door Romantica » di 22 mar 2005 13:43

Goh Ria, wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg.
Ik zit nog niet zo lang op dit forum en om deze vraag terug te vinden dan ben ik wel effe bezig.
Tevallig kwam ik op die site van Garie las ik de test.
Dus dacht ik, ik laat het jullie even weten! Het is goed bedoeld hoor!
Laten we er een beetje de lol er in houden en als je er moe van wordt reageer dan niet, want het komt bij een beetje raar en hoog uit je bol over.

Hetzelfde was je reactie op de kralenrollers, dat was ook maar een vraag. Tenslottenkan ik niet door heel nederland rijzen om te kijken of het ergens te koop is.

Maar even goede vrienden hoor. We zitten hier toch allemaal voor hetzelfde doel>sieraden maken!!! Het is al zeker zo'n 20 a 25 jaar een hobby van me, alhoewel het de laatste tijd wat minder wordt vanwege de reuma. Laten we het gezeliig houden en elkaar helpen.

Afbeelding

Ik zie trouwens jouw naam veel voorkomen hier en iedereen heeft het over jou als fimo-expert. Hoe lang werk je al met fimo?Ik ben al meerdere keren op je site geweest en ik vind hem zeker de moeite waard en je tips zijn heus wel welkom hoor, groetjes Inge. :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 22 mar 2005 13:48

Dan maar een beetje een positive noot: ik woon zeg maar op kruipafstand van de Knutsel-Frutsel winkel in Amsterdam en daar was ik laatst om Fimo-lak te kopen. Vervolgens verdelde die mevrouw die er werkte/van wie de winkel is, dat ze die niet meer verkoopt omdat ze het zo'n afzetterij vindt dat die flesjes zo duur zijn en gewone lak toch veel voordeeliger en net zo goed was.

Tja, dat had ze niet tegen me moeten zeggen, want ik had natuurlijk net hier op het forum alle topics over fimo en lak gelezen en kon haar dus precies vertellen waarom dat wat ze zei niet klopte(voelde wel heel stoer).

Dus ik thuis gekomen, het lijstje dat Ria heeft gemaakt over fimo en lak erbij gepakt en het als email naar haar toe gestuurd, met een verwijs naar de dragonmagic site(om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lul).
Kwam ik er gisteren, had ze al weer 2 flesjes besteld('t gaat niet zo hard bij haar...)
Zie je: er zijn heel veel mensen die wat aan al jou verhalen hebben, hoor Ria! Dus blijf asjeblieft doorgaan ....
Afbeelding
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 22 mar 2005 14:04

Hoi Inge het is niet dat ik op me tenen ben getrapt maar het is vermoeiend om iedere keer weer hetzelfde te moeten vertellen en dan te horen door mensen die nog niet lang bezig zijn(bedoel ik niet alleen jou mee, want op het amerikaanse forum gebeurt dit ook) van joh jij weet er niks van het staat daar en daar. Maar op het internet staat de meeste bullshit en 8 van de 10 dingen die je vindt is gewoon onzin ;) Waarbij dus ook het verhaaltje van garie :)

Ik zal zelf nooit zeggen dat ik de kleiexpert ben hoor dat maken anderen ervan ;) Ik werk nu even terug rekenen nu zo'n 16 jaar met klei ongeveer ben begonnen ermee toen ik 19/20 was en wordt dit 36 :(
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 22 mar 2005 14:06

hahahahha dank je wel Dagmar ;) en goed dat je het die vrouw vertelde want als ze je bijv. die van decorfin had verkocht had je plakkerige kralen eraan overgehouden en dat is zooo zonde. Ik had het zelfde met een ontzettend mooie mokume gane set die ik zo de vuilnisbak in heb kunnen gooien met tranen in me ogen ;) LOL hetzelfde geld voor nagellak. Het lijkt geweldig maar helaas is het het niet ;)

groetjes Ria

EllenV
Bead Believer

Bericht door EllenV » di 22 mar 2005 14:31

Brigitte schreef:Ik denk dat je van baklucht geen last hebt en het zal ook best gaan, maar zoals Hennie al terecht opmerkte, hoe zit het met de levensduur van de kralen..... Ik denk dat ik maar een sleutelhanger voor mezelf maak, dan kan die eens een poosje aan m'n sleutelbos bungelen. Een lange adem test dus :wink: Het zou toch lullig zijn als je zo'n ketting verkoopt en na een jaar brokkelen je kralen uit elkaar :(
Manlief heeft een ketting van die kralen al een jaar (zat ik gisteren te bedenken) dag en nacht om. En ze zijn nog prima.
Groeten Ellen

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 22 mar 2005 14:35

even een leken vraagje tussendoor van serena,
als je die fimo kralen nou lakt, nadat je het in de magnetron
hebt gebakken, gaan ze dan alsnog zo snel kapot?
het lijkt me dat de lak de kralen ook een beetje verstevigd.

en, is er geen manier om kralen in de magnetron te bakken,
zodat het wel 130 graden is? bijvoorbeeld onder druk "stomen"

hier op het lab gebruiken ze een soort stoompan, die kan
onder druk de 130 graden halen, maar ik weet niet of dat werkt in
een magnetron misschien ontploft ie wel!! hihi. :D
Afbeelding *SHABBY**

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » di 22 mar 2005 14:47

Hahaha 't moet niet gekker worden, misschien heeft m'n moeder nog haar oude snelkookpan, zou dat ook gaan :D
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 22 mar 2005 15:03

Hoi Serena van lak wordt je kraal niet steviger dat zorgt eralleen voor dat de kraal een glanslaagje krijgt. en je de kraal minder snel beschadigd.

Over het stomen dat kan ik je niet zeggen geen ervaring mee. ze hebben wel is een keer geprobeert de kralen de frituren en dat werkte ook niet ;)

groetjes Ria

mip
Bead Fan

Bericht door mip » di 22 mar 2005 15:18

kralenenquete schreef:het lijstje dat Ria heeft gemaakt over fimo en lak erbij gepakt
lijstje? welk lijstje? nieuwsgierig!!!
groetjes mip

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 22 mar 2005 15:23

Ik denk dat ze bedoeld een oude posting waar we het erover hebben dat ze die heeft uitgeprint :)

groetjes Ria

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » di 22 mar 2005 15:25

Ria schreef:t ze hebben wel is een keer geprobeert de kralen de frituren en dat werkte ook niet ;)

He verdraaid daar zat ik nu net aan te denken .... gaan ze gelijk mooi glanzen van dat vet :D :D
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 22 mar 2005 15:34

idd Ria, was even boodschappen doen vandaar dat ik niet meteen een antwoord gaf...
hier voor iedereen die niet weet waar ik het over heb:
Ria schreef: Fimo lak werkt goed!
Darwi vernis! Werkt goed met lichte kleuren klei met donkere wil hij scheurtjes vertonen.
Sculpey lak. Werkt goed. je ziet alleen weinig verschil met de glans of matte versie ervan.
Decorfin vernis! AFBLIJVEN!! Dit wordt plakkerig! Glanst waanzinnig mooi maar we hebben er niks aan!!
Naturel Nagellak! AFBLIJVEN dito! Ziet er mooi uit maar duurt niet lang!!
Vernissen uit spuitbussen!! AFBLIJVEN!! wordt plakkerig na verloop van tijd!!
en hier het betreffende topic http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=1794" onclick="window.open(this.href);return false;
---

ik vind het wel grappig, deze discussie over het afbakken van fimokralen, maar waarom eigenlijk? ik bedoel in de oven gaat het toch prima? en als je de afzuigkap aanzet of het raampje even open zet, heb je ook geen last van rare luchtjes.... Wat mis ik?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

mip
Bead Fan

Bericht door mip » di 22 mar 2005 15:39

ok nu snap ik het 'lijstje' ;)
groetjes mip

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 22 mar 2005 17:09

hahaha frituren!!
maar ik zat te denken,
als je de magnetron nou op de GRILL stand zet,
wordt hij dan niet heter dan 100 graden?? 8)
Afbeelding *SHABBY**

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 22 mar 2005 17:16

Ja en je kralen worden bruiner ook :)

groetjes Ria

Gesloten