Kralenmaker voor makins klei

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
tinkerbell
Bead Believer
Kralenmaker voor makins klei

Bericht door tinkerbell » vr 29 okt 2004 17:57

Hoi,
Ik heb vandaag iets grandioos gekocht! Een apparaatje waar je 3 soorten kralen mee kunt maken. Kralen van makins klei, hij heet tri-bead roller van amaco. Ik heb hem gekocht in Coevorden....... Leuk!!!
De kralen drogen aan de lucht dus je bent geen oven nodig. :lol:
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

mir
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door mir » vr 29 okt 2004 19:00

FOTO?
gr mirjam :lol:

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » vr 29 okt 2004 19:03

ben ook benieuwd :D
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Kralenmaker voor makins klei

Bericht door Kraaltjes » vr 29 okt 2004 19:11

tinkerbell schreef:Hoi,
Ik heb vandaag iets grandioos gekocht! Een apparaatje waar je 3 soorten kralen mee kunt maken. Kralen van makins klei, hij heet tri-bead roller van amaco. Ik heb hem gekocht in Coevorden....... Leuk!!!
De kralen drogen aan de lucht dus je bent geen oven nodig. :lol:
Ik heb dezelfde tri bead roller (geloof ik) en ook die klei. Ik hoop dat het bij jouw wel lukt met de makins klei want bij mij komen er allemaal scheutjes in de klei omdat hij tijdens het maken al droogd ofzo. :cry:
:engel: Groetjes Eveline

tinkerbell
Bead Believer

Bericht door tinkerbell » vr 29 okt 2004 21:25

Ik heb geen foto. Mischien staat hij op http://www.amaco.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Hij is doorzichtig.
De klei moet goed worden ingepakt als je het hebt gebruikt anders droogt hij uit, tevens moet je de klei eerst goed kneden voordat je het in het apparaatje doet anders krijg je scheurtjes tussen de verschillende kleuren klei. Ik heb mn eerst kralen er mee gemaakt maar ze zijn goed gelukt. :lol:
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 29 okt 2004 21:35

Deze rollers zijn niet gemaakt voor makins klei maar voor de polymeer klei soorten ;) Maareh spaar je geld liever en koop niet die makins rommel!! je hebt er niks aan voor kralen! kan je nog beter Fimo kopen :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

tinkerbell
Bead Believer

Bericht door tinkerbell » vr 29 okt 2004 21:41

Ik vind makins wel goed, kraaltjes zijn erg mooi geworden. Maar kan natuurlijk altijd zien hoe het met fimo gaat
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 30 okt 2004 10:24

tinkerbell schreef:Ik heb geen foto. Mischien staat hij op http://www.amaco.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Hij is doorzichtig.
De klei moet goed worden ingepakt als je het hebt gebruikt anders droogt hij uit, tevens moet je de klei eerst goed kneden voordat je het in het apparaatje doet anders krijg je scheurtjes tussen de verschillende kleuren klei. Ik heb mn eerst kralen er mee gemaakt maar ze zijn goed gelukt. :lol:
Ik zal het eens proberen goed te kneden, maar eigelijk zou dat niet nodig zijn want op de verpakking staat dat het gelijk klaar voor gebruik is.
:engel: Groetjes Eveline

tinkerbell
Bead Believer

Bericht door tinkerbell » za 30 okt 2004 15:17

Het is ook wel gelijk klaar voor gebruik maar als je twee kleuren gebruikt moet je het wel mengen anders komen er scheurtjes tussen de twee kleuren in en je moet de klei soepel maken.
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » do 11 nov 2004 15:48

Sorceress schreef:Deze rollers zijn niet gemaakt voor makins klei maar voor de polymeer klei soorten ;) Maareh spaar je geld liever en koop niet die makins rommel!! je hebt er niks aan voor kralen! kan je nog beter Fimo kopen :)
Euh, ik hoor kritiek op fimo.
Waarom?
En wat is dan beter?
Ik werk amper met fimo, maar wil het wat meer gaan doen, maar als ik beter andere klei kan gebruiken.....

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 11 nov 2004 15:55

Och ik ben gewoon een verwent nest en werk het liefste met Premo Klei vergelijkbaar aan fimo alleen vindt ik de meeste Premo kleuren mooier en is de klei steviger na het bakken.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » do 11 nov 2004 17:45

Sorceress schreef:Och ik ben gewoon een verwent nest en werk het liefste met Premo Klei vergelijkbaar aan fimo alleen vindt ik de meeste Premo kleuren mooier en is de klei steviger na het bakken.
Hihi, zal wel meevallen toch, dat verwende???
Wat je ook gebruikt, je maakt er erg mooie dingen van!!!
Groetjes

Gesloten