Die van mij willen maar niet glanzen!!!

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Annemieke
Bead Believer
Contacteer:
Die van mij willen maar niet glanzen!!!

Bericht door Annemieke » do 27 feb 2003 21:14

Kan iemand (Ria???) me misschien helpen.
Ben nu helemaal into the fimo-kralen maar die dingen willen maar niet glanzen.
Ik schuur (3x met verschillende soorten) en polijst me suf maar met bar weinig resultaat.
Het lijkt wel of ze nog steeds niet hard genoeg zijn. Ik kan er met een nagel gewoon stukjes uit halen, is dat normaal of moeten ze veel harder worden.
Kan het zijn dat de fimo te oud is? Of dat mijn oven toch niet heet genoeg wordt. Wat ik niet snap want ze hebben nu een uur op 40 graden gebakken en daarna in een ijswater badje.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt?

Groetjes Annemieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 27 feb 2003 21:23

ehh 40!!!!! graden??? ik hoop dat je 140 graden bedoelt en dat je de 1 ben kwijtgeraakt toen je zat te tikken???

Als je wilt kan je een paar van je kralen opsturen naar me en dan zal ik er mijn commentators eye is op laten vallen?? en kijken of er echt iets mee aan de hand is ofdat jij misschien je verwachtingen te hoog hebt??? Tenminste als je wilt hoor??

Je gebruikt schuurpapier dat de bedoelt is om met water te gebruiken?? Weet je welke maten schuurpapier je gebruikt?? Je hebt bijv. 180/320/400/600/800/ de polijst nummers 1000/1200/1500/2000. Mocht je bijv. niet het goede schuurpapier hebben dan kan je meestal bij auto spullen zaken schuurpapier kopen dat is zeker goed.

De leeftijd van de fimo heeft er niks mee te maken hoor!! als je het goed heb gekneedt moet het in orde zijn!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » do 27 feb 2003 21:42

Bedankt voor je reactie Ria!!!
Ehh ja ik bedoelde inderdaad 140 graden :oops: . Foutje, zat zo snel te typen omdat ik er helemaal vol van was dat ik de 1 ben vergeten. :lol:
Het kan inderdaad ook zijn dat mijn verwachtingen te groot zijn maar dat komt door jouw kralen, die glimmen zo mooi.
Wat lief dat ik er een paar op mag sturen, ik kan ze natuurlijk ook de 8e mee nemen. Is volgende week al en dan weet ik het meteen. Is dat goed? Of misschien gaat opsturen sneller?
Ik gebruik schuurpapier 400/1000/1200 en inderdaad bedoelt om met water te gebruiken.
En volgens mij kneed ik ook behoorlijk goed, iedere keer een paar minuten en kleine beetjes tegelijk.
Laat maar even weten wat voor jou fijner is, opsturen of volgende week meenemen.
Echt heel erg lief van je Ria!

Groetjes Annemieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 27 feb 2003 22:17

Maakt voor mij niks uit maar als ik ze hier heb kan ik kijken of ze met mijn apparaten misschien wel gaan glanzen?? anders zou je de 8e je tools mee moeten nemen zodat we het kunnen uitproberen???
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » do 27 feb 2003 23:24

Dan stuur ik ze wel naar je op. Is misschien een beter plan.
Naar welk adres kan ik ze sturen?
En nogmaals echt super van je!

Groetjes Annemieke

Gesloten