gaatjes boren in FIMO

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:
gaatjes boren in FIMO

Bericht door 100%Kraal » do 07 okt 2004 10:54

Ik heb vorige week voor het eerst in hele lange tijd weer met Fimo ?gespeeld?(heb er op mijn 10e al broches en andere sieraden van gemaakt 8) ) om er wat kralen voor een ketting te maken. Nou heeft mijn allerliefst vriendje ooit zo?n mooie dremel kado gekregen. Ik ben dus gister naar de PRAXIS om zo?n 1mm boortje te kopen om gaten in mijn kralen te boren. Voor ? 2,19 heb ik twee BOSCH boortjes weten te bemachtigen, dus ik helemaal blij toen ik thuis kwam. M A A R het spantangetje van de dremel was te groot voor mijn boortje(hij klemde niet!), dus ik B A L E N.
Tot mijn allerliefste vriendje erbij kwam en zei:
?waarom boor je die gaten niet met de hand?? :shock:
En gelijk had hij: zolang de kralen niet heel erg dik zijn is het absoluut geen probleem om het boortje er met de hand in te boren. Let er alleen op dat je niet te hard aandrukt, dan gaat het helemaal van zelf. Hoef je helemaal geen dremel te kopen. In ieder geval het proberen waard, vind ik? :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Muiser
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Muiser » do 07 okt 2004 16:04

Tip: weet je wat nog handiger is. Als je de kraal net gemaakt hebt voor het bakken een dikke sateprikker er doorheen prikken heb je al een gat.

Groetjes,

Marloes

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Rianne » do 07 okt 2004 18:07

Ja dat heb ik ook geleerd tijdens de kralenmeeting. Op http://www.dragonmagic.com" onclick="window.open(this.href);return false;, verkoopt ze ook een speciale prikker, waarmee je kleinere gaatjes kunt maken. Als je ze net gemaakt hebt pakt je de sat?prikker of die gaatjesprikker van dragonmagic en dan draai je die er op je gemakje doorheen. Eenmaal aan de overkant doe je het vanaf de andere kant nog een keer en klaar is je gat. Maar dan moet je dat dus wel doen inderdaad voor het bakken.

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » do 07 okt 2004 18:54

http://www.dragonmagic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » do 07 okt 2004 22:01

Klopt, daarom zei ik ook in die topic over de multitool dat je er een extra boorbitje bij moest kopen waar 1mm boortjes in konden. :lol: ik had hetzelfde probleem. Ik gebruik de boortjes namelijk voor ornamentjes.
liefs,

Naomi

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 08 okt 2004 09:15

Ja, ik weet dat je het ook voor het bakken kunt doen. Maar de kralen waren daar waar ik het gat wou echt heel erg dun en ik was bang dat als ik het meteen deed, dat ze dan zouden vervormen(plus dat ik sat?prikkers te dik vind, gebruik liever tandenstokers, die zijn net wat dunner). Maar ik gebruik inderdaad beide manieren... Toch bedankt voor de tip :!:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » ma 18 okt 2004 21:02

Ik heb een Ferm,en boortjes voor de Dremel:die paste dus niet :(
Maar toen heb ik een stukje plakband omheen gedraait *om het boordje dus* en nu past hij perfect :idea: 8)
Laatst gewijzigd door @ngelique op di 19 okt 2004 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtx Angelique

kyra
Bead Discoverer

Bericht door kyra » di 19 okt 2004 19:04

hee ik had precies hetzelfde probleem dat de boortjes niet paste in de ferm inderdaad en erg goed idee :wink: om er een stykje plakband om te draaien.

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » wo 20 okt 2004 16:50

Hey ladies, dat is niet zo veilig hoor!
liefs,

Naomi

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » wo 20 okt 2004 19:39

Wat is niet veilig?
Alleen de 'huls' die om het boordje heen zit draait,dus zover ik kan zien ontstaat er geen wrijving ofzo....
Grtx Angelique

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » wo 20 okt 2004 19:45

als je boort, dan heb je wrijving op het plekje waar je boort, dus tegenstand. Daardoor wordt er een hoop kracht gezet op de plek waar het boortje vastzit in het boorhoudertje. Het boortje kan dan gaan spinnen. Je kan beter een kleiner maatje boorhoudertje kopen, die bestaan hoor. Heb ik zelf ook gekocht. Gewoon die voor de dremel passen ook in de Ferm.
liefs,

Naomi

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » do 21 okt 2004 09:47

Aha op die manier,ik zal eens kijken bij de bouwmarkt...bedankt!
Grtx Angelique

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » do 21 okt 2004 20:13

Ik maak ook meestal gaatjes in de fimokralen voordat ik ze bak, maar een sateprikker vind ik te groot, dus prik ik er met een naald doorheen. Dat vind ik altijd precies de goede maat, je kunt er dan als hij klaar is precies met bijvoorbeeld een kettelstift doorheen en met staaldraad, etc... gaat ook makkelijk, dan hebben de kralen niet zo veel speling dan als je een sateprikker gebruikt. :)
Maar kun je met zo'n dremel ook polijsten, en zo ja, kun je er ook mee bij kleine plekjes, of kun je dan alleen polijsten op grote vlakken??? :?
Afbeelding Liefs Loes Afbeelding

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » vr 22 okt 2004 19:57

Ik maakte de gaatjes eerst ook voor het bakken,maar ik ben daar niet zo goed in:ze vervormen en je ziet dan veel vingerafdrukken.
Met het boordje vind ik het ook sneller gaan....moet overigens nog wel even een mondkapje en stofbril halen want er komt heel wat zooi vanaf wat je echt niet in je ogen/mond wilt hebben :?

Ohja je kan idd polijsten met de dremel,ze hebben wel een zijn polijst wieltje voor de dremel....die is van katoen.
Ik heb hem zelf nog niet gebruikt dus verder weet ik er ook niets van...
Grtx Angelique

Inkiepinkie
Bead Interested

Bericht door Inkiepinkie » zo 14 nov 2004 19:10

Heeft iemand van jullie al eens een nagelpiercing gehad? Het boortje dat ze hier voor gebruiken is uitermate geschikt voor het maken van gaatjes in kralen.
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Gesloten