kralen van klei?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Derbie
kralen van klei?

Bericht door Derbie » wo 30 jul 2003 17:38

Hallo, is er iemand die weet of je van andere soorten klei dan fimo klei kralen kunt maken. Dit in verband met de baktijd. Ben eigenlijk op zoek naar een klei soort die je minder lang hoeft te bakken.

Ben benieuwd,

Groetjes Derbie :?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 30 jul 2003 18:25

Waarom vindt je de tijd te lang?? kan je dat uitleggen misschien??? Als het om de kosten van de elektriciteit is dan is dat nihil omdat als j het goed doet en je oven maximaal vult het niet duur is! Kijk als je iedere keer als je een setje van 10 kralen hebt en dan gaat bakken ja dan is het duur!!

En anders moet je kralen maken van zelfhardende klei maar dat is lang zo leuk niet want dan moet je ze naderhand verven en dat is me een kliederboel!!

De tijdsduur van het bakken bepaalt de sterkte van je kralen! Dat wilde ik maar zeggen Je kan gerust je kralen 10 minuutjes bakken maar ga ze dan alsjeblieft niet verkopen want anders bezorg je ons(degene die zich wel aan een langere baktijd houden) een slechte naam!! en dat kost ons dan klanten! :lol:
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Derbie

kralen van sneldrogende klei?

Bericht door Derbie » vr 08 aug 2003 19:57

Het gaat me niet om de energiekosten. Ik wil graag met wat kinderen kralen maken die ze daarna kunnen beschilderen. Vandaar. Lijkt me leuk als ze eerst zelf allerlei vormen kunnen maken en dat de kralen maar kort hoeven te drogen/bakken om ze vervolgens te kunnen beschilderen. De kralen zijn niet voor de verkoop. Dat laat ik liever aan mensen over die er goed in zijn. Heb je hier een idee voor? En anders, veel succes met het maken van kralen.

Groet Derbie :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 08 aug 2003 21:22

Ik denk dat vooral klei verven een zeer kliederige boel gaat worden! Als je ze fimo/crealtherm laat gebruiken dan kunnen ze het gelijk in de kleur maken die ze mooi vinden. scheelt je wel een berg opruim werk! ;) maarja in ieder geval veel plezier gewenst :) kinderen met klei laten spelen is altijd een hele ervaring!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 08 aug 2003 22:22

er komt binnenkort een boek uit over kralen maken, het heet ook "kralen maken" als ik goed herinner, ik moet het nog krijgen van de leverancier, wie weet is het al te verkrijgen via http://www.bol.com" onclick="window.open(this.href);return false;. heb de voorkant van de boek al gezien en daar draaiden ze stof om een houten bol heen.

er zijn overigens houten kralen hier en daar te koop, misschien kunnen ze die leuk schilderen? er bestaat ook speciale soort verfstift, die kan je dan misschien erop tekenen en vervolgens invullen met ander soort verf. hoe die speciale heet weet ik niet, ik heb het een keer gebruikt voor op glas.

wat ook leuk is voor kinderen, is de eenvoudige bloempatroon (te vinden als 'bloem 1' onder rijgen). veel gepriegel in het begin maar als het eenmaal lukt zijn ze ape-trots. denk dat het vanaf jaar of 9 wel te doen is.

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » za 09 aug 2003 09:59

Ik heb eens een keer in mijn kleuterklas kleine kraaltjes gemaakt( tja hobby van de kleuterjuf is sieraden maken, dus moesten de kleutertjes dit maar bekopen,...) , ik had ze toen gemaakt van zoutdeeg. Je kan ze ofwel laten drogen of bakken. De kinderen vinden het heel fijn, vooral omdat ze het deeg zelf mogen maken en vervolgens er kleine bolletjes of zo van mogen maken en er met een priknaald een gaatje in maken. Nadien heb ik ze laten schilderen, in felle kleuren en op een draad laten rijgen. Het resultaat was heel mooi!!!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vond het wel een leuk idee om met kinderen te doen.
Kralengroetjes, Saartje :lol:

derbie

Bericht door derbie » za 09 aug 2003 16:34

Ik vind kliederen juist heel leuk, dus wil ook graag kralen beschilderen ipv gekleurde fimoklei te gebruiken.

Vind het idee van de houten kralen heel leuk, ga ik zeker gebruik van maken! En het idee van zoutdeeg ga ik ook zeker gebruiken! dat droogt inderdaad snel in de oven als het klei dingetjes zijn.

Ik ga lekker kliederen!! Bedankt!

Derbie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten