Ik heb even een vraagje aan de miyuki fans. Koop je tegenwoordig alleen duracoat galvanized (duurder maar minder risico dat kleurlaagje loslaat) of koop je ook nog gewone galvanized (goedkoper maar dus wel risico dat kleurlaagje los laat)?
Ik persoonlijk was er eerst heel makkelijk in want ik had nog geen slechte ervaring met galvanized. Ik heb echter keer met techniek round herringbone stitch een armband geregen met 11/0 galvanized wine (vind ik zo 'n mooie kleur

). Het is een armband waarbij je memory wire in de armband duwt zodat het mooi rond om je pols valt. Het idee had ik van Nora Juwelen, dit is haar creatie:
Ik had hem langer geregen zodat ie 3x om de pols kan. Hier heb ik echter snel verschil gemerkt

De randen bleken sneller wrijving met elkaar te hebben waardoor er daar al 'n deel van het kleurlaagje heeft losgelaten (je ziet dan grijze kern, terwijl ik nog niet eens zo vaak had gedragen). Ik denk dat dit niet zo snel gebeurd bij bv flat peyote of flat herringbone waarbij galvanized 1 van de vele kleuren is, simpelweg omdat er bij zo 'n creatie ook niet zoveel wrijving is. Maar nu het een armband is waarbij de randen tegen elkaar aan duwen heeft het blijkbaar toch snel effect.
Daardoor twijfel ik of ik galvanized überhaupt in assortiment moet houden.....In grote maten zoals 8/0 rocailles doe ik sowieso al niet meer. Maar misschien dat sommigen toch liever galvanized ipv duracoat galvanized gebruiken bij 11/0 en 15/0?
Alvast bedankt voor jullie mening.