Ik heb ervaring met fuwafuwaklei. Het is papierklei, als het nat wordt is het net modder, ook als je het al verwerkt hebt en dus hebt laten drogen. Lakken werkt niet goed want de lak blijft niet mooi aan de oppervlakte en trekt er in. Je kunt er moeilijk oogjes aan/in maken, ook nietstiften met een kraaltje eronder hebben de neiging om door de poreuze klei heen te schieten. Deze klei plakt niet goed aan elkaar, dus als je lagen aan elkaar wil maken zal je dit met (hout)lijm aan elkaar moeten plakken.
Ik vind deze klei zelf dus absoluut niet geschikt voor kralen of hangers die je tot sieraden wil verwerken, te poreus en te gevoelig voor vocht, maar de klei is zeker wel erg leuk om bijvoorbeeld een gebakje mee te maken en daarmee een doosje ofzo te decoreren.
Dasklei heb ik eens geprobeerd te mengen met verf, dat lukte niet zo goed. De klei wilde maar niet hard worden en de verf (acryl) bleef maar afgeven.
Fimo ook geprobeerd, dat werkte bij mij van de drie soorten die je moende nog het beste, maar omdat het toch allemaal nogal priegelwerk was ben ik helemaal gestopt met het maken van kralen van klei....