kralensnoeren

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
ellytje
Bead Believer
kralensnoeren

Bericht door ellytje » wo 26 mei 2004 20:03

Hallo allemaal,

Mijn opa kwam gisteren aanzetten met een boel kralenkettingen om te slopen. Helaas is het grootste gedeelte van die kralensnoeren waarvan de kralen zijn vastgelijmd.
Weet iemand van jullie een manier om ze los te krijgen? Want er zitten best wel leuke kralen bij.
groetjes Elly

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 26 mei 2004 20:16

ik heb er hier ook een hoop liggen van mijn moeder van vroeger... ik heb nog geen manier kunnen bedenken volgens mij is hetook bijna onmogelijk je kunt ze wel gebruiken... als stuk ketting kalotje eraan en verder kettelen... mischien is dat een idee dat ga ik er ook mee doen (denk ik)

angel001
Bead Discoverer

Bericht door angel001 » do 27 mei 2004 01:03

da's een goed idee verder kettelend had ik nog niet aan gedacht, ik heb hetzelfde probleem. ik probeer het elke keer opnieuw maar het lukt niet om ze er netjes op een normale manier af te krijgen zodat ik ze weer kan gebruiken :wink:
Greetzz Miranda

* Beter 1 kraal in de hand dan 10 in de lucht*

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 27 mei 2004 07:44

ik ga er van het weekend iets mee maken dus mocht mijn uitleg niet duidelijk genog zijn...

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 27 mei 2004 08:22

Volgens mij lukt dat ook echt niet hooor loshalen want het word er als het ware aan vast gesmolten... als jullie tenminste die plastike bedoelen?
Want die heb ik ook hier wel eens geprobeerd van moeders te slopen..

Is wel jammer maja en idd knijpkalotje erbij is misschien een idee, dat ga ik ook maar eens proberen.

Groetjes Eelke

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » di 06 jul 2004 20:21

Ik heb het ook al geprobeerd, maar zoals bij iedereen is het ook mij niet gelukt. Alleen had een vriendin van mij ook kettingen van haar oma en daar zat ook wel een leuke bij, en die heeft ze gewoon korter gemaakt, omdat die altijd zo lang zijn, is dat misschien ook een idee. :)

Liefs Loes
Afbeelding Liefs Loes Afbeelding

Gesloten