keramiek kralen
Ook ik ben sinds kort erg enthausiast over het maken van kettingen en armbanden. Ik heb een kralenmix bestelt. Daar zaten kralen in gemaakt van keramiek, steen of klei. In het rijggat zijn ze wit. Wanneer je ze rijgt schraap je dit af waardoor er steeds stof uit de kralen valt. Is er iets aan te doen? Ik heb dit vooral wanneer ik met ze rijg aan kettelstiften.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Re: keramiek kralen
ik doe meestal wanneer ik ze aan nietstiften rijg aan het uiteinde een piepklein kraaltje zodat de kraal veilig blijft zitten en het er uiteindelijk niet afvalt. 
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
Bedankt voor je snelle reactie.
Wanneer je een zwart truitje draagt. Zit dat dan niet onder het "stof"na een dagje dragen?
Wanneer je een zwart truitje draagt. Zit dat dan niet onder het "stof"na een dagje dragen?
Ik haal het poeder er altijd uit met een Bead Reamer. Dit is een heel dun vijltje waarmee je de gaatjes in kralen groter kunt maken en dus ook de poeder er uit kunt vijlen.
Bedankt! Dan ga ik binnekort aan het vijlen.
IK heb een hele goedkope ultrasoon gekocht (van ca 25 euro, zoeen waar je bijv brillen in schoonmaakt) en daar doe ik ze met warm water en wat afwas middel in en dan trilt de rommel er uit. Gaat heel goed. Soms paar keer na elkaar opnieuw aanzetten.
Marja
Marja
Of schoonmaken met een klein tanden ragertje van de Hema of drogist.
Het raggertje werkt goed! 
Fijn te horen dat het werkt.
Veel succes ermee.

Veel succes ermee.