Gaatjes?????

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Petra
Bead Starter
Contacteer:
Gaatjes?????

Bericht door Petra » do 17 apr 2003 19:27

Te veel en veel te vaak heb ik last van kralen waarbij het gaatje potdicht zit. Echt super irritant! Soms lukt het ze met een kettelstaafje toch open te krijgen maar dat gaat lang niet altijd. En....het is zowel bij goedkope als dure kralen dus 't zit 'm niet alleen in de kwaliteit.
Er is vast wel iemand op het forum die hier een handige truc op heeft bedacht :?:

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » do 17 apr 2003 19:37

Ja ik heb het soms zelf ook wel eens....meestal probeer ik het met een naald ofzo...en anders gaat ie de prullenbak in :?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 apr 2003 20:51

denk dat dunne naald sowieso beter is ja..zelf gelukkig alleen maar last van als ik plastic kralen van gutermann gebruik.

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Rianne » di 13 mei 2003 22:22

Ik gooi ze ook gewoon weg, want ik rkijg ze dus echt nooit open. Dan maar de prullenbak in. Ik heb van mijn tante plastic kralen gehad van stenboden, daar heb je er heel erg last van, of zulke kleine gaatjes dat je er niets mee kunt. Ik denk dus dat er niet echt een oplossing voor is

groetjes Rianne

Gast

Bericht door Gast » zo 06 jul 2003 15:02

Rianne schreef:Ik gooi ze ook gewoon weg, want ik rkijg ze dus echt nooit open. Dan maar de prullenbak in. Ik heb van mijn tante plastic kralen gehad van stenboden, daar heb je er heel erg last van, of zulke kleine gaatjes dat je er niets mee kunt. Ik denk dus dat er niet echt een oplossing voor is

groetjes Rianne
:) :? 8) :lol: :cry:

klaproos-rozenberg
Bead Starter

Re: Gaatjes?????

Bericht door klaproos-rozenberg » di 04 jan 2011 19:55

je kan ze ook gebruiken als eindkraal bij het kettelen, dan lijm je de kettelstift er gewoon in aan een kant! Ik heb geen tips w.b. lijmsoort...
Of plak ze in kralenkapjes en gebruik ze zo als eindkraal.. je hebt vaal wel een gaatje aan een van beide kanten die te gebruiken is. Zoniet inlijmen maar dat gaat bij veel sieraden niet... dan is t idd prullembak. en voor de plastic kralen: :mrgreen: we recycle! :mrgreen:

groetjes klaproos

moisame
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door moisame » di 04 jan 2011 19:56

Ik zet er vaak een nietstift op en ga er met een tangetje op hameren, niet zacht aardig maar het werkt vaak wel :mrgreen:

Talleke
Bead Believer

Bericht door Talleke » di 04 jan 2011 21:11

Als het bij mij met een kettelstift niet lukt om het gaatje door te prikken gebruik ik een kralenvijl met diamantlaag waarmee ik het probeer. Daar zit een heel scherpe punt aan en dat werkt meestal goed, bovendien zit 'ie in een handvat waardoor je meer grip hebt en meer kracht kunt zetten dan met alleen een kettel/nietstift. Dat vijltje kan eventueel ook nog in een dremel om zo nog proberen het gat open te krijgen, maar met de dremel heb je wel kans dat je de kraal wat beschadigd, dus wel handschoenen en bril op in dat geval want er is een kans dat er scherfjes afspringen of dat de kraal breekt.

Gesloten