ndebele welke kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
liessie
Bead Believer
ndebele welke kralen

Bericht door liessie » ma 08 nov 2010 13:29

Misschien een hele stomme vraag :oops: , maar ik wil de Ndebele / herringbone gaan uitproberen.
En dan rond.

Nu ben ik opzoek naar leuke kraaltjes daarvoor, want de kleine kraaltjes die ik hier heb zijn van die goedkope die niet allemaal dezelfde grote hebben en dat vind ik een beetje jammer als ik dan zoveel tijd in een ketting heb gestoken. :wink:

Maar wat voor kraaltjes kan ik dan het beste kopen/bestellen? Rocailles??
Ik heb gespiekt op de site van Hekrasier en daar staat 9/0 kralen, maar ik ben nog niet zo thuis in die termen :roll:

En hoeveel zal ik dan nodig hebben voor 1 ketting?

Dan wil ik namelijk alvast kralen bestellen en als ik dan het patroon heb, kan ik gelijk aan de slag :banaan:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: ndebele welke kralen

Bericht door Sandra » ma 08 nov 2010 13:38

Miyuki / toho (2 verschillende merken, miyuki kom je het vaakst tegen) is het meest geschikt in zo 'n geval, want daar zijn de maten wel altijd hetzelfde. Zie bv http://www.creadream.nl/producten.php?s ... dachtnaam=" onclick="window.open(this.href);return false; . De maat is de aantal kralen per inch, dus 8/0 (8 kralen per inch) zijn groter dan bv 15/0 (15 kralen per inch). Je kunt ook eventueel gutermann rocailles gebruiken maar daar zie je wel al wat maat verschillen in.

Hoeveel je nodig hebt hangt er vanaf hoeveel kleuren je wilt gebruiken, bij 10 kleuren heb je immers minder per kleur nodig dan bij 2 kleuren. ;) Ook valt het vaak wel al mee, ik bedoel stel je hebt 5 gram per kleur nodig, nou ja vaak is het al in grotere hoeveelheden gekocht. Dus ik kan nog niet goed inschatten hoeveel gram nodig is...aangezien het vrijwel altijd veel minder is dan de verpakkingseenheid....

Ingrid-LJ
Bead Believer

Bericht door Ingrid-LJ » ma 08 nov 2010 13:40

Hoi,

Als je producten van Myuki gaat gebruiken, heb je zeer weinig tot geen last met de maten, kralen zijn zeer gelijk. (Ik gebruik geen ander merk meer)
Voor een ketting reken ik altijd 25 tot 30 gram bij het gebruik van 11o's

Nu ben ik geen wiskundige maar ik dank dat dit gewoon geldt voor welke maat je ook mee werkt.

Ik heb kettingen in tubular peyote gemaakt en hiervoor meerdere maten gebruikt, en natuurlijk houd ik wel wat over, maar gebruik ik in een "restjes ketting/armband

Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt

Groetjes en bead ze

Ingrid-LJ

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » ma 08 nov 2010 13:58

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden.

Ik snap dat, het aantal kraaltjes per kleur afhangt van het aantal kleuren, maar ik bedoelde gewoon een beetje een ruwe schatting voor alle kraaltjes bj elkaar :wink:
Maar als het sowieso onder de verpakkingseenheid is, dan komt het wel goed. :D

Als ik over houd, dan vind ik dat niet erg, maar vind het altijd heel frustrerend dat wanneer ik ergens mee bezig ben en ik moet halverwege bij gaan bestellen omdat ik te weinig heb :|

De kleine kraaltjes die ik hier nog heb, dat was een pakketje van de action :lol:
Van toen ik net begonnen was en ik eerst gewoon een beetje uit wilde proberen, voordat ik allemaal "duur" materiaal zou gaan kopen :wink:

@ Sandra: ik kan alleen de 9/0 niet vinden. Klopt dat?
maar dan kan ik denk ik ook wel de 8/0 of de 11/0 pakken? Of niet?

Ga ik nu even leuke kleurtjes uitzoeken. Ik denk dat ik om te beginnen maar 2 kleurtjes, dat is mogelijk al ingewikkeld genoeg bij dat patroon. :lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 08 nov 2010 15:07

9/0 is inderdaad 'n maat dat niet zo vaak voorkomt. Je zou dus net iets groter 8/0 of net iets kleiner 11/0 kunnen nemen.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » ma 08 nov 2010 17:00

ben benieuwd, heb verschillende miyuki rocailles besteld van wat verschillende maten.
Kan bijna niet wachten tot ik het allemaal binnen heb samen met het patroon en dan kan het rijgen, nou ja, uitproberen gaan beginnen :banaan:

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » di 09 nov 2010 14:06

kom ik thuis van paardrijden en wat ligt er vervolgens al in de brievenbus?
Een grote envelop vol met kraaltjes. :lol:

Dank je Sandra voor de snelle service :applaus:

Gesloten