Biba Kralen en Nikkelvrij

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Ris
Bead Starter
Biba Kralen en Nikkelvrij

Bericht door Ris » di 29 sep 2009 21:54

Ik heb simple vragen. Wie weet over biba kralen? Ik heb wel een web gevonden die gaat verkopen. Erg duur/stuk. Wel leuk mischien om te hebben.

Tijdens workshop had ik een metaal kralen( soort ringetje)voor mijn ketting gebruikt. Maar naar een paar keer gebruiken wordt het wel verkleur, is dat beketent dat geen nikkelvrij is?. Als ik via web gaat kopen, staat nooit op of wel of geen nikkel vrij is, maar wel als ik via hobby winkel koop, op de fabricant verpakking. Waar kan ik zien wel of niet nikkelvrij van kralen?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Biba Kralen en Nikkelvrij

Bericht door Sandra » wo 30 sep 2009 07:28

In heel Europa moet het verplicht nikkelvrij zijn. Die van jou zal ook wel nikkelvrij zijn. Artikelen die net sterling zilver zijn kunnen helaas weleens verkleuren. Het verschild per persoon, want het hangt af van de zuurtegraad van de huid. Bij mij persoonlijk blijven kettelstiften en ringetjes over het algemeen wel goed, maar verlengkettinkjes en slotjes worden altijd donkerder....misschien omdat mijn haar er daar overheen valt en er dan automatisch meer zweet is ofzo? Ik weet het niet, maar het verkleuren is dus in ieder geval normaal.

Ris
Bead Starter

Bericht door Ris » do 01 okt 2009 20:31

Dankje Wel Sandra voor je info.

Oya.., weet jij mischien wat biba kralen is ? Is het net als pandora kralen og lijk een beetje op ?

groetjes

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 02 okt 2009 08:24

Ik heb zelf geen idee wat het is....maar als je zelf al zegt dat het erg duur is....tja...er zijn ook mooie, goedkopere alternatieven....zoals zelf sieraad maken, die dan dus ook uniek is. ;)

Gesloten