Kralen blokker

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Talleke
Bead Believer
Kralen blokker

Bericht door Talleke » zo 23 dec 2007 18:21

Ik heb geen idee waar ik deze vraag kan stellen, dus mocht ik het niet goed geplaatst hebben spijt me dat.

Gister heb ik van mijn zusje voor kerstmis een doos kralen van de Blokker gehad. Het is een doos kralen die in de folder stond als "afrikaanse kralendoos". Ik vraag me af iemand weet of de metallook achtige kralen plastic zijn, en áls het metaal is of iemand weet of ze nikkelvrij zijn? Mijn vriend en ik komen er niet uit, zelfs niet na een aantal kralen gesloopt te hebben om het uit te vogelen...
Alvast bedankt

Groeten,
Talleke

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 23 dec 2007 18:41

Je kan het beetje aan het gewicht voelen, maar het is of metaal (zwaar) of metallook (dus kunststof met zilveren laagje en heel licht). Gok zelf dat het wel metallook zal zijn, want dat is veel goedkoper dan metaal.
Qua nikkel is het verplicht in Europa dat sieraden en kralen enzo allemaal nikkelvrij is, ik neem aan dat blokker zich wel aan de regels houdt. ;)

Talleke
Bead Believer

Bericht door Talleke » zo 23 dec 2007 18:45

Dankjewel voor je snelle antwoord Sandra

Ik heb nog niet zo lang geleden in een kralenwinkel vrij dure metallook kralen gehaald, en die blijken niet nikkelvrij te zijn. Gelukkig was het toen een ketting voor mezelf en kwam ik er dus zelf achter. Sindsdien ben ik er toch maar wat voorzichtig mee...

Jocelynn
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » zo 23 dec 2007 19:27

Ze zijn van plastic...

En ik wil niet rot doen of zo, maar persoonlijk vind ik de kralen van Blokker waardeloos. Ze schilferen af, gaatjes zijn er niet of kralen zitten aan elkaar vastgesmolten en kunnen onmogelijk van elkaar af gehaald worden zonder dat ze beschadigen. Ze hebben allerlei braampjes die er ook niet af te halen zijn.

Ze zijn leuk voor kinderen, maar om er zelf mooie sieraden van te kunnen maken zijn ze niet geschikt.
Ik heb ook eens een aantal zakjes kralen gehaald bij de Blokker Idie verkopen ze namelijk ook) en deze heb ik teruggebracht omdat ik zeker de helft niet kon gebruiken om bovenstaande redenen.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Talleke
Bead Believer

Bericht door Talleke » zo 23 dec 2007 20:22

Ik weet het jocelynn, maar ik vind ze dan nog wel leuk om een "af-en-toe-te-dragen-sieraad" voor mezelf te maken. Tja een gekregen paard mag je niet in de bek kijken.
Bovendien heb ik ook wel eens kralen gehaald in een winkel in mijn geboordedorp, een erg dure winkel mag ik wel zeggen. En toen kwam ik thuis en zag ik dat er barsten zaten in glaskralen, dat er een aantal waren waarbij het gat aan een kant dichtzat enzovoort, dus wat dat betreft maakt het niet altijd uit of je dure of goedkopere kralen haalt (had natuurlijk zelf ook beter op moeten letten, maarja achteraf doe je er zo weinig aan). Maar ik ben het met je eens dat de blokkerkwaliteit vaak te wensen over laat (op kralengebied dan)

kraaltje88
Bead Starter

Bericht door kraaltje88 » za 05 jan 2008 00:02

Ik heb 'm een tijdje terug ook gehaald, de eerste was drama, maar de 'Afrikaanse' vond ik toch wel érg leuk, en handig! dr zitten echt hele leuke dingen tussen! heb er al heel wat armbanden meegemaakt, en kettings uiteraard ;-) maar dan vaak wel in combinatie met kralen die ik al had !

Talleke
Bead Believer

Bericht door Talleke » za 05 jan 2008 11:36

Ik heb er nu ook een ketting meegemaakt en ik ben er blij mee. Al zal ik met deze kralen niet gauw iets voor iemand anders maken als cadeautje (dan zou ik toch zwaardere/betere kwaliteit kiezen), maar voor mezelf vind ik het wel leuk....

Dito
Bead Interested

Bericht door Dito » do 24 jan 2008 12:11

Ik gebruik ook soms kralen van blokker, zeeman, wibra,... Vooral decoratiemateriaal dat ze in solden verkopen is hiervoor zeer geschikt! En ik haal er persoonlijk nogal veel plezier uit om zo'n kitcherige servetring of kaarseldecoratie kapot te maken om er de kralen uit te halen en die in iets totaal anders te verwerken ^-^

En zo'n kinderkralen en een rolletje ijzerdraad van de tuinwinkel zijn ideaal voor beginners om te leren kettelen, wire wrap,...

Creatiefje
Bead Anonymous

Kralen blokker

Bericht door Creatiefje » di 29 apr 2008 11:38

De kralen van blokker zijn van kunstof.

Groetjes,

marenne
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door marenne » zo 27 jul 2008 08:02

Ja de kralen zijn van plastic.

Ik vind ze persoonlijk ontzettend lelijk!

Maar de dozen vind ik ontzettend handig!

zie: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=32938

Gesloten