Wit poeder
- Rizzie
- Bead Starter
- Contacteer:
Hallo allemaal!
Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar toch...
Ik heb gemerkt dat als ik glaskralen gebruik dat er dan steeds van dat witte poeder uit blijft komen... Nu heb ik geen mega-kralen-budgetdus het zijn vaak wel wat goedkopere kralen op beurzen en dergelijke, maar het is behoorlijk vervelend... Als je een zwart truitje aan hebt is die aan het eind van de dag wit... Ik heb ze al eens gewassen, maar dat schijnt niet echt heel erg te helpen...
Wie heeft er een oplossing voor mij????
Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar toch...
Ik heb gemerkt dat als ik glaskralen gebruik dat er dan steeds van dat witte poeder uit blijft komen... Nu heb ik geen mega-kralen-budgetdus het zijn vaak wel wat goedkopere kralen op beurzen en dergelijke, maar het is behoorlijk vervelend... Als je een zwart truitje aan hebt is die aan het eind van de dag wit... Ik heb ze al eens gewassen, maar dat schijnt niet echt heel erg te helpen...
Wie heeft er een oplossing voor mij????
Groetjes van Mariska!
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
Dat heet beadrelease.
Het beste kun je een ragertje nemen en door de kraal heen gaan.
Helaas is dit niet tegen te gaan omdat zo de kralen worden gemaakt.
In cola een dagje leggen heeft ook wel nut, door de cola laat het beadrelease(dat witte spul) los.
Succes
Het beste kun je een ragertje nemen en door de kraal heen gaan.
Helaas is dit niet tegen te gaan omdat zo de kralen worden gemaakt.
In cola een dagje leggen heeft ook wel nut, door de cola laat het beadrelease(dat witte spul) los.
Succes
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
Dat denk ik eigenlijk niet.Rizzie schreef:Thanx voor je antwoord Kraaltje!
Cola zat in huis dus dat moet lukken!
PS. werkt cola light ook????
Ik heb het een paar keer geprobeerd.
1 keer met cola light van de aldi en die werkte niet
met coca cola werkte het wel bij mij.
niet alles ging weg dus heb ik het opnieuw in een vers badje gelegd en toen werkte het beter.
gewoon even proberen dus.
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
Wil trouwens niet zeggen dat het bij alle kralen lukt hoor.
Ik heb weleens gehad dat van een bepaalde soort glaskralen het witte poeder er niet uit wilde omdat dat een andere samenstelling was.
Tenminste dat dacht ik.
gewoon proberen, baat het niet dan schaad het niet
Ik heb weleens gehad dat van een bepaalde soort glaskralen het witte poeder er niet uit wilde omdat dat een andere samenstelling was.
Tenminste dat dacht ik.
gewoon proberen, baat het niet dan schaad het niet
- flapflap
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Ik gebruik zelf zo'n ragertje (te koop bij de tandenpoets afdeling van de drogist) en in combinatie met een beetje water werkt het heel goed vind ik.
Alleen als je heel veel kralen moet doen is het wel veel werk. Misschien is in dat geval die cola-tip een goeie (had ik nog nooit gehoord! Ga ik zelf ook maar eens proberen
)
Alleen als je heel veel kralen moet doen is het wel veel werk. Misschien is in dat geval die cola-tip een goeie (had ik nog nooit gehoord! Ga ik zelf ook maar eens proberen

~Audrey~
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoihoi,
Ik doe dit al jaren gewoon droog..
Maar ik gebruik dan een figuurzaagje wat helemaal rondom getand is.. zo heb je met 2 of 3 keer op en neer al je poeder er al uit..
Zon tandenragertje heb ik in het begin ook gebruikt.. dure dingen an na een kraal of 4 weer alle haartjes eruit
en idd dan vloog het stof in de rondte.
Zon zaagje gaat echt heel lang mee (ok hij breekt een keer door op een gegeven moment naar poetst nog net zo goed daarna.) En alle stof valt naar beneden
(bakje eronder en klaar..)
EErst onder de kraan enz dan duurt het zo lang voor je aan de slag kunt want tja allemal water in die gaatjes.. gesop
GRoetjes Eelke
Ik doe dit al jaren gewoon droog..
Maar ik gebruik dan een figuurzaagje wat helemaal rondom getand is.. zo heb je met 2 of 3 keer op en neer al je poeder er al uit..
Zon tandenragertje heb ik in het begin ook gebruikt.. dure dingen an na een kraal of 4 weer alle haartjes eruit

Zon zaagje gaat echt heel lang mee (ok hij breekt een keer door op een gegeven moment naar poetst nog net zo goed daarna.) En alle stof valt naar beneden

EErst onder de kraan enz dan duurt het zo lang voor je aan de slag kunt want tja allemal water in die gaatjes.. gesop

GRoetjes Eelke
-
- Bead Fan
- Contacteer: