vraag: creatherm klei, wie kent het?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
hanneke!
Bead Reader
vraag: creatherm klei, wie kent het?

Bericht door hanneke! » di 16 okt 2007 14:54

Hallo.

Ik ben nog nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik mijn vraag op de goede plaats stel.
Ik ben begonnen met het maken van kralen met fimo klei.
Nu mailde een vriendin mij, dat ze een webshop had gevonden waar ze heel goedkope klei aanbieden.
Deze klei is van Crealtherm.
Ik ken dezed klei niet, dus weet niet goed, of het verstandig is om deze te kopen.
Mijn vraag is dus eigenlijk: kent iemand deze klei, en is het lekker werken met deze klei?
Of is het niet geschikt om kralen en canes van te maken?
Alvast hartstikke bedankt.

Groetjes Hanneke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 16 okt 2007 16:16

het is een vergelijkbare klei als Fimo/Premo/Sculpey maar ik zou het niet kopen als ik jou was. Fimo/Premo/sculpey werken fijner en ik weet niet hoe oud dat die crealtherm is ondertussen? Kars was vroeger de groothandel ervan maar die zijn er ook mee gestopt. Je zou het kunnen proberen natuurlijk als het spotgoedkoop is? Misschien goed voor basiskralen :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

hanneke!
Bead Reader

Bericht door hanneke! » di 16 okt 2007 17:01

Hoi Ria.

De pakjes komen (als ik het goed heb begrepen) uit een failiessement, en de prijzen varieren van 0,35 tot 0,85 per pakje.
Ik weet niet hoe oud ze zijn.
Maar jij zou het dus niet doen, omdat ze waarschijnlijk oud zullen zijn.
Ik moet zeggen dat ik deze klei ook nog nergens (in winkels of in webshops) ben tegen gekomen.
Word het nog wel gemaakt?

Groetjes Hanneke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 16 okt 2007 18:14

Ik weet niet of het nog gemaakt wordt maar ik zou er mijn geld niet aan uitgeven. maar dat is mijn mening.
Ik denk dat de klei ook erg moeilijk te kneden zal zijn. Wat je kan doen is kijken of ze je een pakje opsturen (tegen betaling natuurlijk) zodat je kan zien of het iets voor je is?
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

hanneke!
Bead Reader

Bericht door hanneke! » di 16 okt 2007 19:06

DMBijoux schreef:Ik weet niet of het nog gemaakt wordt maar ik zou er mijn geld niet aan uitgeven. maar dat is mijn mening.
Ik denk dat de klei ook erg moeilijk te kneden zal zijn. Wat je kan doen is kijken of ze je een pakje opsturen (tegen betaling natuurlijk) zodat je kan zien of het iets voor je is?
ja, dat ga ik misschien wel proberen, maar waarschijnlijk volg ik gewoon jouw goede raad op, en waag ik me er niet aan, en hou het gewoon bij mijn vertrouwde fimoklei.
Maar wel bedankt voor je hulp!!

Groetjes Hanneke

Gesloten