vraagje Fimo kralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
irma1987
Bead Interested
Contacteer:
vraagje Fimo kralen

Bericht door irma1987 » di 20 feb 2007 20:49

Hallo allemaal!

Ik had een vraagje over Fimo kleien. Ik maak nu nu tijdje al Fimo kralen, maar ik krijg ze niet mooi rond, nou was mijn vraag.... hoe krijgen jullie die Fimo kralen zo mooi rond???

alvast bedankt

groetjes

Irma

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 20 feb 2007 22:05

:wink: Tja hoe leg je zoiets uit, ik draai ze tussen me handpalmen ( :? zo heet het toch?) en vervolgends doe ik een gaatje maken en dan weer draaien en dan aan z'on grote breinaald rijgen en iets bijwerken nog.
:wink: Ik heb jammer genoeg niet echt een gouden tip :lol: daarbij zijn die van mij niet altijd rond hoor
:engel: Groetjes Eveline

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 21 feb 2007 05:37

tja, ik draai ze ook rond gewoon met mijn handen..en als ik dat heb gedaan leg ik ze even in de koelkast zodat de fimo iets harder wordt en als ik het gaatje maak draai ik de sateprikker er doorheen als een schroef...ipv alleen duwen...als de prikker er bijna doorheen is, haal ik deze eruit en ga dan langs de andere kant er nog een keer doorheen met de prikker...zo blijft bij mij de vorm mooi rond.
What's life whithout beads

Inekes
Bead Lover
Contacteer:

Handen

Bericht door Inekes » wo 21 feb 2007 09:01

Hoi,
Ik rol ze ook tussen mijn handen. Niet teveel druk zetten (vervorming)! En bij het gaatje maken ook weer voorzichtig. Ik gebruik een dunne en dikke scherpe stopnaald: eerst met de dunne (draaien! zoals Vicky zegt), daarna evt. dikker maken met de dikke. Tenslotte "draai" ik de kralen nog even na in mijn handen.
Het is even oefenen, denk ik. Ik heb gisteren trouwens mijn beadroller gekregen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Dan krijg je "perfect" gevormde kralen als het goed is.

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 21 feb 2007 09:36

Het is moeilijk om uit te leggen hoe je een mooie ronde kraal maakt. Merendeels omdat iedereen een anders gevormde handpalm heeft. Ik maak bijv. mijn ronde kralen meer op de muis van mijn hand dan in het midden. Ga gewoon eens rustig zitten met een beetje klei (dus geen mooie canes erop plakken) en ga proberen op welk gedeelte van je hand je de ronde vorm het beste kan draaien :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

irma1987
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door irma1987 » wo 21 feb 2007 13:09

bedankt voor jullie tips!! :D

Ik bijf gewoon nog eff door oefenen, tot dat ik mooie ronde kralen heb

groetjes

Irma

LadyBird
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door LadyBird » do 22 feb 2007 21:46

Wat grappig dat jullie ze (blijkbaar) allemaal in je hand tot een bolletje vormen. Ik doe het alleen met mijn vingers en ze zijn altijd ècht behoorlijk goed rond.

Ik kneed een stukje fimo tussen mijn vingers tot een bolletje, die is dan nog niet bepaald mooi rond. Daarna draai ik 'm tussen mijn vingers -duim, wijsvinger en middelvinger- snel rond tot het een mooi glad bolletje geworden is. Daarbij 'knijp' ik er niet in en oefen maar een héél lichte druk uit.

Vervolgens gaan ze een nachtje (of enkele uren) de koelkast in en maak ik de gaatjes erin. Of doe ik de cane-schijfjes erop en laat ze nog een tijdje koelen alvorens ik de gaatjes erin maak.
Laatst gewijzigd door LadyBird op do 22 feb 2007 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

irma1987
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door irma1987 » do 22 feb 2007 21:49

bedankt voor de tip, ladybird!

Zal het eens proberen

groetjes

Irma

Dito
Bead Interested

Bericht door Dito » di 27 feb 2007 00:09

ik rol de kralen eerst (grof rond) zo goed als ik ze op een normaal tempo kan krijgen, dan gaan ze ff in de diepvries in een tupperwaredoosje. Als ze koud zijn zijn ze veel vaster dus dan rol ik ze nog wat, eventueel terug afkoelen om er dan versieringen bovenop te zetten. Canes heb ik al tijd niet meer gedaan, die zouden er al bij het eerste rollen op mogen.

Gaatjes boor ik liever achteraf met de boor

paulienkorver
Bead Anonymous

beadmaker

Bericht door paulienkorver » do 01 mar 2007 15:12

Hi Irma,

Je heb tegenwoordig ook een heel handig apparaatje om je kralen mooi rond, ovaal of tolletje te maken.
Dit heet een FIMO Beadmaker, dit kan je kopen bij Pipoos of op de site:
http://www.karinrobberse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Paulien

EstherH
Bead Starter

Bericht door EstherH » ma 05 mar 2007 20:15

met de hand lukt het me niet om ze mooi rond te krijgen. daarom ben ik blij dat ik nu zo'n bead roller heb aangeschaft. dat ziet er in ieder geval al weer een stuk beter uit dan! ik heb nog wel problemen met de gaatjes maken...

irma1987
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door irma1987 » ma 05 mar 2007 21:38

bedank voor de tip!

:D

Gesloten