fimo bewaren
ik heb een vraagje over fimo klei. als je het pakje open heb gemaakt, droogt de klei dan niet uit? ik ga het ook eens proberen, maar zou het jammer vinden als de fimo uitdroogt omdat ik er dan even geen tijd voor heb. graag zou ik jullie reacties hierover horen. alvast bedankt!!
groetjes,
samantha
groetjes,
samantha
- Kaatje Kraal
- Bead Producer
- Contacteer:
bewaren
Ik heb het altijd in alu-folie bewaard, maar ik weet eigenlijk niet of dat echt goed is. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog wat restjes had van een aantal jaren (!!!) geleden die ik laatst heb gebruikt zonder problemen. Alleen koste het wat moeite om het weer soepel te krijgen. En canes die ik heb gemaakt bewaar ik in een tupperware doosje.
Succes, Karin
Succes, Karin
Bewaren in huishoudfolie, zoveel mogelijk luchtdicht, dan blijft de klei zacht. Je hebt trouwens speciale fimoklei om hardgeworden klei weer zacht te maken, is ook van fimoklei zelf (een beetje doorzichtige klei lijkt het wel), kan even niet op de naam komen.
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik steek mn fimo ook in een plastic doos omdat het dan proper is, maar ik denk niet dat hij echt kan uitdrogen, eerder verouderen.
Klei die echt korreld (zoals mijn zwarte fimo, ik heb gemerkt dat de qualiteit per pakje al een kan wisselen maar bij mij is hij dus korrelig) leg ik ff onder de warmte van de bureaulamp, als hij warm is is hij terug wat kneedbaar.
Klei die echt korreld (zoals mijn zwarte fimo, ik heb gemerkt dat de qualiteit per pakje al een kan wisselen maar bij mij is hij dus korrelig) leg ik ff onder de warmte van de bureaulamp, als hij warm is is hij terug wat kneedbaar.
- Inekes
- Bead Lover
- Contacteer:
Ook grote bak
Mijn fimo zit in een grote plastic bak met afsluitbaar deksel (Xenos). De aangebroken pakjes doe ik met een paar in een boterhamzakje in die doos. Canes doe ik in huishoudfolie. Blijft prima zo.
Oude brokkelige klei kun je met mix quick (ofzo) weer soepel krijgen.
Ineke
Oude brokkelige klei kun je met mix quick (ofzo) weer soepel krijgen.
Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions