is het echt bloedkoraal?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
essie2395
Bead Designer
Contacteer:
is het echt bloedkoraal?

Bericht door essie2395 » di 21 mar 2006 21:46

Ik heb van een oudere vrouw een ketting gekregen en ze zei dat het echt bloedkoraal was, maar dat ze het zelf niet mooi vindt. Nu vraag ik me echter af hoe ik kan zien of het echt bloedkoraal is. Wie kan me dat vertellen?
kralengroetjes, Esther

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 21 mar 2006 22:11

ik heb geen flauw idee....maar toevallig, als ik goed begreep, heeft mijn zus wel bloedkoraal ketting. zij had het gekocht bij antiek zaak. het mag nl niet meer gebruikt worden, maar er zijn wel nog oude sieraden in de omloop, begreep ik iig. misschien kan je het laten zien bij 'n antiekzaak, wie weet herkennen zij het?

els hopman
Bead Believer

bloedkoraal???

Bericht door els hopman » di 21 mar 2006 22:53

Als ik het goed heb kan je met een goede loep wel zien of het bloedkoraal is. Er moeten dan hele kleine gaatjes te zien zijn. Bij een gewone kraal is het oppervlak egaal. Bloedkoraal wordt gevormd door kleine "beestjes"die een uitwendig skelet hebben en zo de gaatjes veroorzaken.
Toen ik een tijd geleden ook wilde weten od het bloedkoraal was wat ik in een doosje met kralen vond heeft een juwelier me dit verteld. ( bij mij was het geen bloedkoraal!!!)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groet

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 21 mar 2006 23:16

Ik heb zo'n zelfde probleem, ook iets waarvan ik niet weet of het bloedkoraal is.

Weet iemand of het klopt dat het heel weinig weegt? Qua gewicht vind ik het namelijk echt net plastic lijken (en misschien is het dat dan dus ook).
~Audrey~

essie2395
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door essie2395 » wo 22 mar 2006 12:28

nou misschien toch maar eens mee naar een juwelier ofzo. ben erg benieuwd!
kralengroetjes, Esther

Gesloten