is het echt bloedkoraal?
Ik heb van een oudere vrouw een ketting gekregen en ze zei dat het echt bloedkoraal was, maar dat ze het zelf niet mooi vindt. Nu vraag ik me echter af hoe ik kan zien of het echt bloedkoraal is. Wie kan me dat vertellen?
kralengroetjes, Esther
ik heb geen flauw idee....maar toevallig, als ik goed begreep, heeft mijn zus wel bloedkoraal ketting. zij had het gekocht bij antiek zaak. het mag nl niet meer gebruikt worden, maar er zijn wel nog oude sieraden in de omloop, begreep ik iig. misschien kan je het laten zien bij 'n antiekzaak, wie weet herkennen zij het?
-
- Bead Believer
bloedkoraal???
Als ik het goed heb kan je met een goede loep wel zien of het bloedkoraal is. Er moeten dan hele kleine gaatjes te zien zijn. Bij een gewone kraal is het oppervlak egaal. Bloedkoraal wordt gevormd door kleine "beestjes"die een uitwendig skelet hebben en zo de gaatjes veroorzaken.
Toen ik een tijd geleden ook wilde weten od het bloedkoraal was wat ik in een doosje met kralen vond heeft een juwelier me dit verteld. ( bij mij was het geen bloedkoraal!!!)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groet
Toen ik een tijd geleden ook wilde weten od het bloedkoraal was wat ik in een doosje met kralen vond heeft een juwelier me dit verteld. ( bij mij was het geen bloedkoraal!!!)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groet