fimokralen maken...
hoi allemaal,
Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?
Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?
Re: fimokralen maken...
Als je bij de zoekfunktie 'fimokralen' intypt krijg je een verschrikkelijke waslijst vanmoniek81 schreef:hoi allemaal,
berichtjes
Groetjes Wendy
- joyas
- Bead Professional
- Contacteer:
Misschien het forum van ria proberen?
http://www.kralenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
http://www.kralenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
eyes are the windows of your soul
moniek81 schreef:moniek81 schreef:
hoi allemaal,
samira schreef:Als je bij de zoekfunktie 'fimokralen' intypt krijg je een verschrikkelijke waslijst van
berichtjes ... misschien staat er iets bij waar je iets aan hebt!
moniek81 schreef:daar heb ik natuurlijk al rond gesnuffeld maar dit kon ik niet vinden...
Groetjes Wendy
Re: fimokralen maken...
Om het uit te proberen kan je gewoon met 2 pakjes fimo en huistuinenkeuken-spullen (aardappelmesje, naald/satestokje, etc.) aan het werk.moniek81 schreef:Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?
Als het bevalt kan je altijd nog uitbreiden en meer toegepaste spullen kopen.
ik ga er vandaag eens aan beginnen
ik ben daarjuist naar de winkel gegaan en enkele pakjes fimo gaan halen
met al de uitleg op dit forum zal het wel lukken
ik snap moniek wel hoor, als je de zoekfunctie gebruikt heb je zoveel links
dan is het gewoon eenvoudiger om te vragen of er iemand kort eens de basis kan zeggen
ik ben daarjuist naar de winkel gegaan en enkele pakjes fimo gaan halen
met al de uitleg op dit forum zal het wel lukken
ik snap moniek wel hoor, als je de zoekfunctie gebruikt heb je zoveel links
dan is het gewoon eenvoudiger om te vragen of er iemand kort eens de basis kan zeggen
Ik ben met fimokralen maken begonnen in een zomervakantie. Ik vond het zo geweldig dat ik in de caravan ook wilde doen. Ik heb toen idd een scherp mesje genomen. Ik had nog 20 jaar oude fimo classic liggen waarmee ik het uit kon proberen. Ik heb toen een glasplaat van een wissellijst genomen en een longdrinkglas om de klei tot plakjes uit te kunnen rollen. Zo heb ik in het begin al aardige kralen gemaakt volgens de mille fiori techniek. Gaatje prikte ik met een borduurnaald.
Maar mijn drive om kralen te maken bleef en ik heb na een tijdje een canemesje en twee lessen bij Ria besteld. Het canemesje werkt heel prettig. Daarvoor had ik om te proberen van die ouderwetse scheermesjes gekocht van Wilkinson. (Bij Schlecker verkrijgbaar, 10 voor 5 euro). Deze gebruik ik nog wel eens in nood, als ik bijvoorbeeld meer mensen dan canemesjes heb, om kralen te maken. Maar een canemesje is fijner. Een pastamachine was mijn volgende uitgave. Ik moet zeggen als je verder verdiept in diverse technieken is dit echt een uitkomst. Het maakt het maken van kralen zoveel eenvoudiger. Van die uitgave heb ik nog geen dag spijt. En verder verzamel je zo her en der materialen die ik niet nader kan omschrijven omdat het ook een beetje aan je eigen creativiteit ligt wat je er mee denkt te kunnen doen.
Dus mocht je net als ik verslaafd raken dan is in tweede instantie een canemesje en een pastamachine een 'must'. Maar vooralsnog kun je heel veel spullen uit je huishouden voor deze startende hobby gebruiken.
Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.
O ja ik gebruik over het algemeen fimo SOFT.
Groetjes fimoPhilo
Maar mijn drive om kralen te maken bleef en ik heb na een tijdje een canemesje en twee lessen bij Ria besteld. Het canemesje werkt heel prettig. Daarvoor had ik om te proberen van die ouderwetse scheermesjes gekocht van Wilkinson. (Bij Schlecker verkrijgbaar, 10 voor 5 euro). Deze gebruik ik nog wel eens in nood, als ik bijvoorbeeld meer mensen dan canemesjes heb, om kralen te maken. Maar een canemesje is fijner. Een pastamachine was mijn volgende uitgave. Ik moet zeggen als je verder verdiept in diverse technieken is dit echt een uitkomst. Het maakt het maken van kralen zoveel eenvoudiger. Van die uitgave heb ik nog geen dag spijt. En verder verzamel je zo her en der materialen die ik niet nader kan omschrijven omdat het ook een beetje aan je eigen creativiteit ligt wat je er mee denkt te kunnen doen.
Dus mocht je net als ik verslaafd raken dan is in tweede instantie een canemesje en een pastamachine een 'must'. Maar vooralsnog kun je heel veel spullen uit je huishouden voor deze startende hobby gebruiken.
Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.
O ja ik gebruik over het algemeen fimo SOFT.
Groetjes fimoPhilo
- nienja
- Bead Fan
- Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!
je bent niet de enigste met die vragen!!
hoi!
ik heb dit jaar voor het eerst van fimo gehoord, en ja naar vél aarzelen ben ik begonnen gewoon wat bolletjes te rollen en sterretjes te drukken en van alles en nog wat, en voor mijn eerste kralen ben ik er echt best fier op!!
de eerste ketting ervan had ik niet gelakt!,tof!!
nu gisteren is mijn eerste cane van een bloemetje gelukt en fier!!!!!!!!!!!!!
en nee hoor niet véél gerei nofig!! snuffel maar es door je keuken!!bv uitsteekvormpjes en vorken (duw ik een relief mee in de cane)en mesjes ,satestokjes een stuk isimo om je prikkers op te steken en dan véél geduld en maar draaien en kneden!
hoe de moed erin! laat me iets weten of het lukt!!!
moi nienja
Ik wil ook heel graag fimokralen gaan maken! Had ergens in een winkel een aanbieding gezien, 50 cent per pakje. Dus ik koop meteen 8 pakjes! Echt steenharde rot klei
Was dus een half uur aan het kneden toen had ik eindelijk 4 kralen, maar ik was er vergeten een gat in te maken
Dus heb ik gewoon alles in 1 x weggeflikkerd 
Is er verschil in prijs tussen fimo soft en fimo normaal? En kun je het ergens op een internetsite bestellen waar je ook kralen en/of metalen dingen kunt kopen? ( bespaar verzendkosten )
En met wat lakken jullie? Vroeger deed ik mijn fimodiertjes altijd met doorzichtige nagellak... Kan dat gewoon?
Thnx
Is er verschil in prijs tussen fimo soft en fimo normaal? En kun je het ergens op een internetsite bestellen waar je ook kralen en/of metalen dingen kunt kopen? ( bespaar verzendkosten )
En met wat lakken jullie? Vroeger deed ik mijn fimodiertjes altijd met doorzichtige nagellak... Kan dat gewoon?
Thnx
volgens mij bij ria ( http://www.dragonmagic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )Monica15 schreef: Is er verschil in prijs tussen fimo soft en fimo normaal? En kun je het ergens op een internetsite bestellen waar je ook kralen en/of metalen dingen kunt kopen? ( bespaar verzendkosten )
xxx, marith
beadies, te leuk om te stoppen!! 
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer: