fimokralen maken...

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
moniek81
Bead Fan
fimokralen maken...

Bericht door moniek81 » do 09 mar 2006 14:52

hoi allemaal,

Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?

samira
Bead Fanatic

Re: fimokralen maken...

Bericht door samira » do 09 mar 2006 15:19

moniek81 schreef:hoi allemaal,

Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?
Als je bij de zoekfunktie 'fimokralen' intypt krijg je een verschrikkelijke waslijst van
berichtjes :lol: ... misschien staat er iets bij waar je iets aan hebt! :wink:
Groetjes Wendy

moniek81
Bead Fan

Bericht door moniek81 » do 09 mar 2006 15:27

daar heb ik natuurlijk al rond gesnuffeld maar dit kon ik niet vinden...

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » do 09 mar 2006 15:35

Misschien het forum van ria proberen?

http://www.kralenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes
eyes are the windows of your soul

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » do 09 mar 2006 15:40

moniek81 schreef:moniek81 schreef:
hoi allemaal,

samira schreef:Als je bij de zoekfunktie 'fimokralen' intypt krijg je een verschrikkelijke waslijst van
berichtjes ... misschien staat er iets bij waar je iets aan hebt!
moniek81 schreef:daar heb ik natuurlijk al rond gesnuffeld maar dit kon ik niet vinden...
:shock: Misschien een beetje flauw van me maar als ik bij de zoekfunktie 'fimo' intyp krijg ik 6 (zes!) pagina's met berichtjes ... berichtjes over benodigde spullen zoals oventje, berichtjes waarin mensen creaties laten zien, berichtjes over hulpmiddelen, berichtjes over bepaalde technieken ... enzovoort enzoverder.
Groetjes Wendy

E.sther
Bead Discoverer

Re: fimokralen maken...

Bericht door E.sther » za 11 mar 2006 13:05

moniek81 schreef:Ik bennu alweer een tijdje bezig met sieraden maken en ik ben toe aan de volgende stap... ik wil graag fimokralen gaan maken! nu is mijn vraag heb ikdaar veel spullen voor nodig?? behalve de klei natuurlijk.... en is het erg duur?
Om het uit te proberen kan je gewoon met 2 pakjes fimo en huistuinenkeuken-spullen (aardappelmesje, naald/satestokje, etc.) aan het werk.
Als het bevalt kan je altijd nog uitbreiden en meer toegepaste spullen kopen.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 29 apr 2006 12:15

Ik ga dit ook doen mn moeder heeft nog heel veel fimo leggen :D :D:D
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 29 apr 2006 16:34

Je hebt niet zo veel nodig hoor eigenlijk alleen de klei. Verder kun je in het begin vooruit met een schilmesje en sateprikkers. De klei kost per pakje (hier bij ons) 1,95. Koop anders eerst een paar kleurtjes dan kun je proberen of je het leuk vind.
Groetjes, Melanie

dafkapin
Bead Interested

Bericht door dafkapin » za 29 apr 2006 16:50

ik ga er vandaag eens aan beginnen

ik ben daarjuist naar de winkel gegaan en enkele pakjes fimo gaan halen

met al de uitleg op dit forum zal het wel lukken

ik snap moniek wel hoor, als je de zoekfunctie gebruikt heb je zoveel links

dan is het gewoon eenvoudiger om te vragen of er iemand kort eens de basis kan zeggen

fimophilo
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door fimophilo » ma 01 mei 2006 10:57

Ik ben met fimokralen maken begonnen in een zomervakantie. Ik vond het zo geweldig dat ik in de caravan ook wilde doen. Ik heb toen idd een scherp mesje genomen. Ik had nog 20 jaar oude fimo classic liggen waarmee ik het uit kon proberen. Ik heb toen een glasplaat van een wissellijst genomen en een longdrinkglas om de klei tot plakjes uit te kunnen rollen. Zo heb ik in het begin al aardige kralen gemaakt volgens de mille fiori techniek. Gaatje prikte ik met een borduurnaald.

Maar mijn drive om kralen te maken bleef en ik heb na een tijdje een canemesje en twee lessen bij Ria besteld. Het canemesje werkt heel prettig. Daarvoor had ik om te proberen van die ouderwetse scheermesjes gekocht van Wilkinson. (Bij Schlecker verkrijgbaar, 10 voor 5 euro). Deze gebruik ik nog wel eens in nood, als ik bijvoorbeeld meer mensen dan canemesjes heb, om kralen te maken. Maar een canemesje is fijner. Een pastamachine was mijn volgende uitgave. Ik moet zeggen als je verder verdiept in diverse technieken is dit echt een uitkomst. Het maakt het maken van kralen zoveel eenvoudiger. Van die uitgave heb ik nog geen dag spijt. En verder verzamel je zo her en der materialen die ik niet nader kan omschrijven omdat het ook een beetje aan je eigen creativiteit ligt wat je er mee denkt te kunnen doen.
Dus mocht je net als ik verslaafd raken dan is in tweede instantie een canemesje en een pastamachine een 'must'. Maar vooralsnog kun je heel veel spullen uit je huishouden voor deze startende hobby gebruiken.
Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.

O ja ik gebruik over het algemeen fimo SOFT.

Groetjes fimoPhilo

nienja
Bead Fan
Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!

je bent niet de enigste met die vragen!!

Bericht door nienja » vr 05 mei 2006 08:49

:lol:
hoi!
ik heb dit jaar voor het eerst van fimo gehoord, en ja naar vél aarzelen ben ik begonnen gewoon wat bolletjes te rollen en sterretjes te drukken en van alles en nog wat, en voor mijn eerste kralen ben ik er echt best fier op!! :lol:
de eerste ketting ervan had ik niet gelakt!,tof!!
nu gisteren is mijn eerste cane van een bloemetje gelukt en fier!!!!!!!!!!!!!
en nee hoor niet véél gerei nofig!! snuffel maar es door je keuken!!bv uitsteekvormpjes en vorken (duw ik een relief mee in de cane)en mesjes ,satestokjes een stuk isimo om je prikkers op te steken en dan véél geduld en maar draaien en kneden! :lol:
hoe de moed erin! laat me iets weten of het lukt!!! :o
moi nienja :wink:

Monica15
Bead Interested

Bericht door Monica15 » za 06 mei 2006 17:56

Ik wil ook heel graag fimokralen gaan maken! Had ergens in een winkel een aanbieding gezien, 50 cent per pakje. Dus ik koop meteen 8 pakjes! Echt steenharde rot klei :cry: Was dus een half uur aan het kneden toen had ik eindelijk 4 kralen, maar ik was er vergeten een gat in te maken :lol: Dus heb ik gewoon alles in 1 x weggeflikkerd :P

Is er verschil in prijs tussen fimo soft en fimo normaal? En kun je het ergens op een internetsite bestellen waar je ook kralen en/of metalen dingen kunt kopen? ( bespaar verzendkosten )

En met wat lakken jullie? Vroeger deed ik mijn fimodiertjes altijd met doorzichtige nagellak... Kan dat gewoon?

Thnx :)

marith
Bead Designer

Bericht door marith » za 06 mei 2006 18:16

Monica15 schreef: Is er verschil in prijs tussen fimo soft en fimo normaal? En kun je het ergens op een internetsite bestellen waar je ook kralen en/of metalen dingen kunt kopen? ( bespaar verzendkosten )
volgens mij bij ria ( http://www.dragonmagic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )
xxx, marith
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 06 mei 2006 18:31

yuppers me ;) ik verkoop allerlei materiaal zowel om kralen te maken als om te gebruiken met kralen. Canemesjes, Klei, Basisklei, klei lessen(reclame mode off)

hahaha
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » za 06 mei 2006 19:27

klopt alseen bus ria .
want kon me nog herinneren dat ik mijn eerste wankele stappen op polymer gebied met spullen van jou had gedaan hahaha
liefs frietje :wink:
kralengek

Gesloten