FIMO troubles
Ik ben vandaag lekker aan het fimo-en. Nu probeer ik hangertjes van fimoklei te maken voor aan kinderkettingen. Dus probeer ik hele simpele dingetjes uit bijvoorbeeld een eendje. Dan komt het lastige; hoe maak je twee delen fimo aan elkaar (bijv. een hoofje en een lijfje) zonder dat je dit kunt rollen of op een andere manier druk erop kan uitoefenen. Ik plak het als het ware nu gewoon op elkaar, maar echt stevig is dat niet. Ik vraag me af als ik dit ga bakken valt het dan straks niet van elkaar af?
Er zijn vast wel wat fimo-boetseer-ervaren-forummers die mij hier iets meer over kunnen vertellen. Is er een speciale techniek???
Er zijn vast wel wat fimo-boetseer-ervaren-forummers die mij hier iets meer over kunnen vertellen. Is er een speciale techniek???
Groetjes Christel
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Goed op elkaar drukkken dat doe ik dus al... alleen zit het niet echt vast dan. Een stokje er in heb ik ook geprobeerd, maar ik ben bang dat dit net zo los blijft zitten na het bakken. Bij het afbakken van kralen bak ik ook stokjes mee en die zitten dan ook nooit vast!Irene van der Maas schreef:1. Goed op elkaar drukken
2. Of iets erin doen, bijvoorbeeld een stokje (stukje nietstift, satestokje)
Vandaar de vraag.
Groetjes Christel
daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou je de onderdelen na het bakken moeten lijmen, maar er moet toch een manier zijn om het als 1 geheel te bakken? Als ik al die kunstwerken van poppetjes zie die mensen soms maken...?CJ schreef:Is er geen speciale lijm die je kunt gebruiken?
Groetjes Christel
- Brigitte
- Bead Lover
- Contacteer:
Die kunstwerken , zoals bv versierde theepotten enzo, je kent ze wel, die draag je niet om je nek
Dus dat scheelt ook al. Wat ik weleens doe is gelijk een kettelstift op de goede plek mee bakken,hoewel die ook nog wel eens loslaten, die lijm ik er dan later nog eens in met montagelijm. Ook heb ik idd wel eens gehoord met een druppeltje vloeibare klei, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd ..... Misschien toch een poging waard 

Groetjes
Fimo-Brigitte
Fimo-Brigitte

-
- Bead Monster
- Contacteer:
ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
word ook gebruikt door mensen die poppen maken en zo dan bakken ze een gedeelte en lijmen als het ware met fimo liquid een ander deel aan en bakken het opnieuw maar dan op 120 graden.
liefs frietje
word ook gebruikt door mensen die poppen maken en zo dan bakken ze een gedeelte en lijmen als het ware met fimo liquid een ander deel aan en bakken het opnieuw maar dan op 120 graden.
liefs frietje

kralengek
Twee componenten lijm van Bison kun je gebruiken en meebakken. Je steekt dan een nietstiftje of prikkertje in de fimo op de plek waar het aan elkaar moet (zodat je dat niet meer ziet)Het wordt dan heel stevig en alles zit goed vast.Christel schreef:daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou je de onderdelen na het bakken moeten lijmen, maar er moet toch een manier zijn om het als 1 geheel te bakken? Als ik al die kunstwerken van poppetjes zie die mensen soms maken...?CJ schreef:Is er geen speciale lijm die je kunt gebruiken?
groetjes Sannie.
Helemaal TOP!! Tis gelukt, bedankt voor alle reacties!frieda van dam schreef:ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
liefs frietje
Groetjes Christel
kan dit misschien ook met seconde lijm of niet? Die heb ik namelijk nog wel thuisChristel schreef:Helemaal TOP!! Tis gelukt, bedankt voor alle reacties!frieda van dam schreef:ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
liefs frietje

Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
-
- Bead Monster
- Contacteer: