FIMO troubles

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Christel
Bead Fan
FIMO troubles

Bericht door Christel » zo 06 nov 2005 13:20

Ik ben vandaag lekker aan het fimo-en. Nu probeer ik hangertjes van fimoklei te maken voor aan kinderkettingen. Dus probeer ik hele simpele dingetjes uit bijvoorbeeld een eendje. Dan komt het lastige; hoe maak je twee delen fimo aan elkaar (bijv. een hoofje en een lijfje) zonder dat je dit kunt rollen of op een andere manier druk erop kan uitoefenen. Ik plak het als het ware nu gewoon op elkaar, maar echt stevig is dat niet. Ik vraag me af als ik dit ga bakken valt het dan straks niet van elkaar af?

Er zijn vast wel wat fimo-boetseer-ervaren-forummers die mij hier iets meer over kunnen vertellen. Is er een speciale techniek???
Groetjes Christel

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 06 nov 2005 13:26

Goeie vraag!!!! Ik had bedacht om kleine bloemetjes en pukkels op fimokralen te maken, maar vraag me ook af hoe dat dan goed blijft zitten. Misschien met van die vloeibare klei? :?

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » zo 06 nov 2005 14:02

1. Goed op elkaar drukken
2. Of iets erin doen, bijvoorbeeld een stokje (stukje nietstift, satestokje)
Irene van der Maas

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 06 nov 2005 15:16

Is er geen speciale lijm die je kunt gebruiken?
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » zo 06 nov 2005 15:36

Irene van der Maas schreef:1. Goed op elkaar drukken
2. Of iets erin doen, bijvoorbeeld een stokje (stukje nietstift, satestokje)
Goed op elkaar drukkken dat doe ik dus al... alleen zit het niet echt vast dan. Een stokje er in heb ik ook geprobeerd, maar ik ben bang dat dit net zo los blijft zitten na het bakken. Bij het afbakken van kralen bak ik ook stokjes mee en die zitten dan ook nooit vast!
Vandaar de vraag.
Groetjes Christel

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » zo 06 nov 2005 15:38

CJ schreef:Is er geen speciale lijm die je kunt gebruiken?
daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou je de onderdelen na het bakken moeten lijmen, maar er moet toch een manier zijn om het als 1 geheel te bakken? Als ik al die kunstwerken van poppetjes zie die mensen soms maken...?
Groetjes Christel

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » zo 06 nov 2005 15:51

Die kunstwerken , zoals bv versierde theepotten enzo, je kent ze wel, die draag je niet om je nek :D Dus dat scheelt ook al. Wat ik weleens doe is gelijk een kettelstift op de goede plek mee bakken,hoewel die ook nog wel eens loslaten, die lijm ik er dan later nog eens in met montagelijm. Ook heb ik idd wel eens gehoord met een druppeltje vloeibare klei, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd ..... Misschien toch een poging waard :wink:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 06 nov 2005 18:02

ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
word ook gebruikt door mensen die poppen maken en zo dan bakken ze een gedeelte en lijmen als het ware met fimo liquid een ander deel aan en bakken het opnieuw maar dan op 120 graden.
liefs frietje :wink:
kralengek

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 06 nov 2005 18:28

Christel schreef:
CJ schreef:Is er geen speciale lijm die je kunt gebruiken?
daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou je de onderdelen na het bakken moeten lijmen, maar er moet toch een manier zijn om het als 1 geheel te bakken? Als ik al die kunstwerken van poppetjes zie die mensen soms maken...?
Twee componenten lijm van Bison kun je gebruiken en meebakken. Je steekt dan een nietstiftje of prikkertje in de fimo op de plek waar het aan elkaar moet (zodat je dat niet meer ziet)Het wordt dan heel stevig en alles zit goed vast.
groetjes Sannie.

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » wo 23 nov 2005 16:04

frieda van dam schreef:ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
word ook gebruikt door mensen die poppen maken en zo dan bakken ze een gedeelte en lijmen als het ware met fimo liquid een ander deel aan en bakken het opnieuw maar dan op 120 graden.
Helemaal TOP!! Tis gelukt, bedankt voor alle reacties!
Groetjes Christel

milebla
Bead Dreamer

Bericht door milebla » vr 09 dec 2005 14:57

Christel schreef:
frieda van dam schreef:ik gebruik fimo liquid gewoon tussen 2 delen doen en in de oven bakken het is kleurloos en zit zo vast als een huis .
Helemaal TOP!! Tis gelukt, bedankt voor alle reacties!
kan dit misschien ook met seconde lijm of niet? Die heb ik namelijk nog wel thuis :D
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » vr 09 dec 2005 15:26

dat kan ik je niet zeggen want ik heb het nooit geprobeert
dat zou je aan ria van dragonmagic moeten vragen die moet het wel weten.
kralengek

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » vr 09 dec 2005 19:57

Met seconde lijm wil je klei wel eens wit uitslaan :( Beter niet doen dus, tenzij je goed kan mikken :wink:

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » vr 09 dec 2005 20:10

ik druk het goed op elkaar. blijft bij mij eigenlijk altijd wel zitten.Succes!!
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gesloten