kralen spuiten met spuitbus
-
markraal
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb even een vraagje . Ik hoor iedereen maar over kralen schuren , en dan lakken , maar ik lak ze met vernis, ( spuitbus.) voor mij werkr dit snel en ook een mooi resultaat. Zijn er meer mensen die het zo doen??
groetjes Markraal
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Ik kan je wel zeggen dat ik die kralen NOOIT zou verkopen als ik jou was.!! Kralen lakken met spuitvernis is uit den boze aangezien na een poosje al je kralen gaan plakken omdat de klei reageert op het spul uit de spuitbus!! Je hoeft me niet te geloven maar het is echt waar. Het zelfde geld voor gebruik van clear nagellak ook dat gaat na verloop van tijd plakken!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
markraal
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik geloof je gelijk hoor, maar wat raad jij dan aan , zonder dat ik ze eerst hoef te schuren?Ria schreef:Ik kan je wel zeggen dat ik die kralen NOOIT zou verkopen als ik jou was.!! Kralen lakken met spuitvernis is uit den boze aangezien na een poosje al je kralen gaan plakken omdat de klei reageert op het spul uit de spuitbus!! Je hoeft me niet te geloven maar het is echt waar. Het zelfde geld voor gebruik van clear nagellak ook dat gaat na verloop van tijd plakken!
groetjes Markraal
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
als je toch glans kralen wil gewoon lakken met penseeltje. Vernis op waterbasis gebruiken. Darwi.Fimo.Sculpey zijn 3 lakken waarvan ik weet dat ze werken.
En schuren moet je alleen doen als je gaat polijsten als je toch gaat lakken is schuren ook niet echt nodig vindt ik zelf.
En schuren moet je alleen doen als je gaat polijsten als je toch gaat lakken is schuren ook niet echt nodig vindt ik zelf.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
markraal
- Bead Designer
- Contacteer:
oke , dank je wel ik ga vanmiddag even naar de hobbyzaak hier in dorp. Trouwens verkopen doe ik niet , dat durf ik niet!Ria schreef:als je toch glans kralen wil gewoon lakken met penseeltje. Vernis op waterbasis gebruiken. Darwi.Fimo.Sculpey zijn 3 lakken waarvan ik weet dat ze werken.
groetjes Markraal
ik heb beide geprobeerd (dus nagellak, spuitvernis én fimo lak) en ik kan je aanraden om NIET de nagellak of spuitvernis te gebruiken, want dat gaat echt mis. Zelf heb ik hele positieve ervaringen met de fimo lak
gebruik anders ff de zoekfunctie want er is hier over de fimo al eea geschreven volgens mij
groetjes
gebruik anders ff de zoekfunctie want er is hier over de fimo al eea geschreven volgens mij
groetjes
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
-
m@rlies
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer:
-
markraal
- Bead Designer
- Contacteer:
Mijn metalen roesten niet , maar worden zwart! ( als ik ze een tijd heb liggen)frieda van dam schreef:marlies ik gebruik gewoon transparante nagelak voor metaal ik ben ook allergies tegen metalen behalve goudhet blijft ongeveer 6maanden zitten en dan moet je het opnieuw lakken werkt ook goed bij metalen die roesten gewoon een laagje nagellak en je hebt geen problemen meer.
liefs frietje
groetjes Markraal