Metaal en metaallook

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Lisa
Bead Discoverer
Metaal en metaallook

Bericht door Lisa » di 23 aug 2005 17:16

Nou ik hoop dat ik dit onderwerp onder het goede kopje parkeer. Maar ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is met metaal en metaallook kralen. Blijft dat mooi als je het in een sieraad verwerkt wat is jullie ervaring? (kon dit onderwerp niet in de zoekfunctie vinden)

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » di 23 aug 2005 17:30

Ik gebruik het gewoon door elkaar heen, je ziet er geen verschil tussen. En verder heb ik er eigenlijk nooit klachten over gehad....
Irene van der Maas

Lisa
Bead Discoverer

Bericht door Lisa » di 13 sep 2005 08:48

Hallo hallo
zijn er nog meer dames die hier een mening over hebben??

Petito
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Petito » di 13 sep 2005 08:55

Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk altijd dat bij metaal look de lak eraf gaat en dat je dan zo'n beschadigd wit kraaltje over houdt. Als dat niet zo is, wil ik het wel gebruiken.
Groetjes, Heleen

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 13 sep 2005 09:17

In mijn allereerste ketting die ik gemaakt heb, heb ik destijds goudkleurige seedbeads gebruikt. Die kraaltjes waren zo verwerkt dat ze niet op de huid komen. Deze ketting heb ik toen aan mijn schoonmoeder gegeven, die heeft hem een aantal keren gedragen en al het goud is van de kralen af.
Ik heb hem hier dus nu liggen om hem helemaal opnieuw te rijgen, maar dan met 24K vergulde kralen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 13 sep 2005 09:30

ja maar een seedbead is niet hetzelfde als metallook kralen. Een seedbead is een glazen kraaltje, metallook is een plastic kraal. Ik heb hier metallooks die echt dag in dag uit gedragen zijn en die zijn nog net zo mooi als toen ik ze er voor het eerst aanzette.
Metallook is gewoon een plastic kraal met een metaalkleurtje. mensen gebruiken ze vaak omdat ze lekker licht in gewicht zijn en kwa kwaliteit ze vaak niet onderdoen voor metaal kralen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » di 13 sep 2005 10:20

Ik heb ze weleens verwerkt in een ketting voor een collega en die heeft ze veel gedragen. De metaallook kralen waren helemaal koperkleurig geworden dus voor mij geen metaallook meer....
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 13 sep 2005 10:22

Kan dat niet aan de persoon hebben gelegen?? Ook dat daar de zuurtegraad van de huid weer mee kan spelen??

groetjes Ria

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » di 13 sep 2005 10:23

Ria schreef:Kan dat niet aan de persoon hebben gelegen?? Ook dat daar de zuurtegraad van de huid weer mee kan spelen??
Denk het wel maar als ik naar de prijzen kijk en vergelijk vind ik de kunststof kralen erg duur. Ook willen de meeste mensen juist wat gewicht voelen....
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 13 sep 2005 10:24

tja klanten verschillen nogal ;) hahahhaa

groetjes Ria

Lisa
Bead Discoverer

Bericht door Lisa » di 13 sep 2005 21:09

Dat de metaal look kraaltjes dof en koper kleurig werden was dus ook mijn ervaring vandaar dus de vraag.

nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » wo 21 sep 2005 06:45

Tja ik gebruik ook veel metallook omdat het gewoon een stuk voordeliger is, en je het er niet aan afziet. Tot nu toe heb ik geen klachten erover gehad dat het ging verkleuren, en de kettingen die ik zelf draag zijn ook gewoon nog helemaal mooi. Ik denk dat het vooral ligt aan de persoon die het draagt, mijn moeder heeft kettingen van mij zowel met echt metaal als met metallook en bij haar verkleurt het wel, maar dus ook het echte metaal! Zij heeft wrschnlk een erg hoge zuurgraad in de huid.

Gesloten