tri-bead-roller / Ria, waar zit je?? vervolg; dremel ?

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » di 21 jun 2005 22:10

Van de Dremel weet ik het niet,maar mijn ferm gaat ook alweer een tijdje mee en die was toen nog geeneens 30 euro geloof ik...de Dremel is wel een stukkie duurder hoor :wink:
Grtx Angelique

lisza
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door lisza » di 21 jun 2005 22:53

hennie schreef:In de nieuwe tribeadrollers is een uitsparing gemaakt zodat je er inderdaad een staafje door kunt steken. Maar die nieuwe rollers zijn mega duur.

ZOoo das echt niet normaal he, die zijn 22,95 ofzo? echt belachelijk.....maaja ik heb er gelukkig al 1!
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 21 jun 2005 23:02

De mensen die een dremel hebben of een ferm, hrebben die dan ook een standaard om de kraal in te leggen?? Want ik heb wel een dremel, maar als we gaan boren, draait de kraal alle kanten op, en dus geen mooi gat. :?
Groetjes Ellen.

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » wo 22 jun 2005 06:47

Ellen schreef:De mensen die een dremel hebben of een ferm, hrebben die dan ook een standaard om de kraal in te leggen?? Want ik heb wel een dremel, maar als we gaan boren, draait de kraal alle kanten op, en dus geen mooi gat. :?
dat had ik in het begin ook , maar nu gaat het veel beter , ook omdat ik minder bang ben om in mijn vingers te boren! al doende leert men.
groetjes Markraal

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » wo 22 jun 2005 09:20

markraal schreef: dat had ik in het begin ook , maar nu gaat het veel beter , ook omdat ik minder bang ben om in mijn vingers te boren! al doende leert men.
Dus gewoon tussen de vingers houden en proberen?? :?: :)
Groetjes Ellen.

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » wo 22 jun 2005 16:27

Ellen schreef:
markraal schreef: dat had ik in het begin ook , maar nu gaat het veel beter , ook omdat ik minder bang ben om in mijn vingers te boren! al doende leert men.
Dus gewoon tussen de vingers houden en proberen?? :?: :)
ja gewoon even oefenen , anders probeer je het eerst met grote kralen , en ga je steeds kleiner.
groetjes Markraal

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 22 jun 2005 17:06

Hoihoi,

Als het redelijk grote kralen zijn hou ik ze in mijn vingers.. met boren.. zijn het kleintjes zoals 6mm ofzoiets.. dan neem ik een plakbek tang met ribbels hierin leg ik een stukje tissue tegen het beschadigen van de kraal. dan kraal ein knijpen met 1 hand en boren met de ander ;-)

Groetjes!

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » do 23 jun 2005 21:55

De nieuwe rollers zijn idd erg duur,ik heb ze dus nog niet want ik wil eerst kijken of Ria ze ook in de winkel gaat krijgen en of ze dan weer goedkoper zijn *bij de eerste roller was dat wl zo namelijk*.
Bij het boren houdt ik de kralen ook gewoon tussen mijn vingers,hoe klein ze ook zijn,dan heb ik er meer controle over.
Grtx Angelique

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » zo 26 jun 2005 21:44

Brrrr, ik moet er toch niet aan denken dat je uitschiet met zo'n boor. Het lijkt mij veiliger om een kleine bankschroef op tafel te klemmen. En de kraal daar dan (beschermd door een stukje schuim of zo) goed vast in te klemmen. Maar ja, das mijn mening hoor. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Wel ornamentjes doorboren en zo en dat doe ik echt op de bankschroef.
liefs,

Naomi

zonnie
Bead Anonymous

Bericht door zonnie » do 07 jul 2005 18:57

wat ik doe meestal doe is eerst met een nietstiftje doorprikken zoals op de manier zoals hier al vaak beschreven is ;) en dan met een sateprikker erdoor..en als je de kraal misvormd hebt tijdens het prikker um nog heel even door de roller halen, maar heel kort en voorzichtig, anders vernaggel je je kraal weer ;)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 07 jul 2005 19:09

het beste kan je na het rollen de kraal wegleggen. Dagje/ vriezer/koelkast zijn allemaal goede methodes :)
Een ferm/dremmel is het zelfde alleen is de ferm goedkoper. Nadeel is dat de ferm en andere goedkopere een berg klere herrie maken in vergelijk met een dremmel. Heb beide dus heb genoeg ervaring ;) LOL
De nieuwe rollers zijn veel te duur en de groothandel gaat zich met op deze manier het uitbuiten van een nieuwe hobby flink te buiten vidnt ik. Het si gewoon aso als je dezelfde rollers in amerika voor ongeveer de helft kan kopen! Dus heb je een paypal account dan kan je ze beter bij Polytools kopen. Sue stuurt naar Nederland en is erg klantvriendelijk. Een andere kanttekening die ik bij de rollers wil zetten is deze. Ik zie op PCC nooit kralen die gemaakt zijn met deze rollers. En dat is voor mij een reden om niet aan de rollers te beginnen. Als ze een succes waren dan had PCC wel overspoeld geweest met leuke resultaten en tot die tijd laat ik ze lekker liggen ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 07 jul 2005 21:10

Hoera, Ria is er weer!!! Ik laat inderdaad de kralen een nachtje in de koelkast bivakkeren en maak dan handmatig gaatjes, door voorzichtig te draaien met een kettelstiftje. Gaat tot nu best redelijk en oefening baart kunst.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » do 07 jul 2005 21:14

Wat is PCC?
Groetjes Els,

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 15 jul 2005 03:52

Ja daar zit ik ook net op te puzzelen :wink: PolymerClayC... :?: Riaaaaa :?:

Edit: slim2 volgens mij is het Polymer Clay Central :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 15 jul 2005 08:05

ja klopt dat is pcc. Een grote website met heel veel informatie
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten