tri-bead-roller / Ria, waar zit je?? vervolg; dremel ?
hennie schreef:In de nieuwe tribeadrollers is een uitsparing gemaakt zodat je er inderdaad een staafje door kunt steken. Maar die nieuwe rollers zijn mega duur.
ZOoo das echt niet normaal he, die zijn 22,95 ofzo? echt belachelijk.....maaja ik heb er gelukkig al 1!
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!
-
- Bead Designer
- Contacteer:
dat had ik in het begin ook , maar nu gaat het veel beter , ook omdat ik minder bang ben om in mijn vingers te boren! al doende leert men.Ellen schreef:De mensen die een dremel hebben of een ferm, hrebben die dan ook een standaard om de kraal in te leggen?? Want ik heb wel een dremel, maar als we gaan boren, draait de kraal alle kanten op, en dus geen mooi gat.
groetjes Markraal
-
- Bead Designer
- Contacteer:
ja gewoon even oefenen , anders probeer je het eerst met grote kralen , en ga je steeds kleiner.Ellen schreef:Dus gewoon tussen de vingers houden en proberen??markraal schreef: dat had ik in het begin ook , maar nu gaat het veel beter , ook omdat ik minder bang ben om in mijn vingers te boren! al doende leert men.![]()
groetjes Markraal
De nieuwe rollers zijn idd erg duur,ik heb ze dus nog niet want ik wil eerst kijken of Ria ze ook in de winkel gaat krijgen en of ze dan weer goedkoper zijn *bij de eerste roller was dat wl zo namelijk*.
Bij het boren houdt ik de kralen ook gewoon tussen mijn vingers,hoe klein ze ook zijn,dan heb ik er meer controle over.
Bij het boren houdt ik de kralen ook gewoon tussen mijn vingers,hoe klein ze ook zijn,dan heb ik er meer controle over.
Grtx Angelique
- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
Brrrr, ik moet er toch niet aan denken dat je uitschiet met zo'n boor. Het lijkt mij veiliger om een kleine bankschroef op tafel te klemmen. En de kraal daar dan (beschermd door een stukje schuim of zo) goed vast in te klemmen. Maar ja, das mijn mening hoor. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Wel ornamentjes doorboren en zo en dat doe ik echt op de bankschroef.
liefs,
Naomi
Naomi
wat ik doe meestal doe is eerst met een nietstiftje doorprikken zoals op de manier zoals hier al vaak beschreven is
en dan met een sateprikker erdoor..en als je de kraal misvormd hebt tijdens het prikker um nog heel even door de roller halen, maar heel kort en voorzichtig, anders vernaggel je je kraal weer 

- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
het beste kan je na het rollen de kraal wegleggen. Dagje/ vriezer/koelkast zijn allemaal goede methodes 
Een ferm/dremmel is het zelfde alleen is de ferm goedkoper. Nadeel is dat de ferm en andere goedkopere een berg klere herrie maken in vergelijk met een dremmel. Heb beide dus heb genoeg ervaring
LOL
De nieuwe rollers zijn veel te duur en de groothandel gaat zich met op deze manier het uitbuiten van een nieuwe hobby flink te buiten vidnt ik. Het si gewoon aso als je dezelfde rollers in amerika voor ongeveer de helft kan kopen! Dus heb je een paypal account dan kan je ze beter bij Polytools kopen. Sue stuurt naar Nederland en is erg klantvriendelijk. Een andere kanttekening die ik bij de rollers wil zetten is deze. Ik zie op PCC nooit kralen die gemaakt zijn met deze rollers. En dat is voor mij een reden om niet aan de rollers te beginnen. Als ze een succes waren dan had PCC wel overspoeld geweest met leuke resultaten en tot die tijd laat ik ze lekker liggen

Een ferm/dremmel is het zelfde alleen is de ferm goedkoper. Nadeel is dat de ferm en andere goedkopere een berg klere herrie maken in vergelijk met een dremmel. Heb beide dus heb genoeg ervaring

De nieuwe rollers zijn veel te duur en de groothandel gaat zich met op deze manier het uitbuiten van een nieuwe hobby flink te buiten vidnt ik. Het si gewoon aso als je dezelfde rollers in amerika voor ongeveer de helft kan kopen! Dus heb je een paypal account dan kan je ze beter bij Polytools kopen. Sue stuurt naar Nederland en is erg klantvriendelijk. Een andere kanttekening die ik bij de rollers wil zetten is deze. Ik zie op PCC nooit kralen die gemaakt zijn met deze rollers. En dat is voor mij een reden om niet aan de rollers te beginnen. Als ze een succes waren dan had PCC wel overspoeld geweest met leuke resultaten en tot die tijd laat ik ze lekker liggen

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
- dutch_dayz
- Bead Producer