Hallo iedereen!!!
Ik heb een vraagje: In de gebruiksaanwijzing van het vloeibare klei staat dat je de temperatuur van 130 graden niet mag overschrijden en niet langer als 30 min. mag bakken omdat er anders giftige stoffen vrij komen en dat je het met een bakoven-thermometer moet meten of het niet te heet is.
Is dat vloeibare klei echt zo giftig? of is het ongeveer net zo als fimo klei?
ik hoop dat julie mij snappen!
Vloeibare klei
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
hahahahh dat is alleen maar om hun zelf veilig te stellen dit staat op je andere pakjes klei ook 
Als je de vloeibare klei voor de pukkelkralen wilt gebruiken dan bak je ze op 130 graden voor 15 tot 20 minuutjes! Je ziet namelijk zelf wanneer je pukkels gebakken zijn!! Dan worden ze een beetje doffer van kleur!
Klei wordt alleen gevaarlijk als je het laat verbrandden! Dan komen er gassen bij vrij die niet goed voor je zijn. Maar ook daar heb ik nog nooit overgehoort dat er iemand aan dood is gegaan hoor!
Als je de vloeibare klei voor de pukkelkralen wilt gebruiken dan bak je ze op 130 graden voor 15 tot 20 minuutjes! Je ziet namelijk zelf wanneer je pukkels gebakken zijn!! Dan worden ze een beetje doffer van kleur!
Klei wordt alleen gevaarlijk als je het laat verbrandden! Dan komen er gassen bij vrij die niet goed voor je zijn. Maar ook daar heb ik nog nooit overgehoort dat er iemand aan dood is gegaan hoor!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
m@rlies
Dank je voor je reactie!
Nog een vraag: hoe kun je mooie vormen met dat klei krijgen, ik heb wel malletjes maar ik weet niet of ze in de oven kunnen, en ik wil hangers maken met iets erin.
als je de klei ergens in spuit word het dan ook na een tijdje harder? of heb je daar echt de oven voor nodig.
Oh ja, Ria weet je ook wanneer je ongeveer de malletjes hebt?
Nog een vraag: hoe kun je mooie vormen met dat klei krijgen, ik heb wel malletjes maar ik weet niet of ze in de oven kunnen, en ik wil hangers maken met iets erin.
als je de klei ergens in spuit word het dan ook na een tijdje harder? of heb je daar echt de oven voor nodig.
Oh ja, Ria weet je ook wanneer je ongeveer de malletjes hebt?
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Wat je wel kan doen is naar een gespecializeerde keuken winkel gaan en kijken voor leuke metalen koekjes vormpjes! Soms heb je van die hele leuke kleintjes in allerlei vormpjes die je dan wel mee kan bakken! Dan giet je de klei in de vorm op een tegel en bakken met die hap.
De klei wordt niet uit zich zelf hard! moet echt gebakken worden en zolang die niet gebakken is blijft hij vloeibaar!
Ik denk niet dat ik de malletjes op voorraad ga nemen dus bestel ik ze zodra ze worden besteld! Anders heb ik straks hier een echte winkel en daar begint het toch al weer steeds meer op te lijken
LOL
Ik denk niet dat ik de malletjes op voorraad ga nemen dus bestel ik ze zodra ze worden besteld! Anders heb ik straks hier een echte winkel en daar begint het toch al weer steeds meer op te lijken
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria