Alweer een fimo bak vraagje

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
mip
Bead Fan
Alweer een fimo bak vraagje

Bericht door mip » di 19 apr 2005 20:22

ik weet dat je fimo een half uur op 130 graden moet bakken, nu heb ik eens gehoord (of gelezen) dat je het ook minder warm kan bakken maar dat het dan gewoon langer moet. ik heb zelf nml een nogal rare oven. het is een elektrische maar kan hem niet op 130 graden zetten ik heb nml een stipje boven de 40 staan dan eentje ernaast en de volgende staat net iets voor de 160 dus zit met een dilemma, ben bang dat ik als ik de oven op het stipje voor de 160 zet ik de fimo verbrand :? tot nu toe bak ik het steeds op het stipje daarvoor maar denk dus dat dat te laag is, de klei voelt wel hard maar ik weet dus niet of hij van binnen wel helemaal gaar is...... kan iemand mij helpen?
groetjes mip

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 19 apr 2005 20:26

Een los temperatuurklokje misschien erin :?: :D
Groetjes Ellen.

mip
Bead Fan

Bericht door mip » di 19 apr 2005 20:26

daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar dan zal de temperatuur toch nog hoger dan 130 graden zijn vrees ik
groetjes mip

mip
Bead Fan

Bericht door mip » do 21 apr 2005 20:53

is er verder niemand die weet of het minder warm maar langer kan? (denk het niet want het hard natuurlijk pas uit op 130 graden?) of of het warmer mag???? anders moet ik het maar gewoon een keer uittesten, doe het nu altijd minder warm maar langer en ziet er op zich goed uit maar denk dat het binnen in nog niet hard genoeg is :?
groetjes mip

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 22 apr 2005 08:10

Het probleem is dat de klei uithard met 130/140 graden. MEt minder graden wordt de klei nooit goed uitgehard en gaat het kapot na een poosje. en het langer bakken heeft er alleen maar wat mee te maken als je bijv. een dikkere hanger of een kraal van 3 cm maakt ofzo dan moet je de baktijd verdubbelen. omdat je wilt dat de klei overal goed gehard is.

Ik heb dit zelf door schade en schande ondervonden dat mijn draakjes gewoon uitelkaar vielen omdat de juiste temperatuur niet werdt gehaald. Vandaar dat ik altijd nogal hamer op het bakken op de juiste temperaturen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 22 apr 2005 08:11

oh nog iets 9 van de 10 ovens staan niet op de juiste temperatuur vanuit de fabriek al niet :) dus als je een kleine oventhermometer hebt kan kijken hoe hoog de oven in feite echt wordt.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

@ngelique
Bead Believer

Bericht door @ngelique » za 14 mei 2005 16:29

Ik neem aan dat je zo'n termometertje bij een kookzaak kan halen?
Grtx Angelique

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » zo 15 mei 2005 12:07

Ferretangel schreef:Ik neem aan dat je zo'n termometertje bij een kookzaak kan halen?
Blokker heeft het ook, groet Inge.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gesloten