Fimo hangertjes maken, hoe???

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Marja
Fimo hangertjes maken, hoe???

Bericht door Marja » vr 03 okt 2003 08:44

Fimo hangertjes maken lukt best wel. M??r... ze blijven veel te kwetsbaar vind ik.
Hoe doen jullie dat, verstevigen jullie ze van binnen met iets?

Als je ze zo laat (100% fimo alleen) dan zijn ze na het bakken nog zo makkelijk te breken en buigen. Wie heeft hier iets op gevonden?

Marja

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » vr 03 okt 2003 08:50

Misschien bak je ze niet lang genoeg? Je moet ze altijd langer bakken dan op de verpakking staat.

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » vr 03 okt 2003 09:16

kan idd zijn dat je ze iets langer moet bakken, of mischien de temperatuur iets hoger zetten, wat ook kan, weet niet wat voor hangertjes jij maakt, dat je ze iets dikker moet maken, ik daacht namelijk ook een keer leuke hangertjes gemaakt te hebben hele kleine dunne plakjes maar die braken zo door midden! heb nu iets dikkere gemaakt en die zijn wel goed.

succes ermee!

groetjes patries.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 03 okt 2003 09:24

Waarschijnlijk moet je je oven is controleren ofdat die wel helemaal op temperatuur staat! Natuurlijk blijft klei kwetsbaar! Het is geen steen of glas en ook dat kan kapot! :) Ook is het beter als je spullen klaar zijn met bakken om ze in de oven af te laten koelen! Over het algemeen gaat het hier goed met Geen breek maarja heel soms gebeurt het wel is ;(
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten