als tijdelijke tip voor de glaskralen-fans

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
als tijdelijke tip voor de glaskralen-fans

Bericht door Sandra » di 01 feb 2005 20:36

http://www.marktplaats.nl/markt/boeken/ ... Fhobby.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

book van CindyJenkins

Bericht door mario » wo 02 feb 2005 19:46

..het is een van de grote kralen makers van de wereld haar werk is hier te zien,en haar boek is de beste die er bestaat waarschijnlijk
http://hometown.aol.com/beadmakers/myho ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » wo 02 feb 2005 20:38

Geweldig mooi boek...en idd is Jenkins een superautoriteit op het gebied van glazen kralen maken. Haar boek is duidelijk en de uitleg is - hoewel in het Engels - zeer begrijpelijk. Het kost alleen ff wat moeite om de nederlandse namen voor bepaalde gereedschappen en benodigdheden te vinden...sommige dingen heb ik in NL niet kunnen vinden.

Ik wilde heel graag glazen kralen maken, maar het boek maakte me wel duidelijk dat het weliswaar een mooie hobby is, maar dat je het er niet zomaar even bij doet. De prijs van de aan te schaffen spullen trouwens ook niet. De glasstaven zijn op zich al best prijzig. Ik denk niet dat je bijv. goedkoper uit bent door je eigen glazen kralen te gaan maken. Ik denk dat ik eerst maar eens een workshop wil gaan volgen bij iemand om te kijken of het wel wat voor me is voordat ik weer een nieuwe hobby ga beginnen...mijn man doet me zo onderhand iets aan als ik nog meer spullen in huis ga halen!!!

Desalniettemin is het boek helemaal fantastisch...de foto's zijn om bij te kwijlen, echt waar. Ook al ga je niet zelf glazen kralen maken, dan is het nog interessant om te weten hoe ze worden gemaakt en het helpt in elk geval je verlanglijstje van mooie kralen weer wat te groeien....(alsof jullie daar hier gebrek aan hebben...aan kralenwensen...hehehe :wink: )
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » ma 07 feb 2005 15:50

ziet er idd een mooi boek uit
ipoingtudut

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

kralensite

Bericht door mario » vr 11 feb 2005 19:31

...een andere americaanse kralenartiste is Corina,www.corinabeads.com , voor de liefhebber de moeite waard om even en kijkje te nemen,ze heeft ook mooie boeken en videos..

Gesloten