cursus glaskralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
sterrekind
Bead Discoverer

Bericht door sterrekind » zo 30 jan 2005 19:07

Je kunt een Kiln aanschaffen maar dit is in de eerste instantie niet nodig. Een kiln gebruik je voornamelijk om je grotere focals langzaam te laten afkoelen. Het is geen bakoven, het is meer een apparaat waarin jij je glas over een periode van tussen de 12 en 24 uur tot kamertemperatuur laat afkoelen, wat vooral belangrijk is bij grotere kralen en voorwerpen omdat deze anders te snel afkoelen en uit elkaar spatten of barsten. Om gewone kralen te maken heb je deze niet nodig. Daar komt bij dat deze kilns in nederland vrij lastig te verkrijgen zijn, en zo rond de 800 euro kosten wil je een beetje een redelijke kiln hebben. Tevens moet je daar een digitale regelaar op zetten zodat je er verder geen omkijken naar hebt, en is dit dus echt iets voor iemand die grotere objecten maakt.

Inkiepinkie
Bead Interested

Re: glasskralen

Bericht door Inkiepinkie » zo 30 jan 2005 19:15

Mario, ik denk er dus serieus over een workshop te volgen en zie dat jij deze ook verzorgt. Jouw site is echter Engelstalig. Nu is mijn Engels redelijk genoeg, maar betekent dat dat jouw workshops ook in het Engels gehouden worden? en in welke plaats worden deze gehouden? Zie wel mooie voorbeelden, maar eigenlijk weinig info over een workshop.
Groetjes

Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 30 jan 2005 19:40

Kijk daar hebben we wat aan als Antwoord Mario :) maar ik heb een MAAR! Ik weet van Amerikaanse meiden dat als je je kralen wilt verkopen in de USA en je hebt ze niet na laten bakken dat ze ze waardeloos vinden omdat ze niet sterk genoeg zouden zijn. Dat is wat er mij verteld is.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

kralen in America

Bericht door mario » zo 30 jan 2005 20:30

..klopt Ria,het heet ANNEALING.Haalt spanning uit het glas,door zijn molecules heel langzam tot rust te laten komen,naar de stress van het opwarmen Je kan alles daarover lezen op http://www.isgb.org,zo" onclick="window.open(this.href);return false; een beetje de meest toonaangevende groep glass- beads -makers op wereld niveaou..waar ik in alle bescheidenheid ook lid van ben

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » zo 30 jan 2005 20:39

Oke heeft ff niks met onderwerp te maken, maar Mario, niet te bescheiden :wink: heb op je site gekeken, prachtig !! Ik laat het maar aan de experts over, vind het allemaal erg ingewikkeld klinken :)

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Re: kralen in America

Bericht door danielle » zo 30 jan 2005 22:36

mario schreef:..klopt Ria,het heet ANNEALING.Haalt spanning uit het glas,door zijn molecules heel langzam tot rust te laten komen,naar de stress van het opwarmen Je kan alles daarover lezen op http://www.isgb.org,zo" onclick="window.open(this.href);return false; een beetje de meest toonaangevende groep glass- beads -makers op wereld niveaou..waar ik in alle bescheidenheid ook lid van ben
Hoi Mario,

Je link werkt helaas niet. Er zit sowieso een komma in, maar als ik daarvan een punt maak, doet ie het nog niet :(
Groetjes, Danielle

piep
Bead Discoverer

Bericht door piep » ma 31 jan 2005 01:53

Dit is de juiste link: http://www.isgb.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

mario
Bead Discoverer
Contacteer:

link ISGB

Bericht door mario » ma 31 jan 2005 08:10

...het is http://www.isgb.org" onclick="window.open(this.href);return false;

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » ma 31 jan 2005 09:54

Tja, ik vind dit allemaal echt super interessant, maar vraag me af wat voor brander dan de beste is!!!
Zo'n oventje valt dus af, maar je hebt branders voor enkele en dubbele brandstof, en noem maar op.
En waar kan je dan mooi glas kopen?

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » ma 31 jan 2005 10:02

tinus schreef:Tja, ik vind dit allemaal echt super interessant, maar vraag me af wat voor brander dan de beste is!!!
Zo'n oventje valt dus af, maar je hebt branders voor enkele en dubbele brandstof, en noem maar op.
En waar kan je dan mooi glas kopen?
Ja dat wil ik nu ook eens weten. :wink:
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Re: glasskralen

Bericht door danielle » ma 31 jan 2005 10:19

Inkiepinkie schreef:Mario, ik denk er dus serieus over een workshop te volgen en zie dat jij deze ook verzorgt. Jouw site is echter Engelstalig. Nu is mijn Engels redelijk genoeg, maar betekent dat dat jouw workshops ook in het Engels gehouden worden? en in welke plaats worden deze gehouden? Zie wel mooie voorbeelden, maar eigenlijk weinig info over een workshop.
Mario, kan jij hier iets meer over vertellen?
Groetjes, Danielle

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » ma 31 jan 2005 10:28

Wat ik weet over mario is dat die cursus in gronigen geeft!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » ma 31 jan 2005 12:49

Volgens mij komt hij ook op locatie, maar dan moet je km-geld betalen. Ik heb Mario ooit bezig gezien op een hobby-markt een hele tijd geleden. Hij maakt prachtige kralen!!
Groningen is ook een beetje te ver voor mij, dat vind ik erg jammer. Ik ga toch binnenkort eens naar Dongen. Zelf thuis ga ik er toch niet aan beginnen. Heb er de plaats niet voor en heb momenteel andere prioriteiten met m'n centjes! Wil het gewoon een keertje gedaan hebben!

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » ma 31 jan 2005 15:34

Ja, die workshop in Dongen lijkt mij ook wel wat. Het ziet er goed uit. Hier thuis zal ik het ook niet zo snel doen.
Groetjes, Danielle

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » ma 31 jan 2005 15:35

Ja, die workshop in Dongen lijkt mij ook wel wat. Groningen trek ik niet. Het ziet er goed uit. Hier thuis zal ik het ook niet zo snel doen.
Groetjes, Danielle

Gesloten