de geur van fimokralen

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:
de geur van fimokralen

Bericht door Dorith » wo 03 sep 2003 15:46

Hoi allemaal,
Ik heb zelf een aantal fimokralen gebakken en daarna ook gelakt met fimolak. Ze zijn goed gelukt, al zeg ik het zelf. Maar nu het probleem, ik word helemaal duizelig van die geur die ervan afkomt. Het is zowel met als zonder lak een viezige kleigeur. Wie heeft hier een oplossing voor?
Je krijgt er echt hoofdpijn van! :(

groetjes dorith

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 03 sep 2003 16:04

Het is inderdaad een smerige lucht, vooral ook als je ze net gebakken hebt. Het hele huis ruikt ernaar. Ik kan er zelf ook niet echt tegen, maar nu gebruik ik klei die ik bij Ria besteld heb http://www.dragonmagic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder supplies en die vind ik helemaal niet stinken, eigenlijk ruik ik hem amper. Volgens mij ook nog de zelfde prijs als fimoklei. Misschien dat je hier iets mee kan...........
Veel liefs,
Marlies

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 03 sep 2003 16:05

Hoi,
Ik denk dat jij 1 van de paar weinige zijn die een allergische reactie op de klei heeft. Helaas gebeurt het soms dat mensen hier last van hebben. Ik kan je hier helaas geen advies over geven. Maar ik zou zelf als ik er hoofdpijn van kreeg er mee stoppen!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 03 sep 2003 16:07

Een ander iets is dat je als je gaat bakken de ramen openzet zodat de lucht snel verdwijnt. En dat je de kralen na het afkoelen in een bakje met wat Ajax met een lekker luchtje erin legt zodat de geur er een beetje in kan trekken?? Misschien het proberen waard??

groetjes Ria

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » wo 03 sep 2003 16:08

Ik denk niet dat het een allergische reactie is hoor, ik ben ook verkouden enzo dus dan voel je je sneller beroerd, maar het stinkt gewoon!
Misschien is de klei al wel te oud..kan ook nog.
bedankt voor de reacties!
dorith

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 03 sep 2003 18:17

Ja oude klei stinkt behoorlijk! Ik kan erover meepraten!!!
Ik had ook hele oude klei en het huis verging van de stank.
Nu gebruik ik klei van Ria en da's een stuk minder stank.
Ik zet zoiezo de buitendeur open als ik klei bak en hou de keukendeur dicht om zoveel mogelijk stank buiten te houden.
Maar eenmaal om mijn nek heb ik er nooit zo'n problemen mee gehad.
Misschien toch eens nieuwe klei proberen om te kijken of het helpt, zou jammer zijn als je vanwege de stank moest stoppen.

els hopman
Bead Believer

vieze lucht

Bericht door els hopman » do 11 sep 2003 22:47

Hallo,
Wat vervelend maar heb je wel eens geprobeerd met Cernit te werken, deze stink niet zo erg tijdens en na het bakken. Ik ben ook een van de weinigen die een reactie kreeg met het werken met Fimo, mijn handen vervelden heel erg , ben toen met Cernit gaan werken en het probleem was over. De kinderen in mijn klas tijdens Handenarbeid vonden dit helemaal niet erg. Cernit is een stuk zachter dan Fimo en is verkrijgbaar in net zoveel kleuren als Fimo.
Succes!
Els

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » vr 12 sep 2003 16:18

Bedankt voor de tip els, en wat leuk..ben jij ok en juf? ik ook, hihi. :lol: Kun je dat cernit gewoon in de hobby winkel kopen?

groetjes dorith

els hopman
Bead Believer

geur van Fimokralen

Bericht door els hopman » vr 12 sep 2003 21:19

Hallo Dorith,
Ik was juf maar toen ik trouwde (26 jaar geleden) werd ik ontslagen. Goeie oude tijd.!!!!! :evil: :cry: Daarna werd ik handenarbeid moeder op de school van mijn kinderen. Cernit kan je in de meeste winkels wel kopen, goed zoeken en vragen. Ik zie dat je in Lelystad woont. Op zaterdag 27 september ben ik op bezoek in Lelystad bij mijn dochter, ik heb nog wel wat Cernit over waar ik niets mee doe. Mail me op Hopjes@hetnet.nl dan kunnen we daar een afspraak over maken.
Groetjes Els

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 12 sep 2003 21:26

Cernit wordt haast nergens meer verkocht in Nederland als je al wat kan vinden is het meestal oude voorraad! Kars was daar de leverancier van en die heeft het een jaar of 2 uit het assortiment verwijdert.

groetjes Ria

els hopman
Bead Believer

Bericht door els hopman » za 13 sep 2003 10:12

Hallo Dorith,
Wat een stomme fout heb ik in mijn vorige bericht gemaakt. Ik lees het nu pas. Ik schreef dat je Cernit in elke winkel "wel" kan kopen, goed zoeken en vragen.
Dit moet zijn " je kan Cernit "niet" in elke winkel kopen. Sorceress bedant voor het wel goed lezen. Het kan gebeuren als je moe bent .
Waar ik ook mee werkte en waarvan de stank reuze meeviel was Creall-therm alleen weet ik niet meer hoe de school daar aan kwam.
Els

Gesloten