fimoklei valt uit elkaar??!!
-
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb mijn fimo klei binnen , en ben nu aan rollen in de tribeadroller. Ik heb 2 kleuren fimo gemengd , als ik aan t rollen ben ( de ovale ) laat de klei een soort los, het kleeft niet aanelkaar, wat doe ik nu fout??
groetjes Markraal
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Je hebt de klei blijkbaar niet goed genoeg gekneedt! (zacht gemaakt) Ook als je teveel klei in je roller doet gaat de klei vervormen.
1 van de dingen die een hoop mensen half overslaan omdat de klei toch al lekker zacht is uit de verpakking (tegenwoordig ) is niet lang genoeg kneden of door de pastamachine heen halen.
met sculpey heb je echt omdat het zo zacht is maar een paar draaien nodig met de PM (stuk of 7/8) met de fimo moet je dat echt veel langer doen.
1 van de dingen die een hoop mensen half overslaan omdat de klei toch al lekker zacht is uit de verpakking (tegenwoordig ) is niet lang genoeg kneden of door de pastamachine heen halen.
met sculpey heb je echt omdat het zo zacht is maar een paar draaien nodig met de PM (stuk of 7/8) met de fimo moet je dat echt veel langer doen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Als je met warmtebronnen extra gaat werken moet je wel weer oppassen dat ze de klei niet al een beetje bakken! Dan heb je namelijk ook een probleem dat je klei brokkelt en niet meer aan elkaar wil hechten! Daarom ook nooit op de verwarming neerleggen
wel erop gaan zitten of in je bh stoppen of in een broekzak 

groetjes Ria
groetjes Ria
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
dat moet je zelf weten! en als je meer wilt lezen over het maken van kralen kan je beter even op mijn kralenmaakforum lezen. http://www.kralenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan heel veel vragen die hier gesteld worden al helemaal uitgewerkt! scheelt voor iedereen een hoop tijd 

groetjes Ria
groetjes Ria