'Sieraad van de week' wedstrijd: de spelregels

Iedere week is er een nieuwe sieradenwedstrijd.
Forumregels
Overzicht links:
- Wekelijkse wedstrijd
- Overzicht winnaars
Ellen
Bead Monster
Re: 'Sieraad van de week' wedstrijd: de spelregels

Bericht door Ellen » di 03 mar 2009 17:18

Maatje A. schreef:Ik heb nog even een vraagje/opmerking over het aantal sieraden wat je per week mag aanmelden voor 'kralencreatie van de week'...zou daar niet een maximum aan gesteld kunnen worden? Niet om flauw te doen, maar de één heeft nou eenmaal meer tijd om per week iets te maken en dat te tonen als de ander. Heel regelmatig zie ik wel 6 of 7 creaties van één persoon in de stemlijst voorkomen, dat maakt het erg onoverzichtelijk en niet zo heel eerlijk voor degenen die maar één creatie insturen...die wordt dan een beetje ondergesneeuwd. Ik zou zelf ook wel meer tegelijk kunnen insturen, maar vindt dat persoonlijk gewoon niet leuk. Ik maak gewoon een keus welke ik ga insturen voor die week.
Misschien ben ik wel de enige hoor die er zo over denkt, maar zou toch graag ook eens van anderen horen wat ze daarvan vinden...
Als ik eerlijk ben, heb ik geen moeite hoor, dat mensen meerdere creaties insturen. Als ik zelf stem, en ik weet dat er meerdere creaties van 1 persoon bijzitten, hou ik daar (on)bewust toch wel rekening mee. Ik bedoel dan dat ik probeer divers te stemmen. Ik vind ook vaak, dat als er meerdere creaties bijzitten van dezelfde persoon, er ook veel overeenkomsten inzitten, en ik vind het zelf altijd leuk, om juist heel divers te stemmen. Dus ik zal niet gauw op 3 dezelfde "soorten" creaties stemmen. Maar ja, ieder zijn eigen mening hoor. Als jij dat vindt, moet je het gewoon zeggen. En ik heb natuurlijk niet zo vaak iets wat ik laat zien, dus wat dat betreft, kan ik misschien niet helemaal goed oordelen :wink: .
Groetjes Ellen.

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » di 03 mar 2009 17:37

Meerdere crea's is ook niet erg, maar dan bv. max 3 ofzo (voor de stemlijst dan), want nu scroll ik af en toe tig keer heen en weer om alles goed te kunnen bekijken en i.d.d. lijken heel veel crea's van één maakster dan weer op elkaar, waardoor ik het juist nog lastiger kiezen vindt...wil ik niet mee zeggen dat ik het niet leuk vindt om ze te zien hoor :D. Daarnaast lees ik regelmatig dat mensen "eindelijk weer eens tijd hebben gehad om iets te maken" en die ene crea vind je dan bijna niet meer terug in de 'grote massa'...ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel en dat het zeker niet onaardig bedoeld is :wink: ...en de meesten zenden toch iets in, in de hoop dat er ook op gestemd wordt.
Afbeelding Groetjes, Maddy

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 05 mar 2009 10:41

Ik ben het niet met je eens. Ik kijk niet naar de maker en je kans om te winnen heeft niet heel veel te maken met de hoeveelheid die je instuurt. Precies zoals Sandra zegt, meestal heeft diegene die wint niet meerdere crea's ingestuurd en er wordt naar mening door de stemmers echt gekeken naar combinaties van techniek, kleurgebruik, originaliteit en persoonlijke smaak van de stemmer.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » do 05 mar 2009 11:33

Ik ontdek net dat ik de reactie van Sandra nog helemaal niet gezien had. Als niemand het verder een punt vindt is het toch prima, het viel mij persoonlijk op, vandaar dat ik het aangaf en vroeg me gewoon af hoe anderen daar over dachten.

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » vr 06 mar 2009 21:38

Ik denk juist dat iemand die veel foto's tegelijk plaatst, minder kans heeft om de weekwedstrijd de winnen, omdat de stemmen erg verdeeld worden over de creaties, zeker als ze op elkaar lijken.

Ik vind het leuk om hier creaties te zien van iedereen en het maakt mij niet uit hoeveel iedereen post: hoe meer hoe beter zou ik zeggen. (want dan heb ik lekker veel te kijken.)
Nu is het voor Sandra ook handig dat alle geuploade foto's meedoen met de wedstrijd. Anders zou je daar weer een aparte toestand van moeten maken.

En is de weekwedstrijd eigenlijk niet gewoon voor de fun?

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » za 07 mar 2009 16:19

Sorry dames, maar heb toch het gevoel dat het niet overkomt zoals ik het bedoel, ik wil niemand voor het hoofd stoten...

Ik wil even vooropstellen dat ik nét zo geniet van het zien van alle gemaakte sieraden e.d. als iedereen en bekijk ze ook iedere week allemaal uitgebreid! Hoe meer te bekijken hoe leuker vind ik zelf ook...daar heeft het niets mee te maken. Daarnaast gaat het me ook helemaal niet om persoonlijk gewin, als ik dacht dat ik zelf meer kans zou maken met insturen van veel creaties tegelijk had ik dat al lang gedaan :wink:
Het ging mij gewoon puur om de stemlijst en dat nu alle creaties (en dat zijn er soms heel veel van één persoon) die getoond worden daarin terecht komen, waardoor dat naar mijn gevoel een beetje onoverzichtelijk wordt en sommige crea's waar mensen misschien lang aan gewerkt hebben en met moeite afgemaakt hebben en daarmee graag aan de wedstrijd willen meedoen, wegvallen in het grote aanbod (een soort van "door de bomen het bos niet meer zien"). Er wordt hier zo enthousiast ingestuurd omdat iedereen het leuk vindt dat er een soort van 'wedstrijd' aan vast zit, dat is toch juist ook die fun!
Mijn idee/opmerking ging alleen om het tot zijn recht laten komen van ieders creaties in de stemlijst..niets meer en niets minder!
Als dat lastig te realiseren is of als niemand anders dat nodig vindt, heb ik daar verder ook heus geen problemen mee hoor, ik zal daar echt niet om wegblijven ofzo :D

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » za 07 mar 2009 16:22

Maatje A. schreef: Als dat lastig te realiseren is of als niemand anders dat nodig vindt, heb ik daar verder ook heus geen problemen mee hoor, ik zal daar echt niet om wegblijven ofzo :D
Gelukkig :D :lol: :banaan: :D
Groetjes Ellen.

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » za 07 mar 2009 16:46

jaja.. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] :wink: ...hihihi

Sylvi@
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ » za 07 mar 2009 18:56

Maatje A. schreef:Sorry dames, maar heb toch het gevoel dat het niet overkomt zoals ik het bedoel, ik wil niemand voor het hoofd stoten...

Ik wil even vooropstellen dat ik nét zo geniet van het zien van alle gemaakte sieraden e.d. als iedereen en bekijk ze ook iedere week allemaal uitgebreid! Hoe meer te bekijken hoe leuker vind ik zelf ook...daar heeft het niets mee te maken. Daarnaast gaat het me ook helemaal niet om persoonlijk gewin, als ik dacht dat ik zelf meer kans zou maken met insturen van veel creaties tegelijk had ik dat al lang gedaan :wink:
Het ging mij gewoon puur om de stemlijst en dat nu alle creaties (en dat zijn er soms heel veel van één persoon) die getoond worden daarin terecht komen, waardoor dat naar mijn gevoel een beetje onoverzichtelijk wordt en sommige crea's waar mensen misschien lang aan gewerkt hebben en met moeite afgemaakt hebben en daarmee graag aan de wedstrijd willen meedoen, wegvallen in het grote aanbod (een soort van "door de bomen het bos niet meer zien"). Er wordt hier zo enthousiast ingestuurd omdat iedereen het leuk vindt dat er een soort van 'wedstrijd' aan vast zit, dat is toch juist ook die fun!
Mijn idee/opmerking ging alleen om het tot zijn recht laten komen van ieders creaties in de stemlijst..niets meer en niets minder!
Als dat lastig te realiseren is of als niemand anders dat nodig vindt, heb ik daar verder ook heus geen problemen mee hoor, ik zal daar echt niet om wegblijven ofzo :D
Helemaal duidelijk wat je bedoelt hoor. En ik vind ook dat je helemaal gelijk hebt!
Enne......hééél soms lukt het om jouw ene boompje in het grote bos te laten opvallen :wink:
Groetjes Sylvia :byebye

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 07 mar 2009 19:54

Ikzelf begrijp ook wel wat je bedoelt hoor. ;) Maar ikzelf denk dat de speciale creaties, die veel tijd kosten, meestal wel genoeg opvallen.
Qua mogelijk zijn, technisch gezien is op zich alles mogelijk, maar ik denk dat het vaak zal gebeuren dat men geen tijd heeft aan te geven welke van hun creaties voor de wedstrijd moet gelden. Dan kan je automatisch een willekeurige nemen, maar dat kan dan weleens tegenvallen.

Het is ook mogelijk bv eens per maand of kwartaal ofzo, dat iedereen 1 foto mag inzenden, van de allerleukste creatie die hij/zij onlangs gemaakt heeft. Dat zou bv wel kunnen.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 08 mar 2009 14:07

Ook ik begreep heel goed wat je bedoelde hoor ;) en het is juist goed dat je het hier zo post, want dan kunnen juist de meningen op een rijtje gezet worden ;)
Juist de mensen die hun boompje er tussen uit weten te laten komen verdienen het dan extra om te winnen :mrgreen:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » zo 08 mar 2009 19:24

Ben blij dat jullie mijn bedoelingen begrijpen :D , kreeg een beetje het gevoel dat het als 'eigenbelang' overkwam, terwijl ik dus juist het tegendeel bedoel.
Daarnaast ben ik het met jullie allemaal eens dat de mooiste/beste uiteindelijk altijd ook wel wint, kan me tot nu toe steeds in de uitslag vinden en vaak wint ook nog degene waar ik zelf mijn 3 punten aan gegeven had :wink:
Jouw laatste idee is wel een goeie Sandra, dan hebben veel creaties een extra kans om nog een keertje goed op te vallen!!

Wat ik me wel afvroeg Sandra, is het niet mogelijk om een apart topic voor alle creaties die mensen willen laten zien te maken, waaronder dus ook andere 'maaksels' (alleen moeten ze dan zelf hun foto's plaatsen en dat is misschien een probleem :?: ) en een apart topic net zoals dat nu is 'sieraad van de week' waar iedereen wekelijks gewoon één van haar/zijn eigen creaties upload voor de stemlijst? Dan moet iedereen zelf al een keus uit eigen creas maken. Ik denk dat je dan een overzichtelijke lijst met van iedereen de allermooiste creaties krijgt.
Maar nogmaals als iedereen het verder zo goed vind, wie ben ik dan om de boel om te willen gooien, was gewoon benieuwd of er meer mensen het op die manier zien.

Jeanette
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jeanette » zo 08 mar 2009 20:21

Ik snap het wel, ik maak zelf ook ooit best wel veel tegelijk. Ik vind het dan leuk om alles te laten zien. Dat wil niet zeggen dat alles ook wedstrijd-waardig is en van mij hoeft het ook niet mee te doen aan de wedstrijd...
Groetjes Jeanette

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 08 mar 2009 20:55

Op zich een idee maar dan wordt het rommelig....mensen vergeten dat je niet meerdere mag uploaden (of ik moet de script wijzigen, maar dan zullen ze de script wel gewoon meerdere keren uitvoeren ;) )...en dan zijn er 2 topics, moeten mensen die graag reageren weer bij beiden reageren. Ik persoonlijk laat het dus liever sowieso zoals het is, ben bang dat mensen te vaak niet zullen begrijpen en op zich vind ikzelf het prima gaan zoals het nu gaat, aangezien best vaak mensen met maar 1 creatie winnen.

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » ma 09 mar 2009 12:45

Daar heb je wel gelijk in Sandra...het komt nu volgens mij ook nogal eens voor dat het uploaden niet goed gaat en iedereen zich aan alle regels houdt (ben daar zelf eveneens al een keer de mist mee ingegaan :P ) en dan wordt het voor jouw nog meer gedoe om dat allemaal in goede banen te leiden en erachteraan te zitten. Ik snap dus wel dat je het liever zo laat, daar staan wij als forumbezoekers misschien te weinig bij stil, wat het jou allemaal aan werk kost. Heb er wel bewondering voor hoor dat je dat allemaal doet en het is een hartstikke leuk forum...dus complimenten daarvoor! :wink:

Dat idee wat je zelf had om één keer per maand/kwartaal ofzo mensen één van hun leukste creas in te laten sturen vind ik trouwens wel heel erg leuk! Een soort Toppers van creaties!

Gesloten