Advies gevraagd...

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen
Advies gevraagd...

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 20:45

Hoi,

Ik heb binnenkort een workshop. Nu is het zo dat iemand een ketting wil gaan maken, die ik zelf nog nooit gemaakt heb. Ze had iemand met zo'n ketting gezien (en zij had het ook zelf gemaakt). Ik zal het even uitleggen welke techniek ik bedoel.
Je werkt met een aantal draden (wire wire) en die rijg je met een gewenst aantal kralen. Het is dan de bedoeling dat je de draden in elkaar drukt, propt (of hoe je het ook noemt) en zo krijg een wirwar van kralen. Maar het lijkt mij dat wanneer je een ketting maakt met deze techniek de ketting op een gegeven moment uitzakt. Er moet toch een manier zijn om dit te voorkomen. Heb zelf al wat zitten nadenken, maar ik kom er even niet uit. Ik hoop dat iemand mij een advies/tip kan geven.

Alvast bedankt.
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » do 10 feb 2005 20:59

ik denk dat ik ong weet wat je bedoeld...

wat ik zou doen is een leuk kleurtje wire nemen ( de dunne variant) en en hele hoop strengen van knippen die een eind langer zijn dan je ketting uiteindelijk moet worden. dan rijg je kralen kris kras door elkaar op de strengen, en leg je ze om de paar kralen vast met een knoopje. ondertussen knoop een draai je de strengen door elkaar, en werk af met een slotje en kalotje :D

nogal vaag h? :roll:
ipoingtudut

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 11 feb 2005 10:17

Ik heb ook weleens van die kettingen gemaakt, maar bij mij zakken ze niet uit. Inderdaad vastleggen met een soort knoopje en je kunt het zelf in model brengen. Hopelijk ben je hier al een beetje mee geholpen.
Veel liefs,
Marlies

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » vr 11 feb 2005 14:36

he meiden,

Bedankt voor de tip! Ik ga het binnenkort even proberen.

Groetjes Simone
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » vr 11 feb 2005 15:47

op mijn site staat z'n ketting maar dan zonder kralen k had hem ook met kralen maar die is inmiddels als kado weggegeven maar niet gefoto graveerd :oops: maar dat was gewoon het zelfde als die op mijn site staat :wink:

groetjes sharon

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » vr 11 feb 2005 16:36

Hoi Sharon,

Heb net even je site bekeken (leuke sieraden trouwens). Wat ik bedoel is wat jij hebt gedaan met wiredraad en lint. Alleen wat die vrouw bedoelde is met een of twee draden meer.

Groetjes Simone
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
EstherJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:di 25 mei 2004 20:28
Locatie:Zutphen

Bericht door EstherJ » vr 11 feb 2005 16:53

Ik heb zoiets in een boek gezien, alleen dan in armband vorm, maar daar kun je natuurlijk ook gewoon een ketting van maken. Ik kan alleen ff niet op de naam van het boek komen, ik zal zo even speuren....

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 11 feb 2005 19:34

Bedoel je zoiets: http://www.maminjo.nl/Voorbeelden/Code%20132.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » vr 11 feb 2005 19:52

dus deze http://groups.msn.com/Shavintal/sierade ... PhotoID=68" onclick="window.open(this.href);return false; met kralen :wink: die bedoelde ik die heb ik ook zo gemaakt met kralen eraan :wink:

groetjes sharon

Gesloten