Kortom, iemand tips????
waar lijmen jullie hartjes en sterretjes mee???
Hoi hoi, ik ben bezig met een 'masterpiece' om het zo maar even te omschrijven, hahaha! Een groot plakwerk dus
Nu moeten er ook een aantal swarovski sterren en hartjes in. Ik vraag me alleen af of dit wel werkt met de standaard sieradenlijm, met name de hartjes zijn best wel zwaar, dus volgens mij breekt het er dan zo weer vanaf (en dat zou zonde zijn want ze waren een rib uit me lijf). Ik heb ook nog een tube secondenlijm liggen (van patex gloof ik), en die droogt wel doorzichtig op. Vraag me alleen af of dit niet de folielaag beschadigd...
Kortom, iemand tips????
Kortom, iemand tips????
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik zou toch eens gaan voor 2-componentenlijm; heb slechte ervaringen met die rose hasulith. Anders plak je ze toch vast en probeer je daarna of je ze los kunt krijgen? Ik vind het in ieder geval troep....
Heb weleens sieraden teruggekregen waarvan steentjes waren losgegaan (met rose hasulith) als je dit een paar keer is overkomen kies je vanzelf voor betere lijm
Heb weleens sieraden teruggekregen waarvan steentjes waren losgegaan (met rose hasulith) als je dit een paar keer is overkomen kies je vanzelf voor betere lijm
Groetjes, Annemieke

- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik gebruik het liefst UHU endfest (o.a. te koop bij modelbouwwinkels)patericia schreef:Van welk merk heb je deze ?miekel schreef:Ik zou toch eens gaan voor 2-componentenlijm; heb slechte ervaringen met die rose hasulith.
Voordeel hiervan is dat het 1 uur verwerkbaar is en als je haast hebt (en de verbinding wordt sterker!) kun je het werkstuk in de oven laten drogen. Echt superspul
Groetjes, Annemieke

Ik heb ook de roze en oranje Hasulith.,... maar heb ook al gemerkt dat er wel eens wat los kwam... terwijl ik naar mijn idee niet te weinig lijm gebruikt heb... misschien toch ook maar overgaan op die UHU om eens te proberen...miekel schreef:Ik gebruik het liefst UHU endfest (o.a. te koop bij modelbouwwinkels)patericia schreef:Van welk merk heb je deze ?miekel schreef:Ik zou toch eens gaan voor 2-componentenlijm; heb slechte ervaringen met die rose hasulith.
Voordeel hiervan is dat het 1 uur verwerkbaar is en als je haast hebt (en de verbinding wordt sterker!) kun je het werkstuk in de oven laten drogen. Echt superspulJe hebt ook 2-componentenlijm van b.v. Bison maar dit stinkt en is iets van 10 minuten verwerkbaar; grote kans dus dat je teveel mengt en overhoudt (maar dat is dan snel hard....)
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Op de bijsluiter/gebruiksaanwijzing staat hoe hoger de droogtemperatuur hoe sterker de verbinding is. Soms heb ik haast en wil een sieraad nog meenemen naar een party en normaal duurt het ongeveer 24 uur voor het echt door-en-door droog is. Dan droog ik het in de oven bij 70-75 graden in 45 minuten.patericia schreef:Misschien een beetje rare vraag hoor maar in de OVEN laten drogen??? Dat moet je toch ff uitleggen.
Groetjes, Annemieke