knopen tussen parels

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Nicole-Marie
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 30 jul 2003 14:24
knopen tussen parels

Bericht door Nicole-Marie » wo 30 jul 2003 14:30

Hallo
Ik ben een beginneling en zit met een probleempje.
Ik heb een paar oude parelsnoeren die stuk zijn en ik wil ze graag zelf opnieuw knopen. Er zit tussen iedere parel een knoopje.
Wie bezorgt me de techniek(en) om ze opnieuw te knopen?
Nicole

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 30 jul 2003 14:56

Je rijgt een parel, maakt een knoopje, steekt een naald in de lus van het knoopje en schuift zo het knoopje tegen de parel aan, dan rijg je weer een parel enz. Als je het niet begrijpt wil ik je wel wat sturen. Het gaat niet over een parelketting maar wel de techniek van de naald in het knoopje steken.
Groetjes hennie

conny

technieken

Bericht door conny » wo 30 jul 2003 19:49

wat je ook kan doen is het volgende, gebruik 2 draden i.p.v. ??n, rijg de kraal maak een knoopje met de 2 draden, net zo als je de eerste knoop in je veters maakt voor dat je gaat lussen. <snap je het nog :?: > dan rijg je weer een kraal enz.enz.. Ik denk alleen dat de techniek van Hennie beter blijft zitten als de ketting breekt, maar mijn tip is denk ik wat makkelijker, probeer ze allebei eens.
Succes :vis:

Nicole-Marie
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 30 jul 2003 14:24

Re: technieken

Bericht door Nicole-Marie » zo 03 aug 2003 09:14

conny schreef:wat je ook kan doen is het volgende, gebruik 2 draden i.p.v. ??n, rijg de kraal maak een knoopje met de 2 draden, net zo als je de eerste knoop in je veters maakt voor dat je gaat lussen. <snap je het nog :?: > dan rijg je weer een kraal enz.enz.. Ik denk alleen dat de techniek van Hennie beter blijft zitten als de ketting breekt, maar mijn tip is denk ik wat makkelijker, probeer ze allebei eens.
Succes :vis:
Ok, bedankt voor de tips.Ik zal beide technieken uitproberen
Nicole

Francisparels
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:vr 26 okt 2018 15:54

Re: knopen tussen parels

Bericht door Francisparels » vr 26 okt 2018 15:57

Een heel uitgebreide handleiding over hoe je parels moet knopen heb ik hier voor iedereen gemaakt

https://www.pureandtimeless.nl/parels-knopen

Groet Francis

Gesloten