wie heeft ervaring met een kralenweefraam ?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten

Vanaf welke leeftijd kan een kind 2 uur aan een kralenweefraam werken ?

Peiling eindigde op vr 03 dec 2004 13:32

vanaf 6 jaar , zonder patroon
2
17%
vanaf 8 jaar , zonder patroon
3
25%
vanaf 10 jaar , zonder patroon
1
8%
vanaf 8 jaar kan het met een patroon werken
4
33%
vanaf 10 jaar kan het met een patroon werken
2
17%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
tinda
Bead Starter
Berichten:72
Lid geworden op:za 02 okt 2004 09:04
Locatie:St-Job-in't-Goor
Contacteer:
wie heeft ervaring met een kralenweefraam ?

Bericht door tinda » vr 19 nov 2004 13:32

Ik heb dit nog nooit gedaan maar zou het eens willen proberen voor de kinderworkshops .

Heeft er iemand ervaring mee ? en dan vooral met kinderen ...

Is het een geduldwerkje ? vanaf welke leeftijd zou je zeggen dat ze er een paar uurtjes zoet mee kunnen zijn .

Ik heb er eentje besteld om te proberen , maar voor ik voor alle kinderen er eentje aanschaf ...zou ik graag zeker zijn dat ze het aankunnen .

Ik ga een poll invullen , heb dat ook nog nooit gedaan .... 8)
Linda

" A Joy shared is a joy doubled." (Goethe)

to bead ...or not to bead ....

Gebruikersavatar
moon34
Bead Producer
Berichten:1181
Lid geworden op:ma 19 jul 2004 20:42
Locatie:pumerend
Contacteer:

Bericht door moon34 » vr 19 nov 2004 13:42

Ik heb de poll niet ingevuld omdat ikzelf niet de ervaring heb met die leeftijdsgroep. Ikzelf heb een kralenweefraam maar nog niet actief mee geweest, mijn dochter heeft een kunststof kralenweefraam (bij de bart smit gekocht) en die vind het wel leuk om te doen alleen met rocailles houd ze het hooguit een uurtje vol haha dan verliest ze de intresse om vervolgend volgende x weer verder te gaan.

Ben heel benieuwd naar de antwoorden op de poll!
Groetjes Monique

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » vr 19 nov 2004 14:05

Ik heb het vroeger ook wel eens gedaan , maar ik heb geen idee hoe oud ik toen was. Maar net zoals Moon zegt, een uurtje en dan later weer verder. Maar als de kinderen het tijdens zo'n workshop doen, willen ze het misschien graag afmaken??????

Groetjes Baukje

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » vr 19 nov 2004 17:04

Ik heb ook een kralenweefraam maar net zoals Moon nog niet gebruikt, zal er ooit nog wel van kopen hoop ik... dus ook de Poll niet ingevuld...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » vr 19 nov 2004 17:28

Denk dat t niks is voor jonge kinderen om dezelfde reden als hierboven genoemd wordt....duurt te lang, je moet erg geduldig zijn.
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 19 nov 2004 17:58

Ik heb de poll wel ingevuld. Was zelf al heel jong aan het knutselen en vond toen armbandjes e.d. heel erg leuk om te maken (indianenstijl) maar misschien ben (was) ik wel een uitzondering en heb (had) ik veel geduld....
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

koekie
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:wo 03 nov 2004 22:27
Locatie:Wijhe

Bericht door koekie » zo 21 nov 2004 00:24

Hallo, Tinda
Ik vul je poll niet in omdat het bijzonder moeilijk is voor kinderen.
Zoals ik ervaren heb met workshop op allerlei gebieden met kinderen van alle leeftijden. Ze zijn heel ongeduldig, ze willen snel resultaat zien en de knutsel groepen die ik leide waren kinderen van 6 tot 12 jaar. De Meiden van 11/12 jaar zouden het eventueel kunnen als ze geduldige typjes zijn.
Maar dat verschilt ook per meid. Ook is het nog al lastig voor de kleineren om de draad in de naald te krijgen en te houden. Ook als je zou gaan weven met kleine glaskraaltjes vergt dat veel te veel geduld, want ze moeten ook nog terug door de kraaltjes met de naald en de draad.
Maar je zou het eerst zelf moeten doen( dat weven bedoel ik) dan ervaar je zelf dat het nog al geduld en inzet eist.
Laat nog eens horen hoe het je bevalt en of je het net kinderen doet.
Als je het met meiden zou doen zou ik zelf de oudere meisjes nemen in kleine groepjes. Ik denk aan 4 of zo....
Groetjes Conny :byebye

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 21 nov 2004 09:45

Ik had al een kralenweefraam toen ik een jaar of 7-8 was en ik vond het geweldig om er de verschillendste patronen mee te maken. Helaas kon niemand mij uitlegen hoe ik het moest afwerken en dus zijn de meeste creaties binnen kortste tijd gesloop om de kraaltjes opnieuw te verwerken. Maar dan nog moet ik de dames voor mij gelijk geven: als workshop is het niet echt te doen. Als je je nichtje/dochter/buurmeisje wil uitleggen hoe ze moet weven, ok maar als je het aan meerdere tegelijkertijd moet uitleggen wordt het volgens mij te ingewikkeld....
Maar ik zou zeggen probeer het anders een suit met 2 kinderen die je goed kent, den leer je ook meteen waar de problemen kunnen zijn!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 24 nov 2004 21:41

Ik heb de poll niet ingevuld. Zelf vind ik weven erg leuk. Grote nadeel is dat je in het platte vlak werkt.
Het is wel een geduld werkje maar daarvan heb ik meer dan genoeg.
Als workshop lijkt het me niet echt super. Het vraagt teveel tijd.
Je kunt met de meiden ook armbandjes maken op heel dun sieraaddraad, dat hebben ze direkt in de hand. Je zit ook niet met de afwerking. Geen gedoe met naalden en lange draden. Wel leuk effekt.
Dames met weefgetouw: probeer het, het is zo leuk!

Lieve groet van Fairy

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 25 nov 2004 11:05

Ik heb er ??n van plastic van de action, maar ik weet niet hoe die werkt :oops: :oops: :oops: En het was nog wel kinderspeelgoed! Hoe moet ik ooit die draden vastzetten zodat ze er niet afvliegen, en hoe hou ik draad over om af te hechten???

Groetjes Baukje

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 25 nov 2004 11:23

Ik heb niet zo'n plastic weefraam maar ??n uit de hobbywinkel.
Ik neem zoveel draden als ik het werk breed wil hebben. Onderin de bundel draad leg ik een overhandse knoop. Aan weerszijde van het raam zitten rollen. Dan rol je het een paar slagen om de onderst en vast zit-ie. Verder moet je echt lange draden gebruiken. Overgebleven lengte rol/span je dan over de bovenste en je hebt je getouw klaar voor gebruik.
Tijdens het weven rol je dan steeds een beetje over de onderste en neem je "schoon" draad van de bovenste totdat je werk de lengte heeft die je het wilt geven. Wel goed op spanning houden!
Afhechten doe je door draad voor draad terug te steken door de geweven kraaltjes.
Helpt dit een beetje?

Lieve groet van Fairy

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 25 nov 2004 11:44

Helemaal!!! Bedankt! Ik dacht al, waar zijn die draaidingen voor :oops:
Maar hoe doe je er dan een slotje aan? Gewoon een ringetje er doorheen persen en daar een slotje aan?

Groetjes Baukje

Gesloten