Ringen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
silvie
Bead Discoverer
Ringen

Bericht door silvie » ma 07 jul 2003 10:05

zou iemand me een uitleg of een werktekening kunnen sturen hoe je zo'n prachtige ring kan maken met parels? Ik ben nog maar een beginned persoon dus niet te ingewikkeld maken. Ik heb al naar boekjes gezocht in de winkels maar vind er niets over, op het internet vind ik er ook niet zoveel over. Wel voorbeelden van ringen maar geen uitleg hoe ze gemaakt worden. :?
Dus als iemand weet hoe dit moet, mail me gerust.
silvieke@msn.com
Bedankt :applaus:
Groetjes

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 jul 2003 11:28

of plaats je bericht hier, ipv mailen, dan hebben anderen ook wat aan de antwoorden.

zelf heb ik er ook geen ervaring mee, wel staan er een aantal instructies over in het boek 'kralenwerk' die je bij mij kunt bestellen. zijn wel vrij eenvoudige, niet hele kunstige.

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » ma 07 jul 2003 12:30

Hi Silvie,
hier hebben we het al een aantal keer over gehad hier op het forum.
kijk eens hier....
http://www.creafun.nl/f/viewtopic.php?t ... ght=ringen
knuffel Marieke

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » ma 07 jul 2003 22:27

Hier een werkbeschrijving die ik gisteren op mijn club heb geplaatst. Het is wel een heel eenvoudige, ik ben van plan om er in de toekomst nog te maken, maar druk, druk, druk!

Afbeelding
Deze ring is gemaakt met de 'loop-techniek' waarvan je ook een beschrijving vindt op kralen.com.
Je neemt een stuk nylondraad (0.25mm) van ongeveer 30 cm en in het midden rijg je een iets grotere kraal. Langs beide kanten van die kraal rijg je twee kleine kraaltjes. Vervolgens neem je weer een grote kraal en steekt de ene draad er van links naar rechts door en de andere van rechts naar links. Weer twee kleine kraaltjes op elke draad en zo voortdoen tot je ring de gewenste lengte heeft. Eindigen doe je met twee kleine kraaltjes op elke draad en dan steek je de draad van beide kanten door de kraal waarmee je begonnen was om de ring rond te maken. Met de draad die nog over is ga je zoveel mogelijk terug door je ring, dit om te verstevigen. Als je draad bijna op is, maak je een stevig knoopje en klaar is je ring![/img]

Gesloten