Versiering voor wijnglas

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
poppemieke
Bead Believer
Versiering voor wijnglas

Bericht door poppemieke » vr 05 nov 2004 12:51

Hallo,

Mijn naam is Sylvie Luca en ik ben een negentienjarig meisje uit Belgi?.

Eerst en vooral proficiat met die mooie site!!

Als ik niet zo niet-creatief was zou ik er misschien een hobby van maken. Nu wil ik het echter iets bescheidener houden: Op zoek naar een origineel kerstcadeautje voor de oma van mijn vriend, vond ik deze link http://beadwork.about.com/library/weekl ... ass+Charms" onclick="window.open(this.href);return false; Daar mijn vriend z'n oma elk jaar met de feestdagen haar hele familie uitnodigt voor een etentje, zou ik graag ook iets in die aard maken. Het moet uiteraard niet exact hetzelfde zijn, maar gewoon iets dat erop lijkt om rond een voet van een wijnglas te doen, met telkens de naam van het familielid erbij.

Zoals ik dus al zei ben ik jammer genoeg absoluut niet handig. Wat ik wel ben is koppig :-) Daarom dus dat ik er mijn zinnen op gezet heb om zoiets te maken.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb ondertussen reeds uren gezocht op internet, maar nergens heb ik de techniek gevonden hoe ik het moet maken, laat staan dat ik snap hoe ze het dan achteraf rond de voet van dat wijnglas krijgen. Bijna de hoop opgevend ben ik dan maar een hobbywinkel binnengestapt (nu moet ik wel zeggen dat Nederlanders in het algemeen veel creatiever zijn dan Belgen, daar ben ik van overtuigd sinds ik mijn zoektocht begon. Het aantal online sieradenwinkels in Nederland en Belgi? ligt heel ver uiteen. Ik voel me dus voor ??n keer toch wel benadeeld om Belg te zijn :-d). Daar konden ze mij echter ook niet verder helpen. Ze bekeken mij eerlijk gezegd nogal raar toen ik zei dat ik iets wou maken om rond de voet van een wijnglas te doen.

Nu hoopte ik dus dat jullie mij zouden willen helpen en mij, het hoeven maar heel korte richtlijnen zijn, op weg zou kunnen helpen hoe ik er moet aan beginnen. Er zal wel een bepaalde techniek zijn die zowel voor sieraden als voor die versiering voor wijnglazen hetzelfde is. Als je toevallig een link zou weten naar een site waar het uitgelegd staat is het uiteraard ook goed. Als het mij maar op weg zou helpen.

alvast mercikes
sylvie xxx

Maxime
Bead Starter

Bericht door Maxime » vr 05 nov 2004 13:03

Erg leuk idee!
Volgens mij kun je het maken met en klein slotje, net zoals een armband.
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 05 nov 2004 13:12

ikzelf heb nog niet zoiets gemaakt maar ik denk aan 2 mogelijkheden:
- een slotje gebruiken, zodat je het strak om de glas kan doen.
- een spiraal of dikke wire gebruiken zodat je het eromheen kan buigen...spiralen zijn alleen in bepaalde groottes verkrijgbaar, dus dan zal het wel dikke wire worden....

wat je kan doen is wat mooie kralen rijgen op staaldraad en daaraan slotje bevestigen met knijpkralen. hoe dat gaat kan je vinden op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; -> rijgen -> sieraad afwerken

succes! ben benieuwd of iemand anders nog een leuk idee heeft.

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » vr 05 nov 2004 13:48

de meesten die mij al tips gegeven hebben zeiden dak het het best met een memory-ring of zoiet kon doen. maar als ge goed na de foto kijkt, dan ziede da die letterkes precies nie aan de ring zelf zijn bevestigt. ik ben een leek en ik snap er dus eigenlijk nie veel van
kan iemand zo gedetailleerd mogelijk (sry voor het zagen) mij uitleggen wat ik allemaal nodig heb en waar ik het eventueel kan aanschaffen en hoe ik alles moet doen?
echt waar sry dak zo moeilijk doe :oops:

sylvie

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 05 nov 2004 15:09

Volgens mij is het voorbeeld op de foto gewoon geregen op elastisch (nylon) draad. Dus gewoon om de voet van het glas doen en daarna vullen :wink: Of van memory wire en dan aan de ene kant een oogje buigen en aan de andere kant een haakje. http://www.auntiesbeads.com/images/Prod ... e_stem.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » vr 05 nov 2004 15:37

okee dit is wat ik denk
je rijgt kralen op elastiek groot klein groot klein en dan een knoopje op het einde.
dan neem je een ringetje en daar aan bevestig je de letters.
dus draad door het ringetje zodat hij dubbel zit en dan knijpkraaltje dan de letters en dan weer een knijpkraaltje.
deze ringetje bevesting je om de kralen heen dus je hangt de ringetjes aan een ring van kralen. (je ziet ook dat de ringetjes om de kralen heen zitten)
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes sharon.

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » vr 05 nov 2004 16:21

Hey! Ik kan hier niet veel meer aan toevoegen, volgens mij zijn alle mogelijkheden al gezegd, maar ik wou alleen maar zeggen: it's a small world! Toevallig, ik had nooit gedacht op dit forum nog iemand tegen te komen van mijn leeftijd uit dezelfde stad :D

tinda
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door tinda » vr 05 nov 2004 17:03

Hallo !

ik denk dat ik kan helpen .

Ik heb wineglass charm al gemaakt . Met memory wire . Ik heb die uit Amerika laten opsturen omdat ik het hier niet vond.

Je neemt een stukje memory wire dat een beetje te groot is . Je hebt namelijk wat extra plaats nodig om het mooi te laten overlappen en om de uiteinde af te werken .

De wire kan ik wel in een enveloppe steken en naar je opsturen . Hoeveel glazen moetje zo doen .

Je kan er kralen op doen , samen met een charm of je eigen fantasie gebruiken . Je kan er heel veel kanten mee uit .

Stuur me maar een berichtje als graag wat van die wire hebt .
Als je niet weet wat ik bedoel kan ik eens een foto trekken en hier plaatsen .

Laat maar iets weten ...
:D
Linda

" A Joy shared is a joy doubled." (Goethe)

to bead ...or not to bead ....

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » vr 05 nov 2004 23:01

Alvast bedankt voor de reacties.

Jolanda van http://www.foks-jewels.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft me heel goeie tips gegeven. Ze heeft het zelf proberen te maken en heeft me een foto doorgestuurd. Ik weet niet hoe ik het hier op de site moet zetten maar als je het wil zien dan moet je me anders maar toevoegen bij msn sylvieluca@hotmail.com
ze heeft ook een foto gestuurd met alle benodigdheden: kralen, kleine ringetjes, knijpkralen, een dunne ketting (kleine jasseron) (zo noemt zij het, ik ken het niet maar heb het nu dus op foto gezien), zilverkleurige blaadjes en een soort bh-sluiting :lol: ze heeft me ook uitgelegd hoe het moet. hopelijk zal het mij lukken eens ik alle benodigdheden heb.
heb nu wel nog bijkomend probleempje, kwil da dus voor zijn oma maken met al de namen van die familie, maar als ik alle namen volledig wil heb ik maar liefst 98 lettertjes nodig. nu zou ik initialen kunnen gebruiken, maar ze hebben allemaal dezelfde familienaam.... iemand een ideetje? anders doe ik gewoon de volledige naam maar het zou mss wa kostenbesarend zijn he :)
thx allemaal
sylvie

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » vr 05 nov 2004 23:21

Ik weet haar naam zo gauw even niet (sorry :oops: ). Maar er is iemand op dit forum die ook heeeeeeeeeeel mooie glashangers had gemaakt. Met blauwe kralen en zeebedeltjes. Misschien staan deze bij Eigen Creaties.

groetjes, nessy :turtle

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » vr 05 nov 2004 23:31

Madelief schreef:Hey! Ik kan hier niet veel meer aan toevoegen, volgens mij zijn alle mogelijkheden al gezegd, maar ik wou alleen maar zeggen: it's a small world! Toevallig, ik had nooit gedacht op dit forum nog iemand tegen te komen van mijn leeftijd uit dezelfde stad :D
hihi zo leuk, ma in belgi? is daar dus echt niets over te vinden he. grtz sylvie

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » vr 05 nov 2004 23:51

Daar heb je volkomen gelijk in :wink:
Wat betreft je naamprobleem: alleen de voornaam maar doen? Of was je daar zelf ook al opgekomen en bedoel je daarmee de 98 letters?? :oops: En ja, ze hebben mss dezelfde achternaam, maar toch niet dezelfde voornaam, dus zal de eerste letter meestal toch anders zijn?? Je kan ook natuurlijk met kleurtjes werken, bv als er drie mensen zijn wiens initialen hetzelfde zijn, kan je bv een hanger in groen, een in rood en een in zwart maken...

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » za 06 nov 2004 00:03

Awel da vind ik nu een goed idee se. Want het waren inderdaad alleen de voornamen die al 98 letters waren. Maar die kleurtjes is wel slim bezien. Weet er iemand toevallig ook nog een site waar ge zo van die letters kunt kopen? Of madelief hier in mechelen, zou'k da hier ergens vinden? in de banier of hoe heet het ook weer?

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » za 06 nov 2004 00:11

In de Banier verkopen ze de letters maar wel niet apart... Je moet dus een heel doosje kopen.. Vorige keer hadden ze er gekleurde en zwart witte... Ik ben de letters apart wel eens op een site tegengekomen dacht ik, maar ik weet niet meer dewelke :oops: Als ik er op kom, laat ik 't je weten!

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » za 06 nov 2004 00:19

Op de site van Sandra vind je kunststof letterkraaltjes met verschillende kleurtjes http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Je krijgt dan een assorti zakje met diverse letters en kleuren.

Bij http://www.sayila.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je letterkraaltjes van glas bestellen, die zijn wit met zwarte letters en je kunt ze gewoon per stuk kopen!

Gesloten