3d salamander rijgen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
3d salamander rijgen

Bericht door Sandra » do 07 okt 2004 17:36

ik kreeg het volgende gemaild:
hallo,

ik zou dolgraag het "patroon" van dit salamandertje vinden op jou site (ik bedoel dan de beschrijving) kan jij daar aan komen?
je zou me er dolblij mee maken.
(ik heb de foto erbij gedaan, ik hoop dat het gelukt is je die mee te mailen)

ik heb dit Salamandertje gevonden op straat, het is helaas kapot en ik zou het graag weer heel maken, maar ik ken de techniek niet.
bij jou op de site staan er wel een paar, maar helaas zonder beschrijving.

als je een TIP hebt over een boekje waar dat instaat ben ik natuurlijk ook bereid dat te kopen.
je zou mij er een groot plezier mee doen.
ik hoop van je te horen. (ook als je me niet kan helpen, dan ga ik weer verder zoeken)

alvast bedankt.
vriendelijke groetjes,
Wilma.
Afbeelding

ik weet niet of er iemand tips heeft? ikzelf heb nl geen ervaring met zo 3d rijgen en kan ook niet zo gauw een site vinden. ik weet wel dat je vanaf de linkspagina van kralen.com franse sites kan vinden met uitleg over dit soort patronen, maar verder kan ik niet zo gauw helpen.

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » do 07 okt 2004 20:03

ik ken hem wel, mijn moeder heeft een boekje en daar staat ie in geloof ik...Het boekje heet kralensier dacht ik...
Maar ik kan hem nu niet even halen...misschien marga(?) die was ook op de meeting en die had een heleboel 3d figuurtjes, ook deze salamander geloof ik...
Dus marga?????
Maar er zijn vast nog wel meer mensen die het weten, Fester doet toch ook weleens figuurtjes?
groetjes dorith
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Bericht door marja! » do 07 okt 2004 20:43

Ja, ik heb inderdaad salamanders gemaakt.
Als je er ??n als voorbeeld hebt is hij vrij eenvoudig na te maken.
Het uitleggen is alleen lastiger dan het maken zelf, maar ik zal een poging doen.

Je begint met een draad van ongeveer 1,5 meter.
Ik begin zelf altijd met de kop.
Je rijgt eerst 1 kraal aan voor de snuit. Deze kraal komt in het midden van de draad.
Daarna rijg je twee kralen aan de ene kant van de draad, de andere draad steek je er vanaf de andere kant doorheen. Zo krijg je een soort X-vorm. ( :doubt: is dit duidelijk?)
Vervolgens rijg je drie kralen aan op dezelfde manier als hierboven beschreven staat.
Dit is het hele principe.

Om te weten hoeveel kralen je aan moet rijgen kan je gewoon de salamander volgen. Eventueel kun je dit eerst op papier uittekenen. Als je de salamander een beetje uitrekt is het goed te zien.
Je rijgt om en om een stukje bovenkant en een stukje onderkant. (Wel goed aantrekken, dan krijg je vanzelf het 3D effect)

De pootjes zijn ook niet heel moeilijk te maken: Je rijgt alle kralen van ??n poot op de draad. Vervolgens sla je de eerste 3 kralen over en je steekt de draad door rest van de kralen terug, zodat je de voet? krijgt.

'Tis een heel verhaal geworden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Succes ermee :yes:
Groetjes

(Nog vragen? Stel ze gerust)

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 18 okt 2004 22:49

Voor wie het leuk vindt om figuurtjes te rijgen is dit wel leuk om te bekijken...en natuurlijk te maken
http://www.abalorios.net/aba/animales.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Fester
Bead Addict
Berichten:2122
Lid geworden op:zo 14 sep 2003 16:30
Locatie:Nederweert
Contacteer:

Bericht door Fester » di 19 okt 2004 17:09

Dorith schreef:Fester doet toch ook weleens figuurtjes?
groetjes dorith
Ik heb nog nooit 3D figuurtjes gemaakt. Wel gewone, platte figuurtjes om het zo maar te noemen.
Leuke site Hennie!! :D

qjezfr4
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:di 26 dec 2006 17:35

salamander

Bericht door qjezfr4 » do 28 dec 2006 10:44

hoihoi ik weet wel hoe je hem moet repareren maar ik heb geen beschrijving meer ( ben ik kwijt :oops: :roll: ) maar wat is er kapot aan??
1 de poten
2 de staart
3 de buik
4 de kop

mail maar naar : snoepie_100@live.nl
je kunt ook mailen naar snoepie_100@hotmail.com maar deze is heel oud en gebruik ik bijna nooit dus pak maar de bovenste!! :D
ik ben de beschrijving van mijn 3d salamander kwijt heeft iemand die???

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » do 28 dec 2006 19:35

ik heb de beschrijving :banaan:

ooit gekregen van een zekere Marja
wie hem wil moet maar een pb sturen met daarin zijn e mail en dan stuur ik het door :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Kralina
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:za 23 dec 2006 18:35
Contacteer:

Bericht door Kralina » do 28 dec 2006 22:50

Ik heb de beschrijving ook, maar moet hem dan wel eerst even overzetten op de pc. Het is nml. het projectje waar hier de hele toko uit is ontstaan! Vind het wel lollig te zien dat dit soort dinkies nu weer terugkomen. Ik weet wel dat ik ze toen als broche leerde maken, maar maakte er al snel sleutelhangers, haarspelden en oorbelletjes mee. (Voor oorbelletjes had ik hem dan wel verkleind.)
Als U werk maakt van Uw hobby.

Gesloten