Zwevende ketting lijmen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
renata
Bead Believer
Berichten:227
Lid geworden op:wo 17 mar 2004 12:49
Zwevende ketting lijmen

Bericht door renata » di 17 aug 2004 20:51

Een vraagje: normaal gebruik ik bij het maken van een zwevende ketting knijpkralen (zoasl de meesten). Maar je zal het waarschijnlijk kunnen lijmen, maar hoe, met wat voor lijm, heb je dan geen lelijke resten, wat als het kraalgaatje te klein is....?????
byeeeee

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 17 aug 2004 21:15

Ik maak wel eens zwevende kettingen met parels, dus kleine rijgoogjes. Omdat de parels zo licht zijn vind ik het mooier om te lijmen, de lijm heeft dan toch niet veel te houden. Met zwaardere kralen vraag ik me af of alleen lijm voldoende is. Ik druppel altijd een beetje lijm op het staaldraad en rijg daar de parel overheen. Soms even wat heen en weer schuiven zodat de lijm ook goed in de parel zit. Ik heb op de ketting geen problemen met lijmresten, op mijn handen (vingers) des te meer. Leuke bijkomstigheid is dat deze kettingen vaan gretig aftrek vinden bij vriendinnen. Succes. Jolanda Y.

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 17 aug 2004 23:17

Als je even de zoekfunctie gebruikt vind je nog meer.. ik had laatst ook ff problemen en daar is ook nog een topic van...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gesloten