Giethars ervaringen en tips gevraagd.

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Joosje
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:vr 23 sep 2016 12:05
Giethars ervaringen en tips gevraagd.

Bericht door Joosje » vr 23 sep 2016 12:21

Hallo, ik heb gezocht op giethars op dit forum maar kwam alleen maar hele oude berichten tegen dus ik begin maar een nieuw topic :mrgreen:

Ik begin met het maken van sieraden van giethars, nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn die dit doen?
Totaal geen ervaring dus, ik heb giethars gekocht van CraftEmotions en ben daar mee begonnen met siliconen mallen. Echter drogen de werkstukken dof op!

Als ik de giethars in een bv verpakkingsblister van helder plastic giet zijn ze wel helder???
Iemand een idee of het dan toch aan de mallen ligt? Bij mijn weten moet je siliconen mallen gebruiken.
En hoe voorkom je dat dingen welke je erin wil doen, bv een klein bloempje, naar boven drijft?

Ik ben benieuwd :byebye :byebye

Josephien
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:do 17 nov 2016 16:45

Re: Giethars ervaringen en tips gevraagd.

Bericht door Josephien » do 17 nov 2016 16:52

Dag Joosje,
als je giethars in doorzichtige, speciaal daarvoor gemaakte vormen giet worden ze helder. Deze zijn alleen zo goed als niet verkrijgbaar in Nederland helaas. Je kunt als alternatief doorzichtige plastic vormen gebruiken van bv verpakkingsmateriaal alleen komen de vormen daar moeilijk uit.

Siliconen mallen die gekleurd zijn geven vaak een doffe kleur. Ik kan niet echt zeggen welke, dat is echt uit proberen. Ik heb een enkele mal welke gekleurd is en wel mooi doorzichtig werk geeft maar ik heb er ook net een weggegooid die echt ontzettend dof opdroogd :(
Dus gewoon uitproberen....
Succes! :byebye

Gesloten