weven - slotjes ... ????

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
weven - slotjes ... ????

Bericht door mailokarenronny » zo 04 sep 2016 11:28

beste


Ik heb even de tijd gehad om wat te weven.
zoals ik altijd doe , is zo weven en dan zo met de draad afweven... dus nog eens boven onder weven om het werkje vast te zetten...
dan doe ik lijm op dat stukje draad. en dan laat ik het drogen.
dan knip ik het weefraam los, en knip ik de draadjes ook los.
knoop ik alles gelijk samen en dan probeer ik het slotje . ( veterklemmetjes ) erop te knijpen.
en daar loopt het fout...

de veterklemmetjes blijven niet zitten.
gaan scheef zitten, gaat los, en dan loopt men gans werk fout...

hoe moet je het juist doen.
ik heb de logica van het internet al gezien en doe het ook zoo... maar toch loopt het fout.

foto kan ik niet trekken want na het stuk gaan van de veterklem heb ik men werk ook gewoon de chocomelk in geduwd.
( stond op aanrecht en daar heb ik men werk dus ingeduwd... )
ik baal hier echt van want heb er een ganse voormiddag aan bezig geweest.

dus de eigenlijke vraag is : met de veterklemmen hoe plaats je die er op zonder dat het los komt...
of stuk gaat op het werkje zelf..

de youtube filmpjes heb ik allemaal gezien. en ook naagedaan. maar ook dat is geen succes.

en eventueel ...
welke andere technieken kun je nog toepassen zodat je de veterklem niet van doen hebt.

fijne zondag en dank u voor het antwoord.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: weven - slotjes ... ????

Bericht door Sandra » zo 04 sep 2016 11:55

Ik heb geen ervaring met veterklem, maar let je op dat je alleen over draad klemt en niet ook over de kralen?
Misschien dat zo een schuifslot die je eroverheen schuift makkelijker is dan een klem?

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: weven - slotjes ... ????

Bericht door mailokarenronny » zo 04 sep 2016 13:21

de klem zet ik enkel op de draad. want als ik het op de kralen doe dan springen die kapot.
en je moet dat goed aandrukken want anders lost dat.
zo heb ik het begrepen via youtube . en pinterest foto's en filmpjes..

ja schuifslotje heb ik al eens geprobeerd en dat ligt me duidelijk ook beter. maar heb nog een ganse hoop veterklemmen en die wil ik ook gebruiken.
daarom dat ik misschien iets verkeerd doe of beter kan doen zodat deze toch beter blijven zitten en niet los komen.

Gesloten