knijpkraal ????

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
knijpkraal ????

Bericht door mailokarenronny » do 04 aug 2016 09:51

beste


Ik heb een vraag.
ik heb sinds kort knijpkraaltjes aangekocht.
maar hoe gebruik ik deze.

het is toch de bedoeling dat je deze plat drukt op jou werkje om sluitingeskes en zo beter vast te maken.
maar bij mij schuift dat nog steeds naar beneden.
ik kan nu geen voorbeeld van trekken want men fototoestel is leeg en ik vind de lader niet.

hoe moet je het dan doen?
moet je dat ook vastlijmen?
Of kun je dat doen?
of moet je daar onder nog een knoopje leggen?

graag had ik er informatie van gehad.
:-)

dank je wel. voor de hulp :roll:

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: knijpkraal ????

Bericht door Algante » do 04 aug 2016 11:31

Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: knijpkraal ????

Bericht door estherwijma » do 04 aug 2016 12:51

Voor de zekerheid gebruik ik meestal 2 knijpkralen. Laatst heb ik ook knijpkralen ontdekt die niet rond zijn, maar meer een buisje zijn, dus wat langer. Vond ik zelf erg fijn.
En je moet wel stevig de knijpkralen plat knijpen, anders heb je idd kans dat ze nog gaan schuiven. Ook in er verschillend maten. Voor een enkele draad kun je het beste een kleine knijpkraal nemen, bij meerdere draden is een grotere ook goed.
Groetjes Esther

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: knijpkraal ????

Bericht door Vengy » do 04 aug 2016 20:15

Ik heb persoonlijk altijd ruzie met die kleine dingen. Dus ik gebruik ze liever niet.
Heb nu al vaker dat je meermaals moet knijpen en dan gaan ze glijden want je mag eigenlijk maar een keer knijpen in zo'n ding.
En laatst had ik een ketting waar het draad pardoes bij de knijpkraal kapot sprong. Mega balen dus al was het al een oudere ketting maar had m graag om.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: knijpkraal ????

Bericht door Kikkertje » do 04 aug 2016 21:06

Grappig, ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. Ik knijp ze ook gerust meerdere keren aan. Ik gebruik de buisjes, de kleine. Daar kun je maximaal twee draden door doen, anders moet je een maatje groter.
Je moet een platbektang gebruiken met een gladde bek, dus niet een geribbelde bek, want dan lukt het niet goed.
Ik gebruik het voor het afhechten van metaaldraad. Sommigen gebruiken het ook op elastiek, maar dat vind ik vervelend werken.
Groetjes, Marjan

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: knijpkraal ????

Bericht door mailokarenronny » vr 05 aug 2016 07:59

dank u wel om me verder te helpen ik begrijp er nu al wat meer van. ik heb dus die bolle knijpkraal. maar ik denk dat ik ook van die buisjes heb liggen.
van men vorige bestelling dan gaan we die eens proberen.
als het niet lukt dan zal ik er eens een foto van trekken. :-) als ik men lader nog gevonde heb.

en voor de rest heel veel dank om het zo goed mogelijk uit te leggen.

Gesloten