Miyuki brickstitch hulp gevraagd (newbie)

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
BlackCat
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:wo 08 jun 2016 15:52
Miyuki brickstitch hulp gevraagd (newbie)

Bericht door BlackCat » di 21 jun 2016 16:01

Hallo allemaal,


Ik ben sinds kort begonnen met het (brick)stitchen van Miyuku delica kralen. Ik heb simpele driehoekontwerpjes gemaakt die ik uiteindelijk als sierraad wil dragen (oorhanger, ketting, sleutelhangers). Ik loop tegen een aantal punten aan:

1. Enkele kraaltjes aan de zijkant (vnl de bovenste drie zwarte kraaltjes) zijn geneigd scheef te gaan zitten. Bij de linker creatie meer dan de rechter, ondanks ik niet een andere techniek heb toegepast. Is er een manier om dit wat mooier te krijgen? Ligt het aan mijn techniek? (zie foto 1, aangeduid met rood)

2. Hoe werk ik het restant draad het beste weg (begin en eind)? Moet ik dit door een rij eronder halen en dan afknippen? (zie foto 2)

3. Zijn er nog (speciale) botte en dunnere naalden te koop speciaal voor deze hobby? Ik prik mijn vinger vrij vaak en vingerhoedjes vind ik niks. Daarnaast heb ik weleens een kraaltje kapot gemaakt omdat het te dik was (er zat al 1x een draad doorheen). Ik gebruik momenteel de dunste naald die ik uit een naaldenpakket heb om kleding te repareren.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2; Ik heb het er maar willekeurig eronder gestoken, maar wat nu?

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: Miyuki brickstitch hulp gevraagd (newbie)

Bericht door mailokarenronny » di 21 jun 2016 20:14

ik koop men naalden bij wirwarkralen.nl :-) daar zijn ze heel goed en heel dun.
ik doe daar weefarmbanden mee van de 11/0 en 15/0 en die kan ik een paar keer door gaan.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Miyuki brickstitch hulp gevraagd (newbie)

Bericht door Sandra » za 25 jun 2016 16:05

Ik verkoop Tulip naalden via www.creadream.nl
Scheve kralen heb ik ook, misschien kan het iets voorkomen worden via iets andere manier van rijgen. Zal keer tutorial zoeken en posten.

BlackCat
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:wo 08 jun 2016 15:52

Re: Miyuki brickstitch hulp gevraagd (newbie)

Bericht door BlackCat » do 07 jul 2016 11:45

Bedankt voor jullie input.
Sandra schreef:Ik verkoop Tulip naalden via http://www.creadream.nl
Scheve kralen heb ik ook, misschien kan het iets voorkomen worden via iets andere manier van rijgen. Zal keer tutorial zoeken en posten.
Dankjewel, daar zal ik naar kijken bij mijn volgende bestelling. Ik vind het gewoon vreemd dat de kraaltjes soms scheef staan (en in de meeste gevallen zien, zoals te zien op de foto's).

Gesloten